Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sliter med disconnects, Loqal fiber, Inteno FG101

Anbefalte innlegg

Hei,

Har den siste tiden slitt veldig med disconnects. Skype faller ut og kobler til, samme med World of warcraft og VPN mot jobb. Merker veldig lite til dette med vanlig surfing. Men akk så irriterende.

Har vært i kontakt med Loqal og de sier dette skjer grunnet for mye trafikk på linja.

Dette synes jeg er veldig rart, da jeg ikke har forandret noe på mitt bruksmønster.

Henter ned litt torrenter nå og da, men disconnects virker ganske så random.

Restarter jeg routeren, Inteno FG101, kan linja holde seg stabil i flere dager, men så begynner disconnects å skje igjen.

Vet ikke helt hva slag informasjon jeg bør gi i en slik tråd, så jeg håper folk med peiling kan guide meg.

Har 3 pcer koblet til routeren, 1 tuner, 2 pads, 2 mobiler og 1 bærbar. 4 kablet og resten trådløst.

Finnes det noen form for feilsøkemetoder jeg kan bruke?

Endret av eiriktb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner ikke jeg denne boksen men det er en rimelig stor andel av nettverksutstyr på markedet som rett og slett har for dårlig hardware til å takle alle connections man får når man bruker torrents. Det kan jo også ligge i firmware.

Hvis du veit at den er ustabil etter noe tids bruk så ville jeg rett og slett anbefalt å restarte boksen før du skal gjøre noe på nettet som du ikke vil disconnecte fra.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...