kjeLL// Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) jeg liker duckduckgo men google er bare best.... Jeg skjønner ikke hva problemet med tracking er... Ok, google vet navnet ditt eller hva du søker på. Men hva farlig kan de gjøre mot deg?? Ooooh du blir arresrert for å ha googlet banan....?? det er for at google avgjør for deg hva som er relevant. søket egypt kan gi deg masse reisestoff mens konflikten ikke kommer opp før på 2. eller 3. side. da er det plutselig ikke du som sitter bak spakene lenger. og de får også mulighet til å forme ditt syn av verden. Endret 18. februar 2012 av kjeLL// 1 Lenke til kommentar
jegharspørsmåltildeg Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 De hat for reset det nå Lenke til kommentar
Niding Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 (endret) Har i "alle år" brukt Google til search (dog, i Netscape tidene så ble vista/yahoo brukt), men har i økende grad irritert meg over resultatsidene til Google. Er fullstendig klar over at utvikligen til Google er positiv for noen/mange, men mitt SUBJEKTIVE syn er lett negativ med henhold til søkeresultatene/presentasjonen til google. Har hatt og har mye nytte av Google, men det er greit å se etter alternativ. Søkte på Hardware.no og ser at det er delte meninger hvor god søkemotoren til Duckduckgo er, dog ein del av postene er "gamle". Går utifra at søkemotoren er under konstant utvikling. Så spørsmålet mitt er egentlig om noen kan dele sine erfaringer med duckduckgo, og gjerne sammenligne med kvaliteten til google. Jeg har uansett planer om å bruke duckduckgo framover bare for å danne meg mitt eget bilde om hvor godt den passer for mitt bruk. Men det skader uansett ikke å får innspill fra andre som har mer erfaring. Endret 26. mars 2014 av Niding Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 26. mars 2014 Del Skrevet 26. mars 2014 Kommer sjeldent på å bruke den, selv om jeg har en hendig knapp for den i Google Chrome.Defaulter nesten alltid til Google sin søkemotor. Lenke til kommentar
Toppitus Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Bruker DuckDuckGo. Har gjort det noen måneder nå. Eneste gangen jeg bruker Google fremfør DuckDuckGo er når jeg skal søke etter noe som er på norsk, og ikke videre kjent i verden (ofte får man opp norske nettsider hvis det er ting som er litt mer kjent i utlandet) eller når jeg ikke helt vet hva jeg skal søke etter, f.eks der jeg bare har noen få, uklare stikkord. Uansett bruker jeg en kryptert HTTPS-versjon av Google med både add-onsene/extensionene Ghostery og Disconnect skrudd på, i tillegg til full guffe med StopTracking-instillingene i Firefox, så tror ikke de får de mest intense opplysningene ut av meg uansett. På toppen av det igjen har jeg skrudd av javascript på enkelte nettsider som fungerer helt fint uten det ? dette inkluderer Google. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå