Gå til innhold

Får ikke skjerm bilde!

MatseMats

Anbefalte innlegg

Har en kompis som skal sette sammen en datamaskin. Alt så ut til å gå bra inntil vi støttet på et mer eller mindre sjeldent problem!

Når vi skulle til å installere windows så fant vi ut at kombinasjonen av et Sabertooth x58 hovedkort, gtx 570 phantom som grafikk-kort og en skjerm som ikke vil vise noe (muligens fordi kortet trenger en overgang fra dvi til VGA)når alt er på og fungerer tilsynelatende greit.

Så da er spørsmålet om noen vet hvordan vi kan få skjermen til å fungere; det er det første problemet som må fikses.

Merk dere at dette kortet ikke har noen intern løsning for grafikk så vidt jeg har klart å finne ut.

Jo snarere svar, jo bedre!

Takk på forhånd :)

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får dere ikke bilde, eller er det kun i Windows problemet eksisterer?

Sjekkliste:

Fungerer det å bytte port?

Fungerer det å bruke DVI/HDMI?

Er alt av strømkabler koblet til?

Fungerer skjermkortet?

Fungerer alt annet?

Fungerer maskinen med et annet skjermkort?

Å bytte port: Nei.

Kortet støtter KUN DVI med tanke på kabel. Jeg hadde ingen slik kabel i går, men skal muligens ta med en for å teste om det da vil fungere (Isteden for å måtte koble på en VGA som vi testet i går. Det funka ikke)

Maskinen fungerer, alt kjører, den avgir all mulig aktivitet som på en maskin der skjermen fungerer. Bare at det er umulig å få noe informasjon på skjermen. Slik at vi ikke kan få installert noe som helst. Yezz......

Alt tyder på at kortet fungerer. Viftene kjører, ingen u-lyder for mange på strøm, og den forrige eieren byttet det rett og slett ut fordi han ville oppgradere maskinen sin, ikke fordi at den var defekt eller slikt.

Alt annet fungerer så vidt jeg kan observere. Som skrevet tidligere; maskinen oppfører seg som normalt.

Vi har rett og slett ikke noe annet skejrmkort å prøve maskinen ut med.

For meg, så virker det som at det største problemet med denne maskinen er at hovedkortet rett og slett ikke har noe internt grafikk-kort. Dermed vil jeg konkludere med at det så å si er umulig å få kortet til å vise noe visuelt etter som at det ikke fungerer alla "plug&play".

Mulig at den ikke støtter overgangen jeg testet med.

Så har jeg nevnt det!

Lenke til kommentar

Det er godt mulig kortet er defekt vet du, ikke så ofte man hører om det. Men her på diskusjon.no er det den vanligste feilen.

Går viftene på skjermkortet når du starter maskinen?

Om alle de 3 viftene IKKE hadde snurret rundt, så hadde jeg nok nevnt det tidligere. Er såppas skarp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...