phpnuke Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei. Jeg har pr. dags dato Rikspakken samt TV2 Premier League hos RiksTV. Koster meg totalt 608,- i måneden. Jeg har også delvis problemer med å få inn signaler. Bare det regner eller i det hele tatt er overskyet, faller signalene drastisk. Med normalt vær merker jeg ikke noe spesielt, bare litt lydforsinkelse. Min far bor vel 100m unna meg, han har Canal Digital parabol. En montør anbefalte meg å koble meg på han, det vil si grave ned en spesialkabel. Han har 8 uttak på hodet, så det skal ikke være noe problem. Og signalene hans er meget gode. Ser på CD sine sider at med det han har koster det totalt 791,- i måneden for oss. Det vil si nøyaktige 199,- for meg, og det med alle hundrede kanalene jeg får ekstra. Har noen vært borti dette, er dette en bedre løsning? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er ihvertfall en slags løsning, men hver obs på at du vil få et betydelig signaltap fordi 100meter er i lengste laget så det er mulig at dere må investere i en signalforsterker i tillegg. Lenke til kommentar
phpnuke Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Ifølge den Canal Digital montøren jeg snakket med, skal man ikke få noe betydelig signaltap på den grove kabelen han sier man må benytte. Selvfølgelig noen prosent, men ikke halvparten av signalet. Antar nå at han vet hva han snakker om, sånn at man ikke får inn signaler, hehe.. Endret 31. januar 2012 av phpnuke Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. februar 2012 Del Skrevet 6. februar 2012 100 meter med RG-11 kabel (7,40pr meter her), eller tilsvarende, er problemfritt. Husk at du må ha like mange kabler som antall tunere, en PVR-dekoder krever to alene for å kunne se på og ta opp forskjellige kanaler. Å grave ned et kabelrør er god ide (men dyrere, ca 20kr ekstra pr m), da kan du evt trekke flere senere. Lenke til kommentar
Goodtimes Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Jeg ville ikke satset på RG11 for de frekvensene satelitt benytter seg av når du skal opp i 100M. I tillegg til avstanden mellom husene kommer internkablingene. Uansett hvilken kabel du velger bør du gå for en hardline-konnektor eller tilsvarende fra f.eks. PPC. Aldri feil med rør. Så en gang en 1500M-trommel med DL-rør som det stod "Ikke rør" på, men jeg visste bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå