Warrior1616 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Hei alle sammen! Våknet opp til ett heftig munnsår idag, og jeg lurer på hvordan man kan raskt og enkelt få det bort? Har hørt av noen venner at tannkrem på såret over natta hjelper, fordi det tørker det ut... Har også hørt at salt hjelper... Vet ikke om noen av disse er noen god idè, så jeg spør dere. Hva er deres tips til å få bort munnsår? Endret 30. januar 2012 av Warrior1616 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Bacimycin. Det er skapt for slike 'overfladiske infeksjsjoner' og det vil bli bedre allerede imorgen hvis du begynner med det i dag. Er veldig lett å få munnsår nå som det er så kaldt, så jeg har begynt å bare ta en liten dæsj i hver munnvik innimellom når jeg husker det, også unngår jeg det lett! Lenke til kommentar
Warrior1616 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Tusen takk for alle svar. Men jeg tror jeg har vært litt utydelig. Det er IKKE munnsår, men HERPES. Noen tips? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hva med å prøve antix? Har ingen erfaring med det selv, men det står at "Antix krem brukes til behandling av tidlige tegn på munnsår (forkjølelsessår) forårsaket av herpes simplex virus." Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ta en tur på apoteket så får du en salve mot herpes. Ellers kan du sikkert ta en tur til legen, da får du en resept på salver som fjerner herpes i løpet av en dag eller to. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hell eddik i munnen! Det hjelper det men det er smerteflyt. Lenke til kommentar
Warrior1616 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Det har begynt å bli gult... Jeg greide å pille det av med dopapir.... Nå tenker jeg at det kanskje var en tabbe...? Skal egentlig gult verk tas bort? Det ser jo så sykt ekkelt ut... Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Går sikkert greit å holde det noenlunde tørt, tørke av; men ikke begynn å klø og klore. Det jeg ville gjort: gå og skaff deg en salve; ellers har du nok såret i noen uker. Lenke til kommentar
Warrior1616 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Har Antix! Burde jeg rense såret med pyrisept, også påføre Antix? Eller bare påføre Antix med en gang? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Bare ta det på du. Så når du legger deg renser du det (etter du har pussa tenna) og påfører antix på nytt. Det ville jeg gjort. Lenke til kommentar
Warrior1616 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Bare ta det på du. Så når du legger deg renser du det (etter du har pussa tenna) og påfører antix på nytt. Det ville jeg gjort. Rense med pyrisept? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vil ikke akkurat anbefale pyrisept! Lenke til kommentar
Warrior1616 Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Vil ikke akkurat anbefale pyrisept! Hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Pyrisept er helt ufarlig og svir ikke. Ser ingen grunn til at du ikke skal kunne rense med det. Da får du bort de overfladiske bakteriene ihvertfall. Eller bare vask med vann. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Vil ikke akkurat anbefale pyrisept! Hvorfor ikke? Pyrisept kan ikke gjøre munnsår bedre men pyrisept er ett middel som renser for bakterier og det er ikke aktuelt når du vil fjerne ett munnsår. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Vil ikke akkurat anbefale pyrisept! Hvorfor ikke? Pyrisept kan ikke gjøre munnsår bedre men pyrisept er ett middel som renser for bakterier og det er ikke aktuelt når du vil fjerne ett munnsår. ...men pyrisept kan hindre sekundærinfeksjon med bakterier... Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Aciklovir (Antix reseptfritt, eller Zovirax på resept) hjelper, spesielt om du påfører salven når du kjenner at du får et utbrudd. Så gå til legen eller til apoteket og kjøp det. 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Vil ikke akkurat anbefale pyrisept! Hvorfor ikke? Pyrisept kan ikke gjøre munnsår bedre men pyrisept er ett middel som renser for bakterier og det er ikke aktuelt når du vil fjerne ett munnsår. ...men pyrisept kan hindre sekundærinfeksjon med bakterier... Men ikke herpes... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå