Gå til innhold

photoshop navigasjons meny til html?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget da en navigasjons bar i photoshop. Det jeglurer på er hvordan jeg gjør den om til html så jeg kan få klikke på og komme inn på dei forskjellige sidene på ei hjemmeside. Nedenfor ser du selve navigasjons menyen (merken med rødt rundt) jeg har laget:

html.jpg

Endret av Remember
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å kunne få denne menyen din til å fungere på en webside, må du bruke css i tillegg til html.

Forslag (enkelt forklart): Du må lage et ikon for hver enkelt knapp, og deretter bruke css til å bestemme plasseringen av knappene. Deretter får du bildene/knappene til å være linker til de andre sidene på webområdet. Du kan også legge inn bilder av knappen i øyeblikket den blir trykket ned. Deretter kan du bruke css til å vise bildet av den nedklikkede knappen når brukeren faktisk trykker på den.

Jeg vet ikke hvor mye du kan om html og css osv, men viss du kun har brukt html før, råder jeg deg til å lære om css.

Ressurser: W3Schools

+ min favoritt :thumbup:

Lynda.com

edit: Det er kanskje åpenbart, men man kan ikke konvertere direkte fra en bildefil og få en fiks ferdig webside. Du må gjennom noe koding.

Kanskje denne kan hjelpe litt på vei?

Endret av simena1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...