Christoffero89 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ei, holder på med ny jente nå og hadde kyssesyken for 3 mnd siden. Altså den var ferdig da. Hu jeg skal ut med har ikke hatt kyssesyken såvidt hun vet. Så hvor lenge er jeg smittsom? Litt kjipt å ikke kunne kysse Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 How long someone with the virus stays contagious after symptoms are gone is uncertain, but the most contagious period is thought to last about six weeks after the onset of symptoms. Some studies indicate a person can spread the infection for many months after the symptoms are completely gone, with one particular study indicating as long as 18 months. Once the acute symptoms of an initial infection disappear, they often do not return. But once infected, the patient carries the virus for the rest of his or her life. The virus typically lives dormantly in B lymphocytes. Independent infections of mononucleosis may be contracted multiple times, regardless of whether the patient is already carrying the virus dormantly. Periodically, the virus can reactivate, during which time the patient is again infectious, but usually without any symptoms of illness. kilde Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Så siden det er over 3 mnd siden så trenger jeg ikke tenke på det eller skal jeg informere jenta om at det er liten smittefare? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vanligvis gir det seg etter 6 uker, og du har nå gått 12 uker uten symptomer. Mest sannsynlig blir hun ikke smittet, men du kan si at det er en pitteliten sjanse for at hun blir smittet. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 -Hun blir ikke smittet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå