Eloquent Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei, jeg er 19 år og har nettopp fullført allmennfaglig skole, men er ikke klar for å fortsette videre utdanning riktig enda, mest fordi jeg ikke vet hva jeg vil bli. Så inntil jeg finner ut av det, trenger jeg en jobb, og med det trenger jeg litt hjelp til brainstorming fordi det har seg sånn at jeg er litt kresen når det kommer til dette med hva slags jobb jeg vil ha. Jeg vet jeg ikke kan velge og vrake, men det er greit å vite hva alternativene mine er før jeg kaster meg inn i en middelmådig jobb. Jeg har dårlig lyst å jobbe et sted hvor jeg går og ser på klokka hvert 5. minutt og bare venter på at jeg skal bli ferdig. Jeg trenger en jobb hvor det er litt variert arbeid, engasjerende arbeid som tar opp tiden min, så jeg rett og slett ikke har tid til å se på klokka. Er takknemlig for alle forslag! Lenke til kommentar
Thlian Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hadde vært fint om du kom med et lite hint om hva du liker og gjøre! Har du tidligere jobberfaring? De aller fleste har også jobbet deltid i tillegg til skolen...... Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Hadde vært fint om du kom med et lite hint om hva du liker og gjøre! Har du tidligere jobberfaring? De aller fleste har også jobbet deltid i tillegg til skolen...... Jeg lot det utebli med vilje for å kunne få flere svar, så ikke folk utelater noe siden jeg ikke har presisert at jeg kunne holde på med det. Jeg har litt jobberfaring, og det er fra dagligvarebutikk, noe jeg ikke egentlig kunne tenke meg å gjøre igjen med mindre jeg ikke finner annet. Selvfølgelig er en godt betalt jobb veldig attraktivt for meg, og kan gjøre kjedsomheten verdt det, avhengig av betalinga. Jeg vil bare ha forslag rett og slett, for å se om det er noen jobber jeg ikke har tenkt på enda. Lenke til kommentar
Arby Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Har en venn som jobber i securitas, han har kun fulført VGS. Telefonselger, jobbe i barnehage, noen av disse som frister? Endret 30. januar 2012 av Arby Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Har en venn som jobber i securitas, han har kun fulført VGS. Telefonselger, jobbe i barnehage, noen av disse som frister? Securitas? Har du fått høre noe om hva han gjør der? Telefonselger blir vel temmelig ensformig i lengden vil jeg tro, og det involverer veldig mye statisk arbeid foran PC. Barnehagejobbing har jeg tenkt på, men har funnet ut at det ikke er helt for meg. Skole derimot er noe jeg kunne gjort, men man trenger utdanning med mindre man vil være tilkallingsvikar, i alle fall på den skolen jeg har vært på intervju hos. Lenke til kommentar
Arby Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Har en venn som jobber i securitas, han har kun fulført VGS. Telefonselger, jobbe i barnehage, noen av disse som frister? Securitas? Har du fått høre noe om hva han gjør der? Telefonselger blir vel temmelig ensformig i lengden vil jeg tro, og det involverer veldig mye statisk arbeid foran PC. Barnehagejobbing har jeg tenkt på, men har funnet ut at det ikke er helt for meg. Skole derimot er noe jeg kunne gjort, men man trenger utdanning med mindre man vil være tilkallingsvikar, i alle fall på den skolen jeg har vært på intervju hos. Mener å huske at han stod på en rema butikk, og passet på at ingen nasket Er vel stort sett sikkerhetsrelaterte arbeidsoppgaver som er for trivielle for politiet. Jeg er ganske sikker på at en Securitas jobb involverer en form for kurs før man kan begynne å jobbe, men det høres ut som en ganske spennende jobb Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Har en venn som jobber i securitas, han har kun fulført VGS. Telefonselger, jobbe i barnehage, noen av disse som frister? Securitas? Har du fått høre noe om hva han gjør der? Telefonselger blir vel temmelig ensformig i lengden vil jeg tro, og det involverer veldig mye statisk arbeid foran PC. Barnehagejobbing har jeg tenkt på, men har funnet ut at det ikke er helt for meg. Skole derimot er noe jeg kunne gjort, men man trenger utdanning med mindre man vil være tilkallingsvikar, i alle fall på den skolen jeg har vært på intervju hos. Mener å huske at han stod på en rema butikk, og passet på at ingen nasket Er vel stort sett sikkerhetsrelaterte arbeidsoppgaver som er for trivielle for politiet. Jeg er ganske sikker på at en Securitas jobb involverer en form for kurs før man kan begynne å jobbe, men det høres ut som en ganske spennende jobb Ah, ja selvfølgelig. Er ganske naskefritt her jeg bor, så tror ikke det hadde blitt et alt for spennende arbeidsoppdrag å være vakt på en butikk, dessverre. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Dørvakt, butikk som selger noe du interesserer deg for, ungdomsarbeider (noen trenger kanskje kurs) Bare noe jeg kom på i farten Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 Dørvakt blir litt vel statisk for min smak, trenger noe med variasjon og mye bevegelse, hvor jeg ikke venter på at jeg skal bli ferdig så jeg kan komme meg hjem. Ungdomsarbeider var ikke så dumt, takk Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Må bare slenge inn her at det er ekstremt stor konkurranse om selv de mindre attraktive sommerjobbene. Spesielt uten noen form for relevant arbeidserfaring, tror nok du burde ta det du får rett og slett. 2 Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 5. februar 2012 Del Skrevet 5. februar 2012 Ta kontakt med park-avdelinga til kommunen der du bor - de trenger helt sikkert folk til sommeren til å klippe plen, rake løv og alt slikt.. Da slipper du i hvertfall å sitte stille... Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 (endret) Mange som er i samme situasjon som deg her jeg jobber, på Komplett som lagermedarbeider. Det er t.o.m folk her med fagbrev (f.eks. elektriker), som er lei av å jobbe som det, og jobber her inntil videre for å finne ut hva han skal gjøre videre. Tror du ville trives i et lager inntil du vet hva du skal gjøre ihvertfall Eller hvorfor ikke ta en tur til USA f.eks. og jobbe på disney world? Endret 24. februar 2012 av Iceman22 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Skilærer? Om du bor på et skisted, ihvertfall.. Det er vel det jeg skal jobbe som før jeg drar til Australia, ihvertfall Men så har jeg stått aktivt på alpint/jibbing siden jeg starta å gå. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 For å jobbe som vekter må man ha vekterkurs. Er litt usikker, men tror kanskje man må ha alle kurstrinnene i dag, noe som fort koster 50000 kr. Som dørvakt må man ha ordensvaktkurs. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 For å jobbe som vekter må man ha vekterkurs. Er litt usikker, men tror kanskje man må ha alle kurstrinnene i dag, noe som fort koster 50000 kr. Som dørvakt må man ha ordensvaktkurs. Som dørvakt må man fra og med 1. april ha både vekterkurs og ordensvakt kurs. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 To innlegg har blitt fjernet fra tråden da MLM-verving og lignende ikke er tillatt.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå