Gå til innhold

Oslo bussterminal blir evakuert, og politiet sperrer av gater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og uansett så er terrorfaren faktisk virkelig for USA, hadde de vært like åpen som Norge hadde det blitt katastrofe..

Terrorfaren er nok ikke mer virkelig for USA enn for Norge.

For i USA har myndighetene lenge drevet med falsk flagg aksjoner for å få en unnskyldning til å drive med kontroller og overvåking.

De er derfor kommet lenger enn Norge, som først begynte med slike falsk flagg aksjoner for alvor i 80-årene under Gro Harlem Brundtland.

Myndighetene i USA har drevet med dette siden andre verdenskrig, og muligens enda tidligere.

Så den"terrorfaren" myndighetene advarer oss mot, den eksisterer ikke. De terroristene vi bør være redd for er myndighetene selv, for de ønsker å kontrollere oss og innhente mest mulig opplysninger om oss nettopp for å begrense vår frihet og våre rettigheter og få bedre mulighe til å drive økt terror mot oss.

Lenke til kommentar

Så den"terrorfaren" myndighetene advarer oss mot, den eksisterer ikke. De terroristene vi bør være redd for er myndighetene selv, for de ønsker å kontrollere oss og innhente mest mulig opplysninger om oss nettopp for å begrense vår frihet og våre rettigheter og få bedre mulighe til å drive økt terror mot oss.

Og grunnen til dette er?

Om de virkelig ville kontrollert oss og innhentet mest mulig info, hvorfor informere folket om det?

Siden ingen andre enn konpirasjons-teoretikere kommer med "info" må jo myndighetene være ekstremt gode på å holde på hemmligheter, og ikke hatt noe problemer med å f.eks innføre ett enda strengere DLD uten at noen viste om det.

Høres merkelig ut at de skal terrorisere egen befolkning for å få lov til å gjøre noe de i utgangspunktet bare kan gjøre uten lov og uten å bli merket.

Må være herlig å kunne tro på absolutt alt fantasien klarer å komme opp med og klare å se en ufeilbar logikk og mening der de fleste bare ser menignsløs galskap

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Det foregår nok mye grunnlovstridig overvåkning av norske borgere, det er jeg overbevist om, men det er vel heller slik at saker som dette gir en push i mot å legitimere det.

Må være herlig å kunne tro på absolutt alt fantasien klarer å komme opp med og klare å se en ufeilbar logikk og mening der de fleste bare ser menignsløs galskap

Som f.eks at kofferter er bomber?

:roll:

Lenke til kommentar

Som f.eks at kofferter er bomber?

Kofferter er det som er rundt, bomba er det som er inni :thumbup:

Men, usikker på om du har fått det med deg, men det skjer faktisk at bomber blir puttet inni kofferter og så sprengt.

Men, du holder vel på "Better sorry then safe", bedre at en bombe dreper 50 personer enn at ett par kofferter uten eier blir sprengt

edit: hvorfor skal staten legitimere det?

Liker de ikke å jobbe fritt i skyggen, og dermed jobber fritt i skyggen for å få jobbet ufritt i lyset?

De kan terrorisere sine borgere for å delvis få gjennom det de vil eller bare gjøre det de vil. Selvfølgelig gjør de det første :hmm:

Lenke til kommentar

Edit: @ RoaldN

Argumentet ditt er egentlig en vinn/vinn for den kroniske paranoiaen du lider av. Er det noe ufarlig i kofferten, så er vi håpløst paranoide, og politiet bruker dette for å skremme oss. Er det en bombe i kofferten - og vi ikke sjekker den slik at den går av - vel, da er det iscenesatt av myndighetene for å tvinge igjennom et eller annet (evt bare på pur faen)

Endret av monzilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, en koffert kan godt inneholde en bombe den, men det er det mye annet som gjør også. Kofferten er beleilig for myndighetene siden det er et objekt som blir benyttet til ferdsel gjerne over større avstander.

Det er da masse annet man kan putte en bombe i. Melkekartong for eks, eller hva med en søppeldunk? Eller enda verre, en søppeldunk hvor det ligger en melkekartong i som kan være en bombe.

Ja, disse terroristene er noen slu skapninger.

Lenke til kommentar

Joda, en koffert kan godt inneholde en bombe den, men det er det mye annet som gjør også. Kofferten er beleilig for myndighetene siden det er et objekt som blir benyttet til ferdsel gjerne over større avstander.

Det er da masse annet man kan putte en bombe i. Melkekartong for eks, eller hva med en søppeldunk? Eller enda verre, en søppeldunk hvor det ligger en melkekartong i som kan være en bombe.

Ja, disse terroristene er noen slu skapninger.

Få ting er så enkelt å flytte og vekker så lite oppmerksomhet som en koffert, men du mener kanskje at å drasse rundt på en søppledunk er helt natturlig oppførsel. Forundrer meg ikke...

