Gå til innhold

Hvordan hoste sin egen nettside?

Anbefalte innlegg

Har en FTP-server som er oppe og går(har tilgang utenfra). Jeg vil gjerne også ha en egen nettside. Kan jeg hoste det fra min egen server? Hva må jeg gjøre?

Jeg har en host hos no-ip. Det jeg trenger hjelp til er å gjøre slik at "mittnavn.no-ip.org" fører til en enkel html-nettside med hello world(eller tekstfil). Resten skal jeg klare selv.

How does I does that?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klarte det faktisk. Brukte IIS. Ikke så vanskelig som en skulle tro.

Du har ikke tilfeldigvis en link til en enkel guide i HTML-programmering? Skriver nogenlunde flytende Java og Python fra før.

EDIT: Altså ikke guide som i 20 sider med grunnleggende programmeringsopplæring. Tenker noe ala Javas API, men med litt eksempler.

Siste spørsmål, jeg har som sagt FTP-serveren i gang. Jeg får tilgang til den via FileZilla-klient. Noen tips om hvordan jeg laster ned ting fra serveren via nettleseren?

Endret av konduktans
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Klarte det faktisk. Brukte IIS. Ikke så vanskelig som en skulle tro.

Du har ikke tilfeldigvis en link til en enkel guide i HTML-programmering? Skriver nogenlunde flytende Java og Python fra før.

EDIT: Altså ikke guide som i 20 sider med grunnleggende programmeringsopplæring. Tenker noe ala Javas API, men med litt eksempler.

Siste spørsmål, jeg har som sagt FTP-serveren i gang. Jeg får tilgang til den via FileZilla-klient. Noen tips om hvordan jeg laster ned ting fra serveren via nettleseren?

Liker HTML Dog ytterst godt. De har guide hvis du sliter, men bruker oftest bare referanse-sidene deres. Kan du Java, bør HTML være ganske trivielt, spesielt siden det ikke er programmering (bare mark-up).

Vet ikke om jeg skjønner 1000 % hva du spør om i det siste spørsmålet; hvis du vil ha directory index (altså automatisk listing av filene i mappen), kan dette gjøres med en htaccess-fil i Apache, vet ikke hvordan man gjør det i IIS.

Siden du kan Python, vil jeg forresten på det groveste anbefale å sjekke ut Django, som er et web-rammeverk for Python. Er du like lett begeistret som meg, vil du spy regnbuer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...