Jokisen Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hei Da er det på tide å skifte ut mitt gamle Radeon hd 5870 PCI Express 2.1 x16 med eit nyere. Har sikta meg inn på den nye serien 7970. Spørsmålet er da om jeg kan bruke Radeon hd 7970 som har PCI Express 3.0 x16 på det hovudkortet jeg har i dag (altså som har PCI Express 2.1 x16) til jeg eventuelt skifter til eit hovudkort som har 3.0 Vist dette fungerer fint, hvilke av dei på komplett.no som er best Takk for svar Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 PCIe 3.0 vil ikke gi deg noe i forhold til 2.1, med mindre du bruker 3 grafikkort vil du ikke kunne bruke båndbredden det skal virke fint på hovedkortet ditt... Lenke til kommentar
Jokisen Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 PCIe 3.0 vil ikke gi deg noe i forhold til 2.1, med mindre du bruker 3 grafikkort vil du ikke kunne bruke båndbredden det skal virke fint på hovedkortet ditt... Okei, men hvilket av de på komplett.no er best? xD Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 PCIe 3.0 vil ikke gi deg noe i forhold til 2.1, med mindre du bruker 3 grafikkort vil du ikke kunne bruke båndbredden det skal virke fint på hovedkortet ditt... Okei, men hvilket av de på komplett.no er best? xD Hvilke prosessor/socket bruker du?? Lenke til kommentar
Newman Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Alle korta som de har på lager er refferansekort som er helt like, med unntak av klistremerket. Ser XFX har klokka opp det ene kortet sitt med 75mhz, noe de skal ha ca 200kr for. Lenke til kommentar
Themainthing Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 PCIe 3.0 vil ikke gi deg noe i forhold til 2.1, med mindre du bruker 3 grafikkort vil du ikke kunne bruke båndbredden det skal virke fint på hovedkortet ditt... Okei, men hvilket av de på komplett.no er best? xD Hvilke prosessor/socket bruker du?? Haha.. Glem det der trodde han spurte etter hovedkort isteden for skjermkort! Lenke til kommentar
Jokisen Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 PCIe 3.0 vil ikke gi deg noe i forhold til 2.1, med mindre du bruker 3 grafikkort vil du ikke kunne bruke båndbredden det skal virke fint på hovedkortet ditt... Okei, men hvilket av de på komplett.no er best? xD Hvilke prosessor/socket bruker du?? Intel i7 LGA1366 Socket Takk for svara 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 AMD HD 7970 vil være den beste oppgraderingen for deg TS. Korta som er ute nå, har standard kjøler fra AMD, så det er bare klistremerka som er forskjellige. Ser nå på komplett.no at asus har satt på sin egen kjøler og er på vei, men kommer ikke før den 31 mars. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=742804 Men etter hva jeg har lest, så er jo standard kjøleren på skjermkorta veldig gode. Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) PCIe 3.0 vil ikke gi deg noe i forhold til 2.1, med mindre du bruker 3 grafikkort vil du ikke kunne bruke båndbredden det skal virke fint på hovedkortet ditt... Okei, men hvilket av de på komplett.no er best? xD Se litt på sammenligningen på xfx 7970 dd vs referanse kortet. På thermal/varme bildene midt på siden. Fransk side, men ser ikke bra ut for xfx dd. Oppe i over 101 grader uten OC. Ville holdt meg unna akkurat det hvertfall. 20 grader høyere en referanse kortet. Hadde ikke våget å åpne overdrive i CCC engang, jo, for å kjøre manuell viftekontrollen på 100%. http://www.hardware.fr/focus/59/xfx-radeon-hd-7970-overclocking.html Til opplysning kan jeg ikke ett ord fransk heller, så bare bildene. Men uansett da, står jo det under charge. Ser ut som dette er målt under en rom temp på rundt 25 grader. Hadde rett og slett fryktet for varme sommer dager. Skulle hatt en tolk som kunne oversatt den siden der. Endret 30. januar 2012 av otl Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Er jo bare å åpne denne siden i Google Chrome, så blir den automatisk oversatt. Lenke til kommentar
otl Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Er jo bare å åpne denne siden i Google Chrome, så blir den automatisk oversatt. Vil heller ha ei søt fransk jente som kan oversette det for meg Lenke til kommentar
elkenzaal Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Jeg kjøpte Saphire 7970 til min nye maskin. Har ikke peiling på overklokking men brukte den funksjonenen i ATI programvaren til å "regne ut" en grei overklokking og det virker som den er stabil og godt innenfor det som antakelig er mulig å få til. Kjører 2540x1440 oppløsning på skjermen, og ble derfor anbefalt minimum ett slikt kort for å kjøre High/Ultra. Foreløpig spiller jeg bare Dragon Age som antakeligvis ikke krever det aller meste. Her er en god sammenligning av 7970 mot andre kort. AMD Radeon HD 7970 3 GB. I bunnen har du meny for masse av andre sammenligninger og tester i diverse spill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå