-Just-Me- Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei! Da jeg gikk vg3 for snart 2 år siden var jeg litt uheldig på bio 2 skriftlig eksamen. Jeg strøyk og blei automatisk satt opp på ny eksamen et halvår seinere (såvidt jeg husker). Strøyk på den og. Nå melder jeg meg opp på Privatistweb og må jo da velge Forbedring. Etter jeg har valgt faget står det under "Eksamensform": Skriftlig og muntlig-praktisk. Betyr det at jeg må opp til skriftlig OG muntlig (det er jo skriftlig jeg har strøket på) eller står det bare sånn uansett hva man strøyk i? Noen som vet? Lenke til kommentar
Aquageek Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Du skal opp i opp i begge. Se her: http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Modul/?gmid=10&gmi=82912 Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Da blir det jo for faen 3 eksamener når jeg bare har 2 (tar religion som privatist) Tar og snakker med en rådgiver på skolen jeg gikk på, for dette gir ingen mening. Lenke til kommentar
emwa Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Trodde biologi 2 var muntlig-praktisk? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Trodde biologi 2 var muntlig-praktisk? Biologi 1 er kun muntlig-praktisk. Lenke til kommentar
emwa Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 haha blingsa litt ! Mente skriftlig Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Snakka med skolen nå, og kan desverre meddele at jeg må opp i bio2 skriftlig OG muntlig siden jeg nå tar det som privatist og ikke lengre som elev. Fakk Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Men det du heller kan gjøre er å ta et annet valgfritt programfag, og stryke biologi 2. Jeg foreslår Fysikk 1. Begge programfagene er på 140 timer og kan derfor erstatte hverandre. Dersom du har Fysikk 1 så velger du et annet programfag på 140 timer. Velg "nivå 1" for da blir det bare 1 eksamen. Velger du "nivå 2" så blir det skriftlig og muntlig eksamen. Dette gjelder for Fysikk 2, Kjemi 2, Geofag 2, Biologi 2, og Teknologi og forskningslære 2. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Men det du heller kan gjøre er å ta et annet valgfritt programfag, og stryke biologi 2. Jeg foreslår Fysikk 1. Begge programfagene er på 140 timer og kan derfor erstatte hverandre. Dersom du har Fysikk 1 så velger du et annet programfag på 140 timer. Velg "nivå 1" for da blir det bare 1 eksamen. Velger du "nivå 2" så blir det skriftlig og muntlig eksamen. Dette gjelder for Fysikk 2, Kjemi 2, Geofag 2, Biologi 2, og Teknologi og forskningslære 2. Har meldt meg opp nå, så for seint. Jeg har fysikk 1 fra før. Ska inn på sykepleien (hvis de idiotene på privatistkontoret lar meg komme dit), så må vel ha biologi 1+2 hvis jeg ikke husker heelt feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Sykepleier utdanning krever bare generell studiekompetanse. Du burde ha ventet med å ha meldt deg opp til eksamen, for da kunne du ha unngått eksamen i Biologi 2, og heller ha tatt eksamen i et annet valgfritt programfag som er mer interessant, for eksempel Kjemi 1. Lenke til kommentar
-Just-Me- Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 Sykepleier utdanning krever bare generell studiekompetanse. Du burde ha ventet med å ha meldt deg opp til eksamen, for da kunne du ha unngått eksamen i Biologi 2, og heller ha tatt eksamen i et annet valgfritt programfag som er mer interessant, for eksempel Kjemi 1. Jeg har Kjemi 1 fra før. Kjemi 2 og. Dessuten var fristen for å melde seg opp i dag. Men dette ska gå bra! Håper jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Det stemmer det at Oslo har en oppmeldingsfrist 1. februar. Det går nok bra. Biologi 2 er mer lik naturfag enn Biologi 1, og det baserer seg ikke på Biologi 1, på samme måte som Kjemi 2/Fysikk 2 baserer seg på Kjemi 1/Fysikk 1. Dersom du har bøkene "Bios biologi 2" og "Kosmos SF" da legger du merke til at noen av kapitlene er "klipp og lim" innenfor "bioteknologi" emnet i naturfag. Men de fire andre menene fremstår totalt ulikt. (Energi for fremtiden, stråling og radioaktivitet, ernæring og helse, bærekraftig utvikling). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå