dusksjonlol Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei. Skal kjøpe ny PC, fordi den andre tok kvelden. PC'n skal bli brukt til surfing, skolearbeid, og spille League of Legends. Budsjett er ca. 5000. Har sett på denne pcn:Min lenke som jeg skulle få for 4500. Good deal? Bare å linke viss dere finner betre pcn til den prisen (trenger ikke stor harddisk pga, skal kjøpe NAS). Så over på NAS delen. Hoved-oppgaven til NAS'en skal vere å streame filmer og musikk til Apple TV2 som kjører XBMC. Har vurdert; Min lenke også men denne inni; Min lenke Spørmålet er vel om det er like lett å spille av filmer som det var med gamle pcn. Da hadde jeg en mappe på pcn med filmer, og delte den mappen, og deretter fant den i XBMC på APPLE TV. Er det like lett eller er det masse styr? Takker Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Bra prosessor, men med integrert grafikk vil den ikke være noe tess til spilling. Ikke engang til LoL. Endret 30. januar 2012 av EivindS_ Lenke til kommentar
dusksjonlol Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Vil den klare LoL på "low" med over 25 FPS? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Du har klart å finne to skikkelige møkkavalg der. Toshiba har et frynsete rykte for å være kønntørker og Netgear Stora er noe herk. Kjøp deg er Asus eller Dell og gå opp et hakk i NAS til f.eks Synology DS212J. Merk at hvis du går for en diskløs NAS så sjekk kompatibilitetslista til NASet så du ikke ender opp med å kjøpe disker som ikke virker i boksen. Lenke til kommentar
dusksjonlol Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Ja, sant det! Kan du anbefale en pc til rundt 4500 kr? Skal brukes til surfing, nedlastning og LoL. NAS'en du oppgidde såg veldig bra ut. Kan vel f.eks bruke en gammel 2.5" 300 GB harddisk til jeg får råd til en større? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Du får ikke mye spillytelse til 4500kr, ikke at Lol er spesielt krevende men du er avhengig av å finne noe som er på tilbud. Som sagt så er NAS sære på disker, 2,5" passer ikke da du må ha 3,5". Og du må sjekke kompatibilitetslista til det aktuelle NASet før du kjøper noe hvis ikke kan du risikere å sitte med disker som NASet ikke kan bruke. Lenke til kommentar
dusksjonlol Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Vil denne : Min lenke funke med xbmc på apple tv2? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Det vil jeg tro men du kan sjekke ut XBMC Supported Formats Lenke til kommentar
dusksjonlol Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Den støtter UPnP, så det er greit. Harddiskene er Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2. (ext3) Noen HDD kan ikke føre over store filer (10 gb feks), vil det vere et problem het? NASet og HDD er fra mars 2009.. godt kjøp? ANNONSE:Min lenke Lenke til kommentar
dusksjonlol Skrevet 2. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2012 Mye PC for pengene? Min lenke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå