MorganGaming Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 så alt uten om psu passer? hvis det er så, tar jeg bare en jallah løsning (strips) jeg er litt spent på hvordan du har tenkt til å få strips til å virke som strømforsyning, med mindre du er Macgyver tviler på at harddisk passer, hovedkortet må helt klart byttes ut, CD ROM (fantes det DVD?) for å si det på den måten er så så å si ALLE standarder byttet ut, USB virker sikkert da... det jeg mente var at hvis det bare er psu som ikke fungerer skal jeg ta en jallah løsning og feste den med strips. så er vi tilbake til mitt spørsmål igjen; vil innmaten min passe i den case'en? Det vet ikke vi som svarer deg her uten videre. Om PSU passer er avhengig av om Dell har fulgt ATX standarden for denne PC. Om hovedkort og I/O shield passer avhenger også at Dell har fulgt ATX standard. Jeg har prøvd å søke - men finner ingen info om PSU og hovedkort har standard ATX fysisk format. http://support.dell.com/support/edocs/systems/dim4550/D0995bk0.pdf Du er selv best egnet til å finne ut dette med inspeksjon internt i maskinen. ATX spesifikasjonene finner du på formfactors.org ok skal prøve en inspeksjon. wish me good luck Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) så alt uten om psu passer? hvis det er så, tar jeg bare en jallah løsning (strips) jeg er litt spent på hvordan du har tenkt til å få strips til å virke som strømforsyning, med mindre du er Macgyver tviler på at harddisk passer, hovedkortet må helt klart byttes ut, CD ROM (fantes det DVD?) for å si det på den måten er så så å si ALLE standarder byttet ut, USB virker sikkert da... det jeg mente var at hvis det bare er psu som ikke fungerer skal jeg ta en jallah løsning og feste den med strips. jeg tulla... greia er at det er mulig at ledningene er plassert på en annen måte i 20 pin/24 pin kontakta (feil ting går til feil sted), det betyr rett og slett at du kan kortslutte hovedkortet ditt ved bruk av denne strømforsyninga... Endret 30. januar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Editerte post på forrige side - ta en ny titt. Edit: Olestokk : Samme PSU og samme hovedkort i nytt kabinett = No Problem med tanke på spenninger o.l . Selvfølgelig forutsatt avstands stykker og alt koplet "likt". Endret 30. januar 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Editerte post på forrige side - ta en ny titt. Edit: Olestokk : Samme PSU og samme hovedkort i nytt kabinett = No Problem med tanke på spenninger o.l . Selvfølgelig forutsatt avstands stykker og alt koplet "likt". skjønner ingenting av de diagrammene, hjelper det hvis jeg tar et bilde av motherboardet mitt uten alle ledningene i? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Olestokk : Samme PSU og samme hovedkort i nytt kabinett = No Problem med tanke på spenninger o.l . Selvfølgelig forutsatt avstands stykker og alt koplet "likt". var nok litt uklar samme kabinett + samme hovedkort + ny PSU = kortsluttning samme kabinett + nytt hovedkort + gammel PSU = kortsluttning Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 vet ikke om dette hjelper men tok et par bilder med jobb laptopen + webcam. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det se ut som normal ATX størrelse / fysisk standard på PSU http://www.redplanettrading.com/Dell-H2678-2Y054-N2286-250w-Power-Supply-Dimension-B110-1100-2200-2300-2350-2400.html Hovedkortet derimot ser ikke ut som noen ATX standard for mine øyne. dell-dimension-4500s-motherboard http://www.ascendtech.us/dell-dimension-4500s-motherboard-4t346_i_mb4del4t346.aspx Så min mening er å glemme hele kabinett greia. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 vet ikke om dette hjelper men tok et par bilder med jobb laptopen + webcam. Haha, den formfaktoren der har jeg aldri sett. Ser ut som et m-atx med den ene siden trimmet ned og den andre siden forlenget Det du evt. kan gjøre er å børre hull til forhøyelsesskruene i kabinettet, slik at hovedkortet lar seg feste. Det kommer ikke til å bli verken pent eller enkelt, og det kan hende I/O-delen (der alle kabler skal inn) ikke blir helt passende... Uansett skjønner jeg ikke hva du skal med kabinett med innsyn og en katode for å lyse opp det sinnsykt stygge greiene der, haha. Hadde dog vært litt tøft.. Lenke til kommentar
MorganGaming Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 vet ikke om dette hjelper men tok et par bilder med jobb laptopen + webcam. Haha, den formfaktoren der har jeg aldri sett. Ser ut som et m-atx med den ene siden trimmet ned og den andre siden forlenget Det du evt. kan gjøre er å børre hull til forhøyelsesskruene i kabinettet, slik at hovedkortet lar seg feste. Det kommer ikke til å bli verken pent eller enkelt, og det kan hende I/O-delen (der alle kabler skal inn) ikke blir helt passende... Uansett skjønner jeg ikke hva du skal med kabinett med innsyn og en katode for å lyse opp det sinnsykt stygge greiene der, haha. Hadde dog vært litt tøft.. tro meg, hadde du hatt orginal kabinettet uten all plastikken (tok det av pga det var i veien så det er bart metall.) ville du også ha skiftet det ut. fant akuratt denne linken http://www.computerforum.com/171281-dell-dim-4550-case-swap.html der står det at man trenger ny heatsink og modifisere I/o panelet litt så skal det passe i en atx case. ser ut som jeg har litt håp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå