jeg_lyver_mye Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Det er jo sånn grå stripe der den sorte magnetstripen var jo? Skal jeg prøve å ta den av elller.... ? har ikke prøvd men, skal den være sånn ? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Du skal ikke modifisere kortet du har mottatt fra DNB. Det er klart til bruk. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 magnetstripa ble umulig og bruke på slutten av fjoråret her i landet, så den har ikke noe funksjon lenger foruten når du er i utlandet Nå er det chip og bare chip som gjelder Lenke til kommentar
Nåla-i-veggen Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Ikke helt sant, mener å ha lest at bl.a. parkeringsautomater i Norge fremdeles bruker stripa. Og på f.eks. Flybussen er det i hvert fall stripa som brukes. Flytoget også. Endret 30. januar 2012 av Svein1967 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Stripen er fortsatt i bruk... 1. Som Svein nevner så er det ikke alle som har gått over til chip her i Norge 2. Vist bank terminalen ikke vil fungere i butikken så får du beskjed av den om å dra stripen igjennom maskinen istedet! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Er "mange" steder magnetstriper brukes. Det er nok ikke slik at den kan kuttes med det første, og det vet nok DNB. At den nå er grå i stede for svart er nok mer en design-årsak enn funksjons-årsak. 2 Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Ble liksom litt penere Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Hvorfor er det ett ''hakk'' i de nye kortene? Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Passer fint til fingeren din gjør det ikke Det er vist for å hjelpe folk til å dytte det ned i maskinen uten å skli av istedet Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 I tillegg så viser det folk at det faktisk ER den siden som skal opp... År etter at chip ble tatt i bruk er det fortsatt folk som putter nedi feil vei, opp ned, og sidelengs. Helt supert at det er litt veiledning på kortet... Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 I tillegg så viser det folk at det faktisk ER den siden som skal opp... År etter at chip ble tatt i bruk er det fortsatt folk som putter nedi feil vei, opp ned, og sidelengs. Helt supert at det er litt veiledning på kortet... Grunnen til det har mye med å gjøre at det ikke er noe felles standard på betalingsterminalene runt om kring og hvert sted har sin egen løsning. Gleder meg til NFC endelig kan komme til lille Norge så man kan slippe disse faens kortene, er drit lei de. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Det er sant ja, ganske irriterende egentlig. Men det er hvertfall greit å vite at chipen faktisk skal nedi leseren. Lenke til kommentar
nls Skrevet 30. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2012 Hvorfor er det ett ''hakk'' i de nye kortene? Såvidt jeg vet, er det en designmessig sak for å hjelpe svaksynte med å plassere kortet korrekt i terminalen ? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 31. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 I tillegg så viser det folk at det faktisk ER den siden som skal opp... År etter at chip ble tatt i bruk er det fortsatt folk som putter nedi feil vei, opp ned, og sidelengs. Helt supert at det er litt veiledning på kortet... Grunnen til det har mye med å gjøre at det ikke er noe felles standard på betalingsterminalene runt om kring og hvert sted har sin egen løsning. Jeg kan ikke huske å ha brukt en eneste terminal som skal ha kortet noen annen måte enn med chipen inn og mot deg. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 31. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Ikke jeg heller. Andre butikker enn matvarebutikker har gjerne "hullet" på undersiden slik at du må stikke kortet OPP istedenfor nedi, og dermed skaper litt frustrasjon. Hadde vært utrolig greit å bare legge en smartphone inntil en leser, og så har man betalt. EDIT: Spesialbutikker har ofte chippen fra deg. Endret 31. januar 2012 av Arne Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 31. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Hvorfor er det ett ''hakk'' i de nye kortene? Såvidt jeg vet, er det en designmessig sak for å hjelpe svaksynte med å plassere kortet korrekt i terminalen ? Og blinde, ikkje minst. I tillegg gjer det det enklare å sette kort i minibanken i rett retning for denne gruppa. Jeg kan ikke huske å ha brukt en eneste terminal som skal ha kortet noen annen måte enn med chipen inn og mot deg. I fleire Dolly Dimples-restaurantar har dei terminalar du brukar på denne måten - chipen frå deg. Eg meiner eg har sett det andre stader òg, men kan ikkje plassere det. Endret 31. januar 2012 av enixitan Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 Blir dette kortet også ødelagt av ha mobilen ved siden av? Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 31. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 Blir dette kortet også ødelagt av ha mobilen ved siden av? Alt annet vil overraske! Lenke til kommentar
--CAINe-- Skrevet 31. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg har mobilen og lommeboken i samme lomme og har aldri ødelagt visa kortet mitt! På Mythbuster så testet de det også Lenke til kommentar
rayaii Skrevet 8. februar 2012 Rapporter Del Skrevet 8. februar 2012 Ikke jeg heller. Andre butikker enn matvarebutikker har gjerne "hullet" på undersiden slik at du må stikke kortet OPP istedenfor nedi, og dermed skaper litt frustrasjon. Hadde vært utrolig greit å bare legge en smartphone inntil en leser, og så har man betalt. EDIT: Spesialbutikker har ofte chippen fra deg. Surt når man finner ut at telefonen plutselig er fri før strøm. Men ja, har vært fint med sånne løsninger her i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå