Drunkenvalley Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Grav og grav. La oss si de får inn 46 millioner kroner på dette (basert på 200.000 kunder), men taper 5 millioner kroner pga. kunder som sier opp abonnementet. Da vil de fremdeles ha 41 millioner kroner rett på bunnlinja, da det er nærmest ingen ekstrakostnader knyttet til dette gebyret. For eierne er det nok det som er viktigst, og ærlig talt, hadde jeg vært eier hadde jeg jublet over de ekstra millionene. Så kan heller kundene krangle over om dette er etisk eller moralsk riktig. Vær nå litt seriøs. 46 millioner kroner inn på dette gebyret, men bare 5 millioner forsvinner som konsekvens av tapte kunder? Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Da er modemet satt i bridge modus, og det som han skal betale leie for er modemet. NGT tillater ikke bruk av eget modem, så det modemet han har(som default er satt opp som router) er det NGT som har levert. Ja, den ser jeg. Problemet er bare at de sier det er ruterleie. Dette modemet stammer forøvrig fra da Tele2 hadde ADSL, og det å måtte betale et leiegebyr for noe som er over 6 år gammelt virker for meg som helt på jordet. Modemet er også bare et modem, og har ingen ruter-funksjonalitet på seg. Gebyret er obligatorisk uansett om du brukere det du får av NGT eller ikke. Det du kan prøve deg på er motgebyr. Send dem faktura for leie av plass til router/modem samt strømforbruk. Og hvis man ikke har fått noe utstyr av NGT? Haha, skulle nesten gjort det... Merk at jeg ikke har noe imot at NGT heiser prisene sine eller legger på et valgfritt gebyr (som i utgangspunktet er et bra tilbud). Blir bare så provosert på måten de gjør obligatorisk på, og at de ikke ser at (om ikke en stor andel, men hvertfall noen av) kundene ikke bruker NTGs utstyr. De kunne kalt det en forsikring, og gjort den valgfri. Endret 30. januar 2012 av thinkdifferent Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvordan kan Get og CD være NGT sin direkte konkurent? De leverer på Coax og NGT på kobber. Det er vell TN og Ventelo som er NGTs konkurenter. Lenke til kommentar
vaskemaskinen Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Coax og fiber stjeler kunder fra DSL. De leverer jo i bunn og grunn samme produkt, bare mer stabilt enn NGT! Dermed er de konkurrenter på brebåndsmarkedet. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vær nå litt seriøs. 46 millioner kroner inn på dette gebyret, men bare 5 millioner forsvinner som konsekvens av tapte kunder? Verken du eller jeg har grunnlag for å si noe om hvor mange kunder de evt. taper. Dog, 5 millioner tilsvarer et ganske høyt antall kunder. Selv er jeg trygg på at NGT har gjort noen markedsundersøkelser før de satte igang dette og at de regner med å tjene penger på tiltaket. Dersom noen mener noe annet er de hjertelig velkomne til å begrunne dette på en saklig måte. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Selv er jeg trygg på at NGT har gjort noen markedsundersøkelser før de satte igang dette og at de regner med å tjene penger på tiltaket. Dersom noen mener noe annet er de hjertelig velkomne til å begrunne dette på en saklig måte. Mulig de har gjort markedsundersøkelser, men det er ingen tvil om at de ble tatt på senga over reaksjonene. Det måtte flere forespørsler til kundeservice før jeg fikk bekreftet at bindingstiden ikke gjelder for de som hopper av før 1. mars. Dette er noe de ikke hadde tenkt å tilby, men ble tvunget til pga. de mange negative tilbakemeldingene. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 5 millioner sier ingenting om antall kunder uten et tidsaspekt. For eks så vil 5 millioner i tapt omsetning tilsvare ca 1400 kunder som er kunde i ett år. Mens det kun er ca 700 kunder som er kunde i to år. 700-1400 kunder er ikke mye i den forstand. Snur man på flisa, så vil NextGenTel tape 2.500.000 pr år om de mister 700 kunder. