Gå til innhold

Problemer med lønn fra arbeidsgiver

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg startet å jobbe på en bensin stasjon nøyaktig 1. desember 2011. Det er bra å jobbe der osv, og jeg måtte levere skattekort/frikort for desember, noe jeg også gjorde. Selv om min første lønning ikke skulle komme før 30. januar 2012(i dag).

Lønn blir utbetalt den 30. hver månde. F.eks. jobber fra 10. desember til 10 januar... lønn blir utbetalt den 30 januar ettersom det alltid går mellom "den 10 til den 10".

Så kommer problemet mitt:

Ettersom jeg starter den 1. desember, så fortalte arbeidsgiver at han skulle slå sammen den lønna med det jeg skulle få fra 10. desember til 10 .januar... (altså det jeg jobba fra 1. desember til 10 jan kommer 30 jan.)

Helt i starten av januar fikk jeg melding om at jeg måtte ta med skattekort, jeg spurte om jeg trengte å ta med det et nytt kort for den lønninga jeg skulle få fra 2011, men han sa nei. Nå har jeg faen meg fått halv lønn pga skattetrekket, men hvis det var så viktig at jeg i det hele tatt skulle levere skattekort i desember, hvorfor har ikke det skattekortet noe å si da? jeg fikk jo ingen lønn i 2011...

jeg ser også på vg.no (Kilde: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10012822 )

"Det finnes imidlertid måter å unngå tilleggskatten på:

Si i fra til arbeidsgiver at du ønsker å bruke fjorårets skattekort på første lønning etter nyttår."

Det må jo være allmen kunnskap at jeg skulle bruke det skattekortet for første lønning... I tillegg sa han at jeg ikke skulle bli trekt fra lønna siden jeg hadde levert skattekort (i dette tilfellet frikort, med tanke på at det var 2011 og året var på vei til å slutte.)

Har jeg noen som helst "rettigheter" her? Jeg har vel krav på å få tilbake den lønna jeg ble trekt for??

Takker så masse for alle svar! :(

Endret av KroenenKarl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit sånt er dritkjipt, du kan påklage det at din arbeidsgiver sa at det ikke var nødvendig. Men det blir bare ord mot ord i sånne settinger........så jeg tror nesten du bare får slå deg til ro med at gjort er gjort og spist er spist!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...