Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Markedsføring og ledelse 1

Anbefalte innlegg

Hei!

Er litt usikker på om jeg skal velge internasjonal engelsk eller markedsføring og ledelse neste år. Trenger best mulig karakter, for jeg har som mål å komme inn på NHH i Bergen(siviløkonom). Ligger mellom 5 og 6 i engelsk nå, men syns at markedsføring og ledelse virker spennende. Jeg liker egentlig ikke historie og slikt, noe vi kommer til å ha mye av i internasjonal engelsk.

Er det forholdsvis lett å få en bra karakter i markedsføring og ledelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville garantert valgt engelsk, et fag du garantert får bruk for i økonomi-studiene og i jobb senere.

Markedsføring og ledelse lærer du på NHH uansett.

Yes, det vet jeg. Men engelsk kan jeg veldig godt allerede. 6 i standpunkt, 6 på eksamen. Tror ikke jeg vil å bruk for selve det faglige stoffet man går igjennom i internasjonal engelsk.

Lenke til kommentar

Vel, det får være opp til deg å bestemme. Jeg var i samme situasjon, hadde toppkarakterer i engelsk, men valgte likevel å utveksle til USA, tok engelsk valgfag, og på NHH tar jeg begge engelskfagene fordi jeg vet det er fag man garantert får bruk for seinere. Hva du skal med Markedsføring og ledelse på VGS når du skal begynne på NHH vet jeg ikke... :p

Lenke til kommentar

Vel, det får være opp til deg å bestemme. Jeg var i samme situasjon, hadde toppkarakterer i engelsk, men valgte likevel å utveksle til USA, tok engelsk valgfag, og på NHH tar jeg begge engelskfagene fordi jeg vet det er fag man garantert får bruk for seinere. Hva du skal med Markedsføring og ledelse på VGS når du skal begynne på NHH vet jeg ikke... :p

Så gøy! Vurderte utveksling selv, og hadde fylt ut alt av papirer og slikt, men så fikk jeg kalde føtter dagen før jeg måtte bestemme meg..

Men man trenger vel ikke historie og slikt, men kun språket, eller?

Lenke til kommentar

Tja, historie er vel ikke så viktig egentlig. Beherskelse av språket og forståelse for kulturforskjeller er dog ganske viktig. ;)

Hvis du tror du klarer å få like god karakter i int.eng. så ville jeg tatt det. Men det er tross alt bare karakterene som gjelder når du skal inn på utdannelse, ikke om du har tatt org/ledelse eller engelsk. ;)

Lenke til kommentar

Tja, historie er vel ikke så viktig egentlig. Beherskelse av språket og forståelse for kulturforskjeller er dog ganske viktig. ;)

Hvis du tror du klarer å få like god karakter i int.eng. så ville jeg tatt det. Men det er tross alt bare karakterene som gjelder når du skal inn på utdannelse, ikke om du har tatt org/ledelse eller engelsk. ;)

Behersker språket veldig godt, og er god på kulturforskjeller og slikt. Det syns jeg faktisk er interessant, i motsetning til det man lærer i internasjonal engelsk :) Er jo i USA omtrent hver år, så jeg tror ikke det er noe problem.

Nå lurer jeg jammen meg på om jeg bør ta treningslære istedenfor IKT også.. Ser skoler på om man har mange realfag, eller ser de KUN på karakterpoengene dine? Tenker altså på NHH nå.

Lenke til kommentar

Markedsføring og ledelse er egentlig ganske gøy. Du lærer mye om hva som foregår rundt om kring deg, altså reklamer, produkter etc. Det er ikke et vanskelig fag, og hvis du jobber litt kan du naile en 5-6er på kortet.

NHH krever bare S1+2 eller R1 i matte, og krever ingen andre fag.

Lenke til kommentar

Jeg ville tatt markedsføring hvis jeg var deg. Gitt at det er mye likt pensum som på NHH. Da stiller du jo særdeles sterkt det semesteret, som forøvrig kan være et tricky semester. BED030 som er kontefag nummer én og SAM020 som krever en del forståelse. I tillegg slipper du å lese altfor mye på et drittfag (min mening såklart). Det er to usannsynlig tjukke kompendier som er pensum.

Endret av Tufsen22
Lenke til kommentar

Det du interesserer deg mest for. Du vil uansett bare stille marginalt bedre enn andre med et videregående fag i bakhånd. De fleste på NHH har hatt økonomi, har interesse eller er generelt gode, så å tro at dette skal føre til gull og grønne skoger blir litt søkt. Ta det du har lyst til er mitt tips. I og med at du vil studere økonomi er sikkert sistnevnte en fin forsmak på hva som venter deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...