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 5 millioner sier ingenting om antall kunder uten et tidsaspekt. For eks så vil 5 millioner i tapt omsetning tilsvare ca 1400 kunder som er kunde i ett år. Mens det kun er ca 700 kunder som er kunde i to år. 700-1400 kunder er ikke mye i den forstand. Snur man på flisa, så vil NextGenTel tape 2.500.000 pr år om de mister 700 kunder. Tallene mine var også pr år, de tjener altså ca 46 millioner kroner pr år på dette. Mister de 1400 kunder må en da trekke fra 5 millioner per år. Og bare så det er nevnt, jeg har ingen grunnlag for mine 5 millioner, det var bare et fiktivt eksempel Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Joda, men sannsynligheten er stor for at de mister mer enn 1400 kunder på dette. Det er i det minste noe eg tror. Sett i lys av responsen og trykket på kundeservice. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Bare NGT kan svare på det, dersom de gjør helomvending om noen dager og fjerner gebyret skal jeg gi dere rett... edit: Bare så det er sagt, 5 millioner på bunnlinja tilsvarer nok mange flere kunder enn 1400... Endret 30. januar 2012 av indeksregulert Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 vurderer sterkt å bytte til canal digital. hørrer at de kunne gitt meg 7 ganger så rask linje som ngt gir meg der jeg bor for samme pris. + at ngt ikke har klart å koble opp nettet mitt igjen nå på snart 4, ja 4, måneder.. det begynner å bli meir en drøyt. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Bytter nok til Telio... Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 edit: Bare så det er sagt, 5 millioner på bunnlinja tilsvarer nok mange flere kunder enn 1400... Totalprisen dei nevner på sine sider er 3915 kroner på det laveste. Nå veit eg ikkje kva avgifter som er og ikkje er inkludert der (stoler lite på at firmaer er flinke nok til å gjøre det), men 1400 kunder som plutselig ikkje betaler det gir ein sum på 5'481'000kr. Lenke til kommentar
indeksregulert Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Nå veit eg ikkje kva avgifter som er og ikkje er inkludert der (stoler lite på at firmaer er flinke nok til å gjøre det), men 1400 kunder som plutselig ikkje betaler det gir ein sum på 5'481'000kr. Du må skille mellom omsetning og resultat. Jeg tipper de har noen utgifter knyttet til et abonnement også. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 For 228 kr får nok NGT kjøpt en ny router (innkjøpspris), og jeg nekter å tro at NGT-kunder ødelegger én router per år per bruker i gjennomsnitt, isåfall må de ha tall for å støtte opp om dette. Nei det er bare lureri hele greiene. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Du må skille mellom omsetning og resultat. Jeg tipper de har noen utgifter knyttet til et abonnement også. Og med det meiner du kva då egentlig? At det ikkje er snakk om fem millioner? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 "klimaendringsgebyr" the fuck er det for no hippietull? Glad jeg ikke har NGT lengre. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Det verste i denne saken, er at mange av NGT-kundene har egne rutere. Deriblant min far. Skal han nå måtte betale leie for sin egen ruter? Gebyret er obligatorisk uansett om du brukere det du får av NGT eller ikke. Det du kan prøve deg på er motgebyr. Send dem faktura for leie av plass til router/modem samt strømforbruk. Har hørt at gebyrer har man lov til å stryke av en regning... Men nå frister det veldig å sjekke dette opp. Uansett, motgebyr hadde vært så JÆVLIG mye morro å gitt dem Bruker du modemet, så må NGT betale strøm og plassleie... Bruker du ikke modemet så må NGT betale for "Leid lagerplass" EDIT: Tilbake fra ett google søk og litt morsom lesning: http://www.okonomi-bloggen.com/kan-jeg-stryke-fakturagebyr Tydeligvis andre som slipper unna fakturagebyrene ved andre avtaler. Endret 30. januar 2012 av 007CD Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 jeg tror det kommer til å "lyne" fælt mye hos enkelte en stund frem over.... jeg håper ihvertfall det... eller at det er "feil" på linja som gir for høy spenning... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå