Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PC starter ikke med ekstra harddisker


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en pc som jeg er veldig fornøyd med og ingen store problemer. Men fra dag en har den hatt problemermed at den ikke starter med de to 3,5" diskene jeg hadde i kjelleren. det som skjer om de er koblet til er at PC'n stopper helt opp der hvor man ser bilde på hovedkortprousent. Når dette skjer tar det 5-10 min før den hopper inn i bios om man trykker knappen for å komme dit.. Kan ikke se helt hvorfor den ikke starter med dem men ikke har noen problemer med :no:

 

Hovedkortet er satt på 15 sek forsinkelse på hdd, men det er like håpløst :hrm:

 

Så er det noen her som vet hvordan jeg kan fikse dette hadde det vert veldig fint :w00t:

 

Diskene er forresten to stk. Seagate Barracuda 7200.7 200GB (Model: st3200822AS)

Endret av burndrinker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjelper det å bytte bootrekkefølgen på diskene?

 

På mitt gigabyte E35ettellerannet får jeg trøbbel hvis en ny disk kommer før bootdisken min. Da er det bare å bytte bootrekkefølga for harddisker.

 

Jeg har aldri orket å sjekke hva problemet egentlig er, kanskje det har noe med om flere disker er satt som aktive?

Lenke til kommentar

Ser ut til at du ikke er alene om å være plaget med dette hovedkortet.

 

Prøv oppdatering av bios og se om det hjelper.

 

Er det snakk om selvbygd maskin?

Ja det er selvbygg.

 

Hjelper det å bytte bootrekkefølgen på diskene?

 

På mitt gigabyte E35ettellerannet får jeg trøbbel hvis en ny disk kommer før bootdisken min. Da er det bare å bytte bootrekkefølga for harddisker.

 

Jeg har aldri orket å sjekke hva problemet egentlig er, kanskje det har noe med om flere disker er satt som aktive?

Jeg har flere ganger sjekket, og det er ssd'en som er øverst.

 

Det er forrsten enkelte ganger den starter helt uten problemer med diskene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...