Gå til innhold

Corsair Vengeance DDR3 - Feil...

Apemons

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har 4 brikker av typen Corsair Vengeance DDR3 4gb ~ 16gb. Men når jeg setter alle fire brikkene i mitt Rampage II Gene hovedkort, trykker dem helt inn til det sier *Klikk*. Trykker en Minneknapp som tester om det virker osv, starter den opp og går inn i Windows. Når jeg da skal sjekke hvor mye minne jeg har står det kun at det er 8gb ram.

Så da er mitt problem hvorfor står det kun at det er 8gb ram? Jeg vil jo gjerne ha mine 16gb som jeg har betalt for...

Bare og spørre og grave etter informasjon hvis det er noe som mangles.

Thanks

Linker:

HK: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/Rampage_II_GENE/

Minne: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=618010

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved 3 minnebrikker skal de plasseres kun i de blå. Ved 4 minnebrikker skal de plasseres i (fra prosessoren): HVIT, BLÅ, LEDIG, BLÅ, LEDIG, BLÅ. Det står en fin tabell på side 2-15 om dette. På side 2-16 står en illevarslende setning: "Due to Intel Spec Definition, X.M.P. DIMMs and DDR3-1600 are supported for one DIMM per channel only." Det har forhåpentligvis kommet seg med BIOS-oppdatering, men greit å være klar over at det KAN være et problem.

Lenke til kommentar

Napp ut en av brikkene, og plasser de resterende i kun de hvite eller kun de blå sporene. Se om du da får opp 12 GB.

Gjorde dette akkuratt og det står fortsatt 8gb, men kanskje det under her hjelper.

var inne på asus sine sider og så at det var flere bios oppdateringer for minne støtte.

Har du oppdatert biosen på det hovedkortet?

Mvh Noizer

Nei jeg har ikke oppgradert bios siden 2009 Oo, skal gjøre det nå ;)

------

Oppgraderte bios nå. Står fortsatt at jeg har 8gb minne med 3 brikker i

Endret av Apemons
Lenke til kommentar

Da registreres kun A1+B1 evt A1+A2

Strengt tatt burde du kjørt med 3 eller 6 moduler.

Prøv :

3 * 4GB installed in orange slots as one set of triple channel memory.

A1 + B1 + C1

4.stk tror jeg bare blir tull - og vil antagelig kun funke med 2GB moduler. Ser sånn ut utfra QVL detaljer.

Mulig du får inn den fjerde ved å populere først 3 (12GB) i A1+B1+C1 først - reboote - slå av . Deretter sette den fjerde 4GB modulen i A2.

Edit bilde:

post-35394-0-84304900-1327945505_thumb.png

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...