Simenrf Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei. Trenger litt hjelp med å sette opp et oppsett til pc, som hovedsaklig skal brukes til å spille med. Målet er jo at den skal kjøre BF3, gjerne på high settings. For etter hva jeg har hørt er det minimale forskjeller mellom high og ultra (?). Hadde selvsagt vært kult og kjørt den på ultra og, men det er ikke et must. Kommer også til å spille endel MMO's blant annet Guild Wars 2 når det kommer ut. Prisen bør helst ikke overstige 12 000,-. Jeg har kikket litt etter hvilket skjermkort jeg skal gå for, har sett litt på ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA, PowerColor Radeon HD 6950 2GB GDDR5, Gainward GeForce GTX 570 1280MB PhysX Kan disse være et alternativ? Eller er det noen andre jeg bør velge? Når det gjelder skjerm har jeg kikket spesielt på disse to: GL2450HMog Dell ultrasharp U2412Mlurer på hvilken av disse som er best egnet for gaming? Dell skjermen skal det visst ha veldig god bildekvalitet, men skulle være litt treg i responstiden med 8ms sammenlignet med 2ms(?). Eller er det noe man ikke legger merke til? Lenke til kommentar
St€rk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Dell skjermen er vell 120 HZ. Med et budsjett på 10000 (uten skjerm) burde du kunne ha råd til en 7950 når den kommer. Har du mus/tastatur? Kjøp et z68-1155 HD, i5-2500k, 8gb ram ("billigste"), en hdd (har du en fra før?), 120gb ssd, 650W psu av god kvalitet Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 her er mitt forslag: resten av budsjettet burde gå til skjermen jeg synes du burde gå for Dell skjermen, står ikke på prisguiden, men den er på dustinhome også (til 2100kr) merk at denne har litt høy inputlag (8 ms), men på grunn av at den er IPS så synes jeg det veier opp Lenke til kommentar
anonymus94 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvis du skal ha i5en så bør du kanskje vurdere å kjøpe en cpu kjøler, siden det er ikke så mye fart i stock kjølern Lenke til kommentar
Simenrf Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Dell skjermen er vell 120 HZ. Med et budsjett på 10000 (uten skjerm) burde du kunne ha råd til en 7950 når den kommer. Har du mus/tastatur? Kjøp et z68-1155 HD, i5-2500k, 8gb ram ("billigste"), en hdd (har du en fra før?), 120gb ssd, 650W psu av god kvalitet Mus og tastatur det har jeg, og HDD trenger jeg ja. Angående AMD's 7950 har jeg hørt rykte om at den skal koste en del? I 3500-4000 kr klassen? I posten nede er det jo satt opp et forslag til 9k med et 560 TI skjermkort, er det helt sikkert at jeg vil kunne få en PC med 7950 for 10k? Den Dell skjermen har jeg hørt mye positivt om, men jeg er allikavel litt engstelig for den høye ms'en, siden jeg skal spille en god del FPS. Har noen erfaringer med denne skjermen i FPS spill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå