nebrewfoz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Interessant nok så greier jeg ikke finne et eneste bilde av en fungerende koffertbombe gjennom google pictures. Alt jeg finner er av props, dvs rene fantasiobjekter. Kanskje fordi det ikke er så mye igjen av en koffertbombe etter at den har gått av? Har du tenkt på det? Aksepterer du ryggsekk-bomber, eller må det være koffert? I så fall er det ganske mange i London og Madrid som kan fortelle deg hvordan det oppleves å befinne seg i nærheten av en. Søppelkasse-bomber var populære i Paris for en 20 års tid siden. Oppbevaringsboks-bomber har vel også vært brukt både i Paris og Roma. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Det er ikke mye igjen av en koffertbombe etter at den har gått av, det er korrekt og ja, jeg har tenkt på det, men da kan vi snu litt på flisa og spørre oss hvor mange koffertbomber har politiet forhindret? Eller ryggsekk-bomber for den saks skyld. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Så langt jeg husker var vel lockerbie resultat av en bombe i en koffert. Om de bare hadde sjekket bagasjen før kofferten ble sendt om bord på flyet så, men i følge enkelte er jo det ett kraftig overgrep å sjekke slik... Eksplosjonen skjedde i bagasje-rommet, så det er natturlig å anta at det lå i en koffert. Lenke til kommentar
karantene Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Om de bare hadde sjekket bagasjen før kofferten ble sendt om bord på flyet så, men i følge enkelte er jo det ett kraftig overgrep å sjekke slik...Eksplosjonen skjedde i bagasje-rommet, så det er natturlig å anta at det lå i en koffert. Terrorangrepet i Oslo sentrum 22. juli ble forårsaket av en bombe i en bil. Hadde de bare stoppet og kontrollert alle biler før de kunne komme inn til Oslo sentrum ville dette vært avverget, men i følge enkelte er jo det ett kraftig overgrep å sjekke slik... Endret 24. februar 2012 av karantene 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Det er ikke mye igjen av en koffertbombe etter at den har gått av, det er korrekt og ja, jeg har tenkt på det, men da kan vi snu litt på flisa og spørre oss hvor mange koffertbomber har politiet forhindret? Eller ryggsekk-bomber for den saks skyld. I og med at det er gjensatte koffertbomber det her dreier seg om, så kommer det hele an på hvor lang tid det tar før kofferten blir oppdaget og rapportert inn, og hvor lang tid det tar før politiet kommer til og evakuerer området. Sannsynligvis tar dette lengre tid enn det bombemannen ga seg selv for å komme langt unna før bomben gikk av. Følgelig er sjansen for å forhindre en koffertbombe i å skade folk ytterst liten, men som tidligere nevnt, hva om en bombe går av og det viser seg at politi og andre myndigheter visste det, men valgte å ikke gjøre noe? Da kommer kritikken mot de "udugelige myndighetene". Å ta aksjon mot gjensatt bagasje er mye enklere enn å gardere seg mot potensielle bomber i parkerte biler, derfor er det bagasjen som er mistenkelig, mens folk spaserer forbi hundrevis av parkerte biler hver dag uten å tenke på at en av dem kan inneholde en bombe. Selv ikke opplagskåte journalister er så dumme at de begynner å spinne på den tråden ... Frykt selger aviser, men man må ikke skremme folk så mye at de ikke tør gå i aviskiosken. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg kom til å tenke på en sak hvor en terrorist angivelig skal ha plassert en bombe i rassen, men slike saker vekket heldigvis nok oppstyr til at kreftfarlige scannere nå står på enhver flyplass for å forhindre at det gjentas. Det er klart, om vedkommende hadde greid å detonere anal-bomben så hadde det vært forferdelig. Hadde de bare sjekket analen til alle personer før de fikk sette seg på fly så ville dette vært avverget, men i følge enkelte så er det ett kraftig overgrep å sjekke slik. Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 "Jeg har jo ikke noe å skjule" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Jeg kom til å tenke på en sak hvor en terrorist angivelig skal ha plassert en bombe i rassen, men slike saker vekket heldigvis nok oppstyr til at kreftfarlige scannere nå står på enhver flyplass for å forhindre at det gjentas. Det er klart, om vedkommende hadde greid å detonere anal-bomben så hadde det vært forferdelig. Hadde de bare sjekket analen til alle personer før de fikk sette seg på fly så ville dette vært avverget, men i følge enkelte så er det ett kraftig overgrep å sjekke slik. Det er derfor de har scannerene da, som du selv nevner Men var det ikke du som ville at folk kan ta med f.eks bomber på flyet da? Hvorfor syntes du det er forferdelig da? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Sannsynligheten for at det er en bombe på et fly er jo utrolig liten, og hvis du da i tillegg vet at det er du som har bomben i din koffert - og du ikke har tenkt å detonere den -, så blir jo flyturen enda tryggere. (Sannsynligheten for to bomber på flyet er jo ... forsvinnende liten.) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Sannsynligheten for at det er en bombe på et fly er jo utrolig liten, og hvis du da i tillegg vet at det er du som har bomben i din koffert - og du ikke har tenkt å detonere den -, så blir jo flyturen enda tryggere. (Sannsynligheten for to bomber på flyet er jo ... forsvinnende liten.) Kan du forklare hvordan en flytur blir tryggere av at noen(evt. jeg) har med en bombe? Lenke til kommentar
