kojak64 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Har en PIII 800 på et Abit BX133 raid HK. I det siste har den helt uten provokasjon begynt å omstarte av seg selv etter mellom 1-10 minutter, som om jeg skulle ha brukt reset-knappen. Ingen beskjeder eller noe. Ingen bestemt aktivitet heller, den kan bare stå der og så etter 2 min omstarter den... Har tatt ut alle kort bortsett fra skjermkort, og installert XP på en helt ny disk. Samme problem. Alle spenninger og temp er OK og stabile på HK. Noen som har noen tips om hvordan jeg kan finne ut hvilken komponent det kan være... RAM, HK, CPU? Finnes det noe test-software som kan hjelpe meg tro? Setter pris på hjelp her... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Du er muligens infisert av MS-blaster. Du kan se litt her: http://www.microsoft.com/security/incident/blast.asp Står litt nærmere forklart om ormen. Lenke til kommentar
kojak64 Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 Tror ikke det... satt inn ny HD, formatert og installert xp på nytt... ingen nettverksforbindelse overhodet... Blaster? nah... Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Kan det være strømforsyningen? Kansje du bør prøve med en annen psu dersom du har en tilgjengelig. Er det flere rambrikker kan du jo også prøve å kjøre bare en av de. Lenke til kommentar
kojak64 Skrevet 20. august 2003 Forfatter Del Skrevet 20. august 2003 skal prøve annen psu - har desverre bare 1 stk ram pc133 256 MB... alt er så gammelt at jeg har ikke noe å bytte med! noen som har en socket 370/FCPGA P3... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 ACPI strømkontrollsystem sammen med XP plager en del litt eldre HKèr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå