Tomzor Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei! Det jeg lurer på er, hvis jeg skal bridge multimodemet fra Telenor, som er et Zyxel p2812, kan fremdeles IP-telefonen fungere fra Zyxel modemet hvis jeg bridger til en router? Har et problem med høyt minneforbruk på modemet, noe som tydeligvis gjør at internettet blir ustabilt. Uten at man nødvendigvis får høyt ping, men det er umulig å spille HoN/LoL eller streame videoer på 360p fra Youtube som et par eksempler. Så tenkte jeg skulle gjøre et forsøk med å bridge den, hvis det er et alternativ På forhånd, takk! Tom André Lenke til kommentar
Faller Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei Tom André. Jeg mener å huske at IP-telefon ikke fungerer når man bridger modemet. Det du kan prøve er å se om du kan oppgradere modemet hvis du går inn på std. gatway (http://10.0.0.138) --> system/status. Det kan nemlig vært en firmvare ute som er bedre Mvh Faller Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Hei Tom André. Jeg mener å huske at IP-telefon ikke fungerer når man bridger modemet. Det du kan prøve er å se om du kan oppgradere modemet hvis du går inn på std. gatway (http://10.0.0.138) --> system/status. Det kan nemlig vært en firmvare ute som er bedre Mvh Faller Hei Faller, takk for et rask innlegg! Har sett nå etter på Zyxel sine sider, men jeg har visst den nyeste firmware versjonen. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Ok, jeg skjønner. Kontrollspørsmål: Har du vært inne på selve routeren eller den adressen jeg skrev i forrige innlegg? Hvilken firmware har du installert per idag? Telenor har sin egenutviklede firmware som er ganske annerledes enn Zyxel sin firmware nemlig Mvh Faller Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Ok, jeg skjønner. Kontrollspørsmål: Har du vært inne på selve routeren eller den adressen jeg skrev i forrige innlegg? Hvilken firmware har du installert per idag? Telenor har sin egenutviklede firmware som er ganske annerledes enn Zyxel sin firmware nemlig Mvh Faller Var inne på multimodemet ved hjelp av den addressen ja 10.0.0.138. Firmwaren per dags dato på den er Firmware Version: : V3.10(BLN.10). Må jeg eventuelt ringe Telenor å sjekke om jeg har den nyeste firmwaren dems da eller? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 BLN.10 skal ikke lenger være nyeste firmware. Det har kommet en BLN.11, men det burde ikke være noen problemer med BLN.10 heller. Har du prøvd å fabrikkresette den? Kan være at den henger siden du sliter så mye med høyt CPU-forbruk. Det er i alle fall verdt et forsøk. Har du alltid hatt problemer med at den er treig forresten? Mvh Faller Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 3. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2012 Har hatt BLN.11 fra begynnelsen, og ja, den har alltid vært treg Ringte Telenorexperten igår... Har nå downgrade'a firmware og funker som det skal virker det som Takk for hjelpen uansett Faller! Lenke til kommentar
Faller Skrevet 3. februar 2012 Del Skrevet 3. februar 2012 Bare hyggelig å høre at mine kollegaer kunne hjelpe deg Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå