Gå til innhold

Innkjøp av PC og NAS, div. spm..

Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe ny PC, fordi den andre tok kvelden. PC'n skal bli brukt til surfing, skolearbeid, og spille League of Legends. Budsjett er ca. 5000. Har sett på denne pcn:Min lenke som jeg skulle få for 4500. Good deal?

Bare å linke viss dere finner betre pcn til den prisen (trenger ikke stor harddisk pga, skal kjøpe NAS).

Så over på NAS delen. Hoved-oppgaven til NAS'en skal vere å streame filmer og musikk til Apple TV2 som kjører XBMC. Har vurdert; Min lenke også men denne inni; Min lenke

Spørmålet er vel om det er like lett å spille av filmer som det var med gamle pcn. Da hadde jeg en mappe på pcn med filmer, og delte den mappen, og deretter fant den i XBMC på APPLE TV. Er det like lett eller er det masse styr? :)

Takker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har klart å finne to skikkelige møkkavalg der. Toshiba har et frynsete rykte for å være kønntørker og Netgear Stora er noe herk.

Kjøp deg er Asus eller Dell og gå opp et hakk i NAS til f.eks Synology DS212J.

Merk at hvis du går for en diskløs NAS så sjekk kompatibilitetslista til NASet så du ikke ender opp med å kjøpe disker som ikke virker i boksen.

Lenke til kommentar

Du får ikke mye spillytelse til 4500kr, ikke at Lol er spesielt krevende men du er avhengig av å finne noe som er på tilbud.

Som sagt så er NAS sære på disker, 2,5" passer ikke da du må ha 3,5". Og du må sjekke kompatibilitetslista til det aktuelle NASet før du kjøper noe hvis ikke kan du risikere å sitte med disker som NASet ikke kan bruke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...