sinnaelgen Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Er det noen som er interessert i delphi og pascal programmering ? jeg etter lyser utveksling av kode som jeg kan bruke under Delphi ex kompilatoren. jeg søker også etter nettsteder i Norden ( norsk , dansk eller svensk) som driver med kode utveksling. Ikke nevn Oslo delphi clubb fordi de er lite aktiv på nettet. ________________________________________________________ Et problem jeg har : man har tre komponenter ( som dekker et firkantet område hver) . Deler av hvert komponent er gjennomsiktig samtidig som de dekker over en annen. Hvis man kun ser på det som er synlig i hver komponent så dekker de ikke over hverandre "knappen" er da ikke firkantet som komponenten. Eksemplet her skal symbolisere 3 knapper eller andre visuelle komponenter som bruker bilder og man kan få respons fra når man klikker på dem . "knapp 1" dekker både det blå og gule feltet og er fremst "knapp 2 " dekker både gule feltet og er mellom nr 1 og 3 "knapp 3" dekker både det røde og det og det gule og er bakerst Det visuelle derimot er at "knapp 1" er blå , " knapp 2" er gul og "knapp 3" er rød . klikker jeg i det blå feltet så få jeg respons fra "knapp 1" klikker jeg i det gule området til venstre så vil man da også få respons fra knapp 1 , men det er ønskelig at knapp 2 skal gi respons klikker jeg i det gule området til høyre er det knapp 2 som gir respons klikker jeg på det røde til venstre gir også knapp 2 respons , det ønskelige er respons fra knapp 3 . klikker jeg til høyre i det røde så fir knapp 3 respons spørmålet er hvordan man overfører kontroll fra en komponent når man er i det usynlige delen ( komponenten under vises) til komponenten under jeg har en dårlig løsning på det , men det krever at man må programmere slik at plasseringen av komponenten er låst til en bestemt plassering . Det er ikke det jeg ønsker Det skal være vilkårlig hvor komponentene plasseres ( så lenge noen kommer under andre ) Endret 3. februar 2012 av den andre elgen Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Et problem jeg har : Kan du forklare meg hva som er Delphi-spesifikt med "problemet" ditt? --- Hieronymus Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Et problem jeg har : Kan du forklare meg hva som er Delphi-spesifikt med "problemet" ditt? --- Hieronymus Om det er direkte delphi spesifikt vet jeg ikke , siden jeg bare kjenner pascal språket så vet jeg ikke om dette er problemer i andre språk. jeg ønsker bare en forklaring på hvordan jeg kan løse det i delphi Programmene kjøre selvfølgelig i Windows 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå