rhaco Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Noen som har noen andbefalinger til et bra hovedkort med LGA1155 sokkel som er godt egnet for overklokking? pris er ikke så nøye men ivertfall ikke over 3000kr. går ut i fra z68 brikkesettet er det nyeste og beste nå? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 er vel god, vet ikke om det er best per dags dato. Men vil nok anta prosesssorene/kjølingen der vil bli begrensingen. Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Du trenger absolutt ikke punge ut 3k for et kjempebra og overklokkingsvennlig hovedkort til lag 1155. Dette her: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=650757 er et kjempebra og relativt rImelig kort. Det er også overklokkingsvennlig. Hvis du har en del mer penger, så vil jeg også anbefale dette. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645922 Et ganske dyrt men meget funksjonelt Hk. Du får jo se litt selv hva du ønsker, men hovedkortet i den første linken Asus p8z68 pro/v gen 3 er absolutt min favoritt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Z77 er vel det nyeste, som vil komme med Ivy Bridge platformen. Men ja skal ikke være så mye nytt annet flere USB3 porter virker det ut som. Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Z77 er vel det nyeste, som vil komme med Ivy Bridge platformen. Men ja skal ikke være så mye nytt annet flere USB3 porter virker det ut som. Enig her. Er nok ikke noe vits i å vente på det nye brikkesettet hvis man ikke er opptatt av skrytefaktoren eller å ha det nyeste! Lenke til kommentar
rhaco Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 så veldig interssant ut.Sitter nå å leser testen på hardware.no.Tror jeg går for dette..Har et gammelt asus hovedkort fra før som jeg har vært meget fornøyd med ivertfall.takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå