inunf Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei! Jeg trenger (trenger er et relativt begrep ) et par hodetelefoner til å ha på lesesalen. Det er viktig at de isolerer lyden bra og at det ikke lekker noe ut. Er ikke noen hifi-entusiast, men liker at ting er ålreite. Vurderer å legge litt i et par som jeg kan bruke i noen år, eller om jeg bare skal kjøpe noen relativt billige til å ha på lesesalen ut semesteret. Hvor bærbare de er spiller ingen rolle. Budsjett: Minst mulig, maks 1 500 kr. Størelse: Klokker som dekker hele øret. Type: Lukkede. Bruksområde: Musikk. Tillegsinfo: Hører mest på rock/metall. Vet ikke nok om temaet til å mene noe om lydbilde. Bør være komfortable å ha på i timesvis. Kilde: PC (iMac) Har et par AKG K430 fra før. Synes de er greie, men siden klokkene ligger utenpå ørene og ikke over så blir de vonde etter en stund. Har sett på veldig mye forskjellig og fått en del tips. De jeg har sett litt på: AKG K272, synes kanskje 1200 (som er det billigste jeg har funnet dem til) er litt mye. Sennheiser HD558, de lekker lyd etter hva jeg har skjønt. AKG K912, har fått beskjed om at trådløse hodetelefoner er bare dritt. Stemmer det? Marshall Major, er disse ålreite eller bare en gimick? Er åpen for andre forslag også, takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Du bør sjekke ut Audio Technica ATH-M50, som jeg selv bruker på lesesalen. De gjør det ganske bra i tester (eksempel), og koster i overkant av 1100 kr (f.eks. hos CDON). Mulig at du syns det er for dyrt, men for min del var det i hvert fall verd det i eksamensperioden nå før jul. De er lukkede og dekker hele øret komfortabelt - jeg har hørt på musikk i mange timer i strekk uten å bli sliten. Anbefales! Lenke til kommentar
Itek Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Jeg er kjempefornøyd med mine JVC HA-nc250 Klarer ikke å gå med dem en hel dag, men trenger ikke mer enn 5-10 minutter pause etter ca 5 timer, men dette er jo individuelt da. De ligger altså halvveis over øret... Disse hodetelefonene har aktiv støyreduksjon også. Noen mener dette er ubehagelig og gir et trykk, men om du har testet Bose sine QC3 eller QC15 i Bose butikken/humac så får du en følelse av hvordan det er! Jeg har vel hatt mine i ca to år nå... Endret 30. januar 2012 av Itek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå