Gå til innhold

Ny NAS - Godt alternativ?

Andey-

Anbefalte innlegg

Min nåværende NAS, Synology 109j - 1TB, er på randen til å bli fylt opp.

Jeg ser derfor etter en ny NAS med noe større lagringsplass, og bevares, det er veldig mye bra der ute, men lommeboka strekker dessverre ikke helt til toppnivået.

Etter å ha sett litt rundt kom jeg over MPX sitt tilbud på Netgear Readynas Duo v2 + 2TB HDD.

Lest litt rundt på nettet, og tilbakemeldingene er at man får mye NAS for pengene, noe som er positivt for min del naturligvis.

Har ikke de helt store kravene, men den må kunne brukes som filserver hjemme, streame HD-filmer til smart-tv og naturligvis en torrentklient i tillegg til gigabit-port.

Ser at denne pakken og én ekstra 2TB HDD kommer på ca.3000,- , noe jeg synes er rimelig for 4TB NAS.

Noen som har noen erfaringer fra Netgear? Har hørt mye rart om dem.. Burde jeg kanskje spare og kjøpe en dyrere NAS?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synology får skussmål å være blant toppskiktet med sin DSM software... så når du er vant til dem er det jo mulig du blir skuffet :)

Ja, det er det jeg også har hørt, samt at jeg må si meg svært fornøyd med den jeg har, selv om den er av det ymse slaget.

Herlig! Så denne testen tidligere, ble derfor positivt overrasket. Hadde egentlig avskrevet Netgear totalt og siktet mot Synology "only", men testen fikk meg til å snu...

Lenke til kommentar

Ser nå at tilbudet er over, men har nå et par andre alternativer:

- Synology DS212j

- Netgear NV+ v2

- Netgear Ultra 4

Noen som har noen erfaringer, kommentarer eller tilbakemeldinger på hva som lønner seg her?

Har god erfaring med Synology-NASen min, men trenger kun en NAS for hovedsaklig backup og DLNA - ikke store krav :)

EDIT: Det som gjør meg usikker på Netgear er format-støtten på DLNA, altså .srt, .mkv osv som det ser ut til at folk har problemer med på tidligere av deres NASer.

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...