karantene Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Fantastisk bruk av sannsynlighetsregning dette. Ved å smugle inn en bombe i flyet på egenhånd er du nesten garantert en trygg tur, iom. at sannsynligheten for at det finnes to bomber på ett og samme fly er forsvinnende liten 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Fantastisk bruk av sannsynlighetsregning dette. Ved å smugle inn en bombe i flyet på egenhånd er du nesten garantert en trygg tur, iom. at sannsynligheten for at det finnes to bomber på ett og samme fly er forsvinnende liten Jeg har aldri sagt at jeg anbefaler noen å gjøre dette ... Selv om flyturen skulle ha blitt tryggere, så er det vel en viss risiko for at du ikke kommer med flyet ... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Må jo bare si at logikken "ta med bombe og fly sikrere" står i stil med veldig mye annen logikk her 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Om de virkelig ville kontrollert oss og innhentet mest mulig info, hvorfor informere folket om det? Det er viktig for dem å få aksept i folket for de tiltakene de innfører, og det er derfor de bla har funnet opp dette med terrorfaren, som de selv holder liv i ved hjelp av falsk flagg aksjoner som den i Oslo 22 juli. Hensikten med den var nettopp å spre frykt i folket for å oppnå aksept for slike tiltak. En annen hensikt var å få folk til å angi hverandre om noen avviker fra "normalen" Dette oppfordret jo også Jens Stoltenberg til i sin nyttårstale. Siden ingen andre enn konpirasjons-teoretikere kommer med "info" må jo myndighetene være ekstremt gode på å holde på hemmligheter, og ikke hatt noe problemer med å f.eks innføre ett enda strengere DLD uten at noen viste om det. De har vært gode til å skjule dette, og bare lederne og de øverste politikerne i partiene vet om denne skjulte agendaen. Alle partier på stortinget samarbeider om dette, det gjør det også lttere å holde det hemmelig. Nå er de imidlertid i en sårbar fase fordi alt er klart, og det står bare igjen å innføre det. Me nå er vi vitne til noe pussig, og det er at folk flest nekter å tro det, selv om politikerne nå må gå mer eller mindre åpent ut for å innføre alle restriksjonene og overvåkingstiltakene. Mange i folket reagerer og lurer på hva som skjer fordi de ser tegnene, men likevel nekter de å tro det om noen forteller dem hva som foregår. Det politikere og politi sa i fjor om DLD var bare for å lure folket til å akseptere det. DLD vil bli my strengere og mer omfattende enn de fortalte folket. DLD åpnet også for ACTA som nok blir neste steg. Høres merkelig ut at de skal terrorisere egen befolkning for å få lov til å gjøre noe de i utgangspunktet bare kan gjøre uten lov og uten å bli merket. Det er ikke noe merkelig, men veldig logisk og klart når man vet hva som er målet for disse folkene. Målet er en ny verdensorden hvor folk flest skal opplæres til å bli lydige slaver for "eliten" Og hvor folk flest skal se på staten som gud, som beskytte alle mot disse fæle terroristene. Må være herlig å kunne tro på absolutt alt fantasien klarer å komme opp med og klare å se en ufeilbar logikk og mening der de fleste bare ser menignsløs galskap Jeg tror ikke på absolutt alt, men bare på det som er virkelighet. Hvis andre bare ser meningsløs galskap, så kan det jo være disse andre det er noe feil med. Ellers så kan det jo sies at vi har vel alle på et eller annet tidspunkt vært i denne "disse andre" gruppen, men noen av oss har altså klart å bryte ut. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Så langt jeg husker var vel lockerbie resultat av en bombe i en koffert. Om de bare hadde sjekket bagasjen før kofferten ble sendt om bord på flyet så, men i følge enkelte er jo det ett kraftig overgrep å sjekke slik... Eksplosjonen skjedde i bagasje-rommet, så det er natturlig å anta at det lå i en koffert. Lockerbie er senere avslørt som en falsk flagg aksjon, og det var neppe noen koffertbombe. http://www.whale.to/b/lockerbie_h.html http://www.daily.pk/lockerbie-was-mossad-%E2%80%9Cfalse-flag%E2%80%9D-operation-9409/ http://rtpricetag.home.comcast.net/~rtpricetag/Lockerbie.html 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Lockerbie er senere avslørt som en falsk flagg aksjon, og det var neppe noen koffertbombe. Ahh, i likhet med samtlige andre terror-angrep i følge konspirasjonsfolket? Jøss... Endret 24. februar 2012 av aklla waits for alice 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Om de bare hadde sjekket bagasjen før kofferten ble sendt om bord på flyet så, men i følge enkelte er jo det ett kraftig overgrep å sjekke slik...Eksplosjonen skjedde i bagasje-rommet, så det er natturlig å anta at det lå i en koffert. Terrorangrepet i Oslo sentrum 22. juli ble forårsaket av en bombe i en bil. Hadde de bare stoppet og kontrollert alle biler før de kunne komme inn til Oslo sentrum ville dette vært avverget, men i følge enkelte er jo det ett kraftig overgrep å sjekke slik... Det ville ikke hjulpet noe om de hadde kontrollert alle biler. . Når det er myndighetene selv som er terrorister, så kan ingen kontrolltiltak som myndighetene setter i gang stoppe terroristene. Endret 24. februar 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 24. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2012 Tror han mente det som en humoristisk respons til innlegget over. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Lockerbie er senere avslørt som en falsk flagg aksjon, og det var neppe noen koffertbombe. Ahh, i likhet med samtlige andre terror-angrep i følge konspirasjonsfolket? Jøss... Har du lest gjennom de websidene jeg linket til ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Ser ingen grunn til det, jeg klarer helt fint å dra fakta ut fra det blå selv og skrive det ned på en side jeg også. Akkurat slik som antagelig de sidene du linket til.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå