thggg Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei. jeg går nå studiespesialisering 2.året, altså almenn fag. planen er å søke meg innpå Maritim og Nautikk høgskolen i Ålesund når jeg er ferdig med Vidergående. Men siden jeg skal bli sjømann, eller etter utdanningen, styrmann og skipper/kaptein, vil jeg gjerne reise med noen familiemedlemmer og jobbe på dekk i 1 år, etter vidergående. Dette fordi jeg tror jeg trenger en ''pause'' fra teoretiske fag, og reise et år på sjøen med faren min og mange kompiser. er forresten en fiskebåt. MEN har jeg anledning til og reise på sjøen i et år, og deretter søke meg innpå (blir jeg kvalifisert?) Maritim og Nautikk Bachelor høgskole? da har jeg 3 år almennfag og 1 år på sjøen (som ikke betyr noe, kanskje hjelper til med mindre fartstid/lærlingstid senere) hjelp? blir jeg mindre kvalifisert? er jeg innen tidsperioden for innsøking av høgskule etter 1 år på sjøen? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Hei. jeg går nå studiespesialisering 2.året, altså almenn fag. planen er å søke meg innpå Maritim og Nautikk høgskolen i Ålesund når jeg er ferdig med Vidergående. Men siden jeg skal bli sjømann, eller etter utdanningen, styrmann og skipper/kaptein, vil jeg gjerne reise med noen familiemedlemmer og jobbe på dekk i 1 år, etter vidergående. Dette fordi jeg tror jeg trenger en ''pause'' fra teoretiske fag, og reise et år på sjøen med faren min og mange kompiser. er forresten en fiskebåt. MEN har jeg anledning til og reise på sjøen i et år, og deretter søke meg innpå (blir jeg kvalifisert?) Maritim og Nautikk Bachelor høgskole? da har jeg 3 år almennfag og 1 år på sjøen (som ikke betyr noe, kanskje hjelper til med mindre fartstid/lærlingstid senere) hjelp? blir jeg mindre kvalifisert? er jeg innen tidsperioden for innsøking av høgskule etter 1 år på sjøen? Kan hende jeg tar feil nå, men det er vel sånn at før du kan bli styrmann/skipper etter 3årig nautisk utdannelse så må du ha 2 år som matros. Og da er det likegyldig om du tar disse to årene før eller etter utdannelsen. Du blir ikke mer/mindre kvalifisert Lenke til kommentar
thggg Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 ja jeg må ha 12 mnd, men båten må vere så og så stor, men jeg reiser på en båt som er stor nok så det er likegyldig. okei takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå