Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor viser enda en gang at de ikke vil ha kunder

Anbefalte innlegg

Her kommer enda en historie om deres heller sære kundebehandling... :roll:

Undertegnede har nå flyttet til hybel utenfor Asker pga jobb/skole, vi fikk husverten til å ringe å bestille en vanlig telefonlinje, det ble gjort. 2 dager senere fikk vi en ISDN boks i posten :o samt et brev der det stod at dem skulle komme 20/8 (idag) og sette alt opp. vi ringte og sa at vi skulle ha analog linje, etter litt mas gav dem seg og det ble endret til at montør skulle komme i dag og sette opp en analog linje....greit nok

Men i går når undertegnede kom hjem fra jobb fant vi 2 brev fra Telenor, det første var at montøren var hjemme men det var ingen der (19/8!), og dermed ble moteringen utsatt 1 uke og vi fikk et nytt tlf i neste brev :o

dvs at motøren kom en dag før tiden!, dem kan jo ikke forvente at vi skal ta fri ifra jobb og skole hele tiden heller :wink:

Og vi kan heller ikke gå til anskaffelse av ADSL før telefonnummeret er registrert :grumpy:

Hvordan kan dette ende tro....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NGT trenger ikke innlagt telefon for at skal gi deg ADSL, eller har du planer om å skaffe deg telenor sin adsl ??

Kanskje det ikke er tilgjengelig der han bor eller det ikke er telefonlinje inn?

Flyttet inn på hybelen min mandag (for to dager siden) og samme dag plinget det en montør fra bravida på døren. Fikk nett med en gang jeg kom på hybel. Rakk ikke en gang sette opp maskinen før gubben var her.

Og så 2mbit de tre første månedene da :D

Ueland: Jeg kondolerer. Vet hvordan du har det nå. Hadde det slik for ett år siden.

Lenke til kommentar
NGT trenger ikke innlagt telefon for at skal gi deg ADSL, eller har du planer om å skaffe deg telenor sin adsl ??

Forhåpentligvis vet Mr.Ueland bedre enn som så, og skulle bare ha telefonlinje fra Telenor, men ADSL fra en annen leverandør :wink:

Lenke til kommentar

Kanskje det ikke er tilgjengelig der han bor eller det ikke er telefonlinje inn?

Forhåpentligvis blir ikke det noe problem lengre...

Nexgentel har også tegnet en avtale med Telenor om å levere bredbånd på samtlige steder hvor Telenor har bygget ut.

-- Det gjør vi nå for å markere oss som en landsdekkende leverandør, sier markedsdirektør Morten Ågnes i Nexgentel.

Hele artikkelen

Lenke til kommentar

Sikkert til liten trøst.. men..

Jeg sitter nå på andre siden i en 'montør sak'.

Etter jeg byttet til NGT fikk jeg brev og innformasjon om retur av ADSL-modemet. Ettersom det var en montør som monterte det - venter jeg på en montør som kan demontere utstyret.

Dette er ett halvt år siden.. de får pent komme når jeg har tid 8)

Lenke til kommentar

gikk og sjekket der nå, fordi jeg har fått beskjed om at ikke Nextgentel kan levere her tidligere. Nå får jeg tilbud om ADSL Alpha 704 eller ADSL Alpha 1024, som har henholdsvis 128 og 256 opplastningshastighet.

ADSL Alpha 704 /m 2 års binding = 378,-

ADSL Alpha 1024 /m 2 års binding = 525,-

Så det samme tilbudet som de fleste andre Nextgentel-kunder får man nok ikke... (desverre)

bertie

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis vet Mr.Ueland bedre enn som så, og skulle bare ha telefonlinje fra Telenor, men ADSL fra en annen leverandør :wink:

Korrekt, men vi vil liksom ha en telefonlinje og.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten samme problem for litt under ett år siden: min far bestilte Telenor :o ADSL Gjør-det-selv pakke, og da fulgte det med et brev hvor det sto at vi kunne installere ADSL når vi ville, og at vi skulle være oppe på nettet med en gang. Greit nok tenkte vi og dro på ferie.