De har tatt f.eks pappesker også, uten eiere plassert der det er masse folk.

Men, som jeg har sagt før, du syntes tydeligvis det er bedre at det går med en bombe i ny og ne enn at ting blir sjekket...

Lenke til kommentar

Vel, de vekker ikke akkurat lite oppmerksomhet når alle går rundt og er paranoide for at en hensatt koffert skal være en bombe.

Ja, jeg er et forferdelig menneske som ikke orker å bry meg med ting som kofferter og potensielle terrorister over alt.

Om man skulle først gå til steget med å bombe f.eks et sted der det er mye trafikk og ferdsel så er det neppe noe særlig smart å bruke en koffert til å gjennonføre udåden når snart hele befolkningen og broren deres går rundt i sinn hollywood-rus og ser på kofferter som en potensiell fare.

Hvor mange mennesker har mistet livet globalt sett grunnet koffertbomber?

Lenke til kommentar

Ja, og forhindrer akkurat 0 samtidig som policy blir gjort som følge av idiotien og hjernevaskingen med det resultat at du selv må finne deg i at folk roter gjennom stæsjet ditt når du skal ut å reise, men du er vel kanskje likegyldig til det også og bruker som argument at du har ikke noe så skjule så derfor er det ikke noe problem herp derp.

Hvorfor ikke bare la deg microchippe med en gang? du har jo ikke noe herp derp å skjule herp derp.

Lenke til kommentar

Ja, og forhindrer akkurat 0 samtidig som policy blir gjort som følge av idiotien og hjernevaskingen med det resultat at du selv må finne deg i at folk roter gjennom stæsjet ditt når du skal ut å reise, men du er vel kanskje likegyldig til det også og bruker som argument at du har ikke noe så skjule så derfor er det ikke noe problem.

Du ville kanskje følt deg tryggere på flyet om hvem som helst kunne tatt med f.eks kniver og pistoler?

Flykapring er jo ikke akkurat ett ukjent fenomen det heller, men du benekter vel at det har skjedd, evt. at myndighetene står bak, akkurat som de gjør med alt annet som er negativt her i verden...

Men, så klart, de burde jo kun ta de som har noe å skjule.

En kø for de som ikke skjuler noe, og en for de som skjuler noe :thumbup:

Tok meg ca 3 sekunder å finne koffert-bombe som har drept.

http://www.huffingtonpost.com/2011/09/07/new-delhi-bombing_n_951573.html

Men antar myndighetene stod bak den, ettersom den ikke ble sjekket :p

Lenke til kommentar

Har ikke noe problem med hverken kniver eller skytevåpen ombord på fly så lenge det er fraktet forsvarlig. Ser ingen grunn til å ta fra folk friheten til å bære en stakkarslig lommekniv ombord.

Flykapring ja, du tenker vel da primært på disse skapningene som skal ha kapret noen fly i junaiten uten å en gang være på passasjerlistene og i noen tilfeller dukke opp i levende live senere.

Folk er tools, det er alt jeg har å si.

Lenke til kommentar

Joda, jeg fant selv den saken fra India og noe om bomber som har gått av i London i 1939, men fortsatt intet fotograf av en fungerende bombe.

Men ja, du har da en sak i et land som er tett befolket og hvor det dør daglig 300 folk i trafikken.

Bare for å sette det litt i perspektiv.

Lenke til kommentar

Flykapring ja, du tenker vel da primært på disse skapningene som skal ha kapret noen fly i junaiten uten å en gang være på passasjerlistene og i noen tilfeller dukke opp i levende live senere.

Det spørs akkurat på hvilken virkelig man lever i...

Det har vært en god del flykapringer, om man mener myndighetene, jødene, frimurerne, holocoust-folket eller små grønne menn har gjort det får være opp til hver enkelt.

Men, ja, ser hvor du vil, det beviser kanskje hvilken virkelighet du lever i også, det er definitivt ikke den samme jeg lever i.

Det gjør at å argumentere ikke kan ende ut i noe som helst.

Om jeg fortsetter å argumentere påstår vel du at jeg kommer fra X og er fjernstyrt av X og jobber for å Y(hemmligholde/skjule ett eller annet)

Lenke til kommentar

Joda, jeg fant selv den saken fra India og noe om bomber som har gått av i London i 1939, men fortsatt intet fotograf av en fungerende bombe.

Men ja, du har da en sak i et land som er tett befolket og hvor det dør daglig 300 folk i trafikken.

Bare for å sette det litt i perspektiv.

Ahh, så det er perspektivet som teller, hvor mange % av befolkningen må bli drept før det teller?

Eller er det antallet?

http://www.guardian.co.uk/world/2011/mar/23/jerusalem-bus-station-blast-israel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...