Mr.M Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Sittet å kikket etter nytt skjermkort (GDDR5) og funnet ut det blir 6670 eller 6750/70 serien Ser at fleste kort har 2-pin viftekontakt, noen har 3-pin, også et med 4-pin Det er vel mulig å styre RPM fra ATI Catalyst software, men da må jeg ha minst 3-pin eller? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 31. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 Sittet å kikket etter nytt skjermkort (GDDR5) og funnet ut det blir 6670 eller 6750/70 serien Ser at fleste kort har 2-pin viftekontakt, noen har 3-pin, også et med 4-pin Det er vel mulig å styre RPM fra ATI Catalyst software, men da må jeg ha minst 3-pin eller? Viftestyring støttes vel uansett hvor mange pinner man har, om man ikke har tre eller fire pinner får man bare ikke RPM-avlesning og må stole på prosenter vil jeg tippe. Alle skjermkort i dag har automatisk viftekontroll så de throttles ned når kortet produserer lite varme. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 Med regulering så hadde jeg i tankene manuell vifte/temp regulering i CCC (i den grad noe sånt eksisterer?) I så tilfelle artig hvis noen kunne poste et bilde av hvordan dette da ser ut i CCC kontrollpanel. Hadde før et Radeon 3650 og der vistes ikke annet enn Temp-måler i CCC, og mener å huske det ble sagt dengang at kun 38xx og høyere man visstnok hadde justering mulighet for Temp/Vifte regulering. Gjorde forresten litt research på Asus Radeon 6670 - 6770 (4-pin vifte) og disse får veldig gode karakterer vedr. lavt støynivå av de som har kjøpt dem. Er vel grunn til å tro at disse viftene er mer "inteligente" og fleksible enn 2-pin opplegget. Står å veier mellom et passivt-kjølt Sapphire 6670, eller Asus 6770 (eller Asus 6750, likt de andre, men fant ikke på newegg) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå