Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungdomsbil tips/alfa romeo 156

swworren

Alfa romeo 156   

11 stemmer

1. 1. Er Alfa Romeo 156 bra ungdomsbil?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg runder snart 18 år og er gira på bil i prisklassen 20-40 tusen. Det som er viktig for meg er at den skal ha litt hester, gode kjøreegenskaper, ikke altfor dyr service og at deler ikke ryker ofte.

Utseendemessig har jeg blitt forelska i Alfa Romeo 156. Men etter å ha lest meg grønn i trynet på forumer har jeg fortstått at dette er en altfor dyr bil å ha med tanke på gjevnlige reprasjoner. men utseende elsker jeg! Noen tips?

(PS: viktig at det ikke er noe rånebil. Gjerne noe tradisjonelt)

Endret av swworren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å virke slem eller noe, men den bilen er stygg som et uvær:D Får arvet en e200 w210 når jeg får lappen, men hvis ikke ville jeg kanskje kjøpt en w124. Holdbarhet så det holder, og lett å skaffe deler til.

Hehe, hver sin smak :) takk for tipset, thou :D

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en 156 helt siden før jeg fikk lappen! Jeg har ikke opplevd noe spesielt som ikke skjer med andre 13-14 år gamle bruktbiler. Det kan dog fort koste litt mer enn på 240-en til kompisen, da Alfadeler og -verksteder ikke akkurat vokser på trær.

Lenke til kommentar

om en alfa 156 er en ungdomsbil? heh

uansett, hadde ikke anbefalt å kjøpe en alfa når man har dårlig råd. er en alfa fan selv, men 2003 ca og nedover er ikke akkurat mercedes w124 kvalitet. understellet på 156 er svært avansert, har selv erfart at ikke-merkeverksted ikke kan gjøre skikkelige jobber med dem, så man bør bruke merkeverksted eller et slags italiensk spesialistverksted. men for all del, har du ikke har problem med penger, så er det jo bare å kjøre på.

http://www.alfa156.net/ her kan du se flere 156ere rundt om i verden, lagt ut av eierene (your 156)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...