SiljeKaroline Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei! Jeg er en jente på 16 år som hadde ubeskyttet sex med en gutt for litt siden. Han brukte ikke kondom, og jeg går heller ikke på p-piller. Jeg tenkte at det sikkert gikk bra, siden han ikke rakk å få utløsning under samleiet. Men nå, noen dager etter, har jeg plutselig begynt å kjenne en slags smerte nederst i magen. Det kjennes helt likt som menssmerter, men jeg skal ikke ha mensen før om cirka to uker tror jeg. Kan dette være et tegn på graviditet?? Også nå til det egentlige spørsmålet mitt: Kan en angrepille fungere seks dager etter samleiet? Jeg skulle selvfølgelig ha tatt en angrepille med en gang, men det gjorde jeg altså ikke Mamma og pappa kommer til å bli kjempesure hvis jeg forteller dem at jeg er gravid... Jeg er ikke engang sammen med han det skjedde med, han var bare en random gutt.. Og hvis dette med angrepille nå er for sent, finnes det da en måte jeg kan få tatt abort på uten at mamma og pappa får vite noe? Jeg er desperat ! :( Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vel, du skal ta pillen innen 72 timer, helst innen 24 timer. Så hvis du er gravid, så er det nok kun abort som er løsningen.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er for sent å ta angrepillen. Tror ikke foreldrene må vite det ved abort. Lenke til kommentar
SiljeKaroline Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Takk for svar Men er det liksom bedre å ta angrepille enn å ikke ta det? Eller kaster jeg bare penger ut av vinduet da? Lenke til kommentar
Jopri Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er ikke noe vits med angrepille nå. Vent en uke å se om smertene vedvarer, ta så i tilfelle å bruk pengene på en graviditetstest isteden 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) JEg vil tro at du kan ta abort uten at foreldrene dine vet det, men hvis det oppstår komplikasjoner så vil de bli kontaktet. Du har mer ''privatliv'' nå som du er 16 år gammel, og alt du spør din fastlege om skal være taushetsbelagt. Edit: Forresten, det er lurest å gjøre det så fort som mulig , så du kan ta en medisinsk abort hvor du tar noen piller og får mensensmerter og får ''skylt'' ut fosteret. Venter du så må du legges under narkose og fosteret ''suges'' ut. Endret 30. januar 2012 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Til senere. Samleie uten kondom er aldri trygt. Penis lekker sed under samleie + du kan aldri stole på at han rekker å trekke seg ut i tide. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Også en annen ting! Vurder forskjellige prevansjoner allerede nå, det er ikke bare p-pillen vi har nå. Jeg har brukt p-ringen (NuvaRing) i ett par år nå og er strålende fornøyd. Bare setter den i, glemmer den i tre uker, og så bytte eller ringfri uke for så å sette i en ny! Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Seks dager er i grenseland, men jeg ville tatt sjangsen, det kan fortsatt fungere. I følge medisinske undersøkelser er angrepiller effektive i ganske mye lengre enn 72 timer (opp til 5-6 dager, kanskje mer), men de velger likevel dette tallet, fordi de vil ha god margin forvi det de "garanterer". Angrepillen må tas så fort som mulig. Den er mer effektiv jo kortere tid det er gått etter samleie, men antakelig er den virksom i opptil 5 døgn etterpå (produsentene angir opp til 72 timer, men medisinske studier tyder på lengre tid). http://www.lommelege...3/nodprevensjon Endret 30. januar 2012 av ChrisReeve Lenke til kommentar
SiljeKaroline Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Takk for svar! Jeg tar en angrepille jeg (blir seks dager etter samleiet i dag), også får jeg rett og slett bare krysse fingrene. Eneste problemet er at hvis jeg ikke får mensen når jeg egentlig skulle hatt det, så veit jeg ikke om det er fordi jeg er gravid eller fordi jeg har tatt en angrepille :s Er det vanlig å miste mensen etter man har tatt angrepille, hvis det er cirka en måned siden man tok angrepille sist gang? Eller må det være mindre mellomrom for at dette skal skje? Neste gang skal jeg hvertfall tvinge gutten til å bruke kondom, det er det greieste Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Ville uansett tatt en graviditetstest om en eller to uker. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå