krix Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 heihei, etter mye strev prøver jeg å få hjelp her. jeg har en port jeg gjærne vil åpne, port 25565. ruteren jeg er koblet mot, er koblet mot diverse flere, så la oss kalle: den ruteren som styrer alt (a) ruteren som er rett "under" b) og ruteren jeg har © grunnet til mange rutere er stort hus. jeg og mine foreldre har prøvd å fikse porten, men uten lykke. vi prøvde først å ta b til min static ip, ta a til b . vi prøvde også å prøve på a, om porten gikk der alikevell, men den funker heller ikke. ruter c har linksys dir-615, ruter a har altibox, ruter b har d-link noen forslag? ---------------------------------------------------------------------------------------------- tråden vil komme med ny info foreløpende ---------------------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvis du har flere bokser med routerfunkjsonalitet enablet så vil dette være veldig vrient da du får NAT på NAT på NAT. Du skal kun ha en router som faktisk har routerfunksjonalitet i nettet ditt, de andre "routerne" skal være satt opp som aksesspunkter, altså de skal ikke ha routerfunksjonalitet eller DHCP funksjonalitet påskrudd. Lenke til kommentar
krix Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 okei, det der var veldig komplisert. men om jeg forstår det riktig, så tar man fra hovedruteren sin og tar der?, jeg/vi har selv prøvd å bare ta via den ene som er hovedruteren, men fungerer fortsatt ikke Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 NAT=Network Adress Translation Når din maskin skal kommunisere mot f.eks en spillserver så er ikke din maskins ipadresse synlig på internett og vil ikke kunne nås utenifra uten at noe oversetter og videresender kommunikasjonen fra router og inn til din interne lan adresse, det er her NAT kommer inn. Hvis du får flere routere etter hverandre så vil du måtte sette opp NAT mellom hver eneste router som er i nettet ditt og det vil bli veldig tricky. Det vil uansett ikke fungere automatisk da NAT ikke er designet for dette. Hvis du disabler routerfunksjonaliteten i alle routere unntatt den første så vil det fungere da du slipper unna med ett NAT steg. Routeren din må altså klare og kommunisere direkte med maskinen som skal ha trafikken. Lenke til kommentar
krix Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 høres komplisert ut:P Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Det er ikke så veldig komplisert, hadde du hatt kun en router så hadde det antagelig funket av seg selv. Lenke til kommentar
krix Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Det er ikke så veldig komplisert, hadde du hatt kun en router så hadde det antagelig funket av seg selv. vet, men det har vi ikke:S Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Nei, men da er det dere som gjør det komplisert. Lenke til kommentar
krix Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 ikke min skyld:P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå