Gå til innhold

Den ypperlige gaming PC i deler, til 8000-10000 kroner

Anbefalte innlegg

Hei, har et problem med og ikkje finne den ordentlige og bra spille PC'en til en ordentlig pris. 8000-10 000. Lurer på noen som har greie på dette som kan sette opp noen lister på deler til en bra pc. Som kjører css, mw2 og ac3 greit. Og som også holder oppe filmredigering og bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har både skjerm og tastatur. Men mus treng eg tenker på en razer deathadder som eg har fra før men som har blitt øydelagt.

Nei har ikkje oprativsystemet, eller har home edition men tenker og legge i proffesinal.

Støy er ikkje så farligt, men tenker og ha eit kabinett med bra vifter og helst vannavlkjølt.

Bruker Sony Vegas 9.0 så må ha ganske bra prosseror som æ bra og arbeide med på redigering. Men må ha ein som he dobbelt effekt både til gaming og redigering. Bruker filmer fra go pro i 1080 og 720.

Lenke til kommentar

for å starte så er vannkjøling i en helt annen prisklasse, da det vil ta omtrent halve budsjettet ditt til kun vannkjølings delene, hvis du mente kabinett med plass til vannkjøling er det en annen sak, det er fullt mulig innenfor budsjettet, hvis du mente lukket vannkjøling (ala. Corsair H80) er det kanskje mulig, kommer litt an på hvordan man lager oppsettet

mitt forslag er som følger:

Kabinett: Corsair 500R

Grafikkort: Asus GTX 560 Ti "TOP"

Minne: Corsair Vengeance LP 16GB (4x4GB)

Strømforsyning: Corsair HX 750W

Prosessor: Intel Core i7 2600K

SSD: Samsung 830 64GB

Harddisk: Seagate Barracuda 1TB

Hovedkort: Asus P8Z68-V/Gen3

totalprisen er på 10042kr

men dette er da uten mus og operativsystem

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

AMD prosessoren ligger ikke så langt bak intel prosessoren i redigering, mens i gaming er intel ganske overlegen

4GB ram er ganske knapt til redigering på høyt nivå

Lenke til kommentar

AMD prosessoren ligger ikke så langt bak intel prosessoren i redigering, mens i gaming er intel ganske overlegen

4GB ram er ganske knapt til redigering på høyt nivå

Ja selvfølgelig er det det, men du må tenke på at den 2600k Er fire kjerna og beregna til gaming men Amd's 8-kjerner har trøkken til og gjøre alt av multikasting uansett hvor mye programmer man kjører.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig er det det, men du må tenke på at den 2600k Er fire kjerna og beregna til gaming men Amd's 8-kjerner har trøkken til og gjøre alt av multikasting uansett hvor mye programmer man kjører.

sukk*

for det første, AMD sin bulldozer sluker strøm

den har mindre pr. kjerne ytelse enn intel

det er ikke 8 ekte kjerner...

intel i7 2600K har 4 kjerner og 8 tråder, det gjør at den er bedre i redigering enn en vanlig 4 kjerner

eksempel vist i After Effects CS5

Endret av olestokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

sukk*

intel i7 2600K har 4 kjerner og 8 tråder, det gjør at den er bedre i redigering enn en vanlig 4 kjerner

det du sier er riktig men, kan du svare på spørsmålet mitt passer de delene sammen ?

Lenke til kommentar

sukk*

det du sier er riktig men, kan du svare på spørsmålet mitt passer de delene sammen ?

hvis du legger til en strømforsyning så... :nei:

Lenke til kommentar

sukk*

hvis du legger til en strømforsyning så... :nei:

Det har jeg gjort vist du ser opp over i tråden.

Lenke til kommentar

lett å ikke legge merke til en sånn edit...

PSUen er generelt av lav kvalitet, anbefaler PSUer lagd er corsair og seasonic

synes fortsatt det er ganske idiotisk å gå for en FX 8150 CPU... når til og med en 1100T yter omtrent likt, men sluker ikke strøm, og kan overklokkes uten en 1200W strømforsyning (for å sette det litt på spissen), men det var vel ikke svaret du var ute etter...

det skal vel virke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han har også gjett mefg ein liste til 10000 og kompis fant ein som koster 8000 som yter lile mye og kanske meir til mitt bruk. Og strøm for min del æ ikkje farligt. Den betaler ikje eg, kanskje den blir liitt meir varm.

Ja, ole stokk hører ut som han kan en del. Får se va eg gjør.

Lenke til kommentar

det jeg lagde kan godt bli billigere

noe som gjør den dyrere er SSDen, den koster 900kr

tviler på at du kjønner, for å få noe som virker bedre enn en i7 2600K må du opp på rundt 4700kr

amd bulldozer er ikke bedre enn i7 2600K til redigering, amd bulldozer er ikke bedre enn i7 2600K i gaming, den slår ikke i7en på noen punkter, amd bulldozer fortjener navnet den har blitt gitt, faildozer

i tillegg hvis du skal drive med redigering på høyt nivå, så kan det godt hende at du bruker mer enn 4GB minne, er enn 8GB minne, kanskje helt oppe på 16GB minne, 4GB er alt for lite, 600kr mer for det...

grafikkortet du har funnet er ikke like bra, det du fant har langt dårligere kjøler enn det jeg fant, og i tillegg har det jeg fant en ganske solid fabrikkoverklokk

harddisken er heller ikke like god

skjønner ikke hvordan du får til at det du/vennen din fant blir bedre

Endret av olestokk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Okey, men sett upp lista mi, samen med din.. og se va du får til ;) vennen min æ litt frelst for AMD skjønnar du ;)

Har du i det hele tatt lest posten hans?

Han kommer med et kjempegodt forslag til deg.

Uansett kan ikke AMD-prosessorene måle seg med 2600K. Gå for den, du :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...