Da vi kom hjem tenkte jeg at jeg kunne sette opp ADSL. Jeg gjorde alt riktig, men da jeg skulle logge på, fikk jeg en eller annen feilmelding jeg ikke husker i farta.

Ok, tenkte jeg, nå har jeg koblet noe feil, men nei da, altr var som det skulle. Jeg ringte Telenor og fortalte om problemet, og de kjørte test på linja vår, og de fant ingen problemer. Så jeg prøvde igjen jeg, men med samme resultat. Jeg ringte tre-fire ganger til, og den siste gangen fikk jeg vite at vi ikke var gjort klar i sentralen! "dere kan bare installere ADSL når dere vil, og dere vil være på nett med en gang" my ass!

Så fra nå av: aldri mer (S)t(j)elenor!

Lenke til kommentar

Hmm. Du flytter til Asker ja. Der bor jeg også, og når jeg registrerte telefonlinja mi havna jeg på en liten undersentral som ALDRI blir oppgradert til ADSL. Det er ca. 1 år siden. Vi får håpe du er heldigere. Det er ingen leverandører som kan bygge ut min lille sentral, men hvis jeg flytter ned i kjelleren på hybelen jeg bor i, KAN jeg få ADSL. For kompisen min som bor der registrerte tlfnummer 1 år før meg igjen og kom på en normal sentral. De nekter også å overføre meg til en annen telefonsentral, de sa "det gjør vi ikke lengre."

Det går heller ikke an å få ADSL uten telefonnummer, spurte NGT om det for en mnd siden, de sa sentralen ikke er mulig å bygge ut uansett. Så da virker det som om alle nye nummer havner på min lille dr*ttsentral. Good luck.

Ser ut som at gudene har det artig på min bekostning.

Lenke til kommentar

Har også nettopp flyttet, skulle selvfølgelig ha ADSL, men uten no tlf. Det er ei gammel linje her så det var greit.

Jeg trengte ikke få no nummer eller noe som helst, kom bare en Bravida kar og målte kontakten og stakk til en koblings boks rundt svingen, slo på en bryter eller no og kom tilbake, da var alt iorden.

At du ikke kan få ADSL før telefonnummeret er registrert hørtes veldig rart ut...Jeg kan bare ringe nå og si jeg skal aktivere tlf abonement så er det iorden på 2 minutter.

Lenke til kommentar

Jeg tror policyen til Telenor er endret for dere som sitter på små undersentraler. Om det er teknisk mulig kjører de utjevningskabel.

En annen historie:

Jeg var på ferie i forige uke. Da jeg er plaget med at strømmen går under tordenvær ringer jeg til faksen for å høre om den svarer, gjør den det er strømmen ok og også fryseboksen.

Søndag kveld fikk jeg sperresignal når jeg ringte. Jeg ringte da 05000 og han sa at det var brudd på linja og at de ikke trengte adgang til huset for å ordne dette. Jeg ga beskjed at jeg ikke var tilbake fra ferie før tirsdag.

Sent mandag kveld kommer jeg hjem og finner en lapp i postkassa om at montøren ikke hadde kommet inn.....

Lenke til kommentar

Jeg har nå ringt til Telenor sikkert 20 ganger (litt overdrevet men :p) Jeg finner faktisk ikke noen andre som legger inn linja.. Legge inn er litt drastisk sagt da det er bare å kontakte oss til resten av huset og tilkoblingsboksen står maksimalt 3 meter fra datamaskinene våre. Kunne gjort det selv, men det liker selvfølgelig ikke Telenor.

Så nå sitter jeg her og venter. Fikk 500 avslag pga problemet, men skifter over når de har trukker dette på neste faktura vil jeg tru.

ADSL kunne visstnok ikke bestilles uten linjeopplysninger. Bare telenor klarte å søke på nummeret mitt, men ingen andre. Anyways

ser det ut til søk på adressen gikk fint og jeg har nå bestilt 2mbit linje for 690,- mnd. Fornøyd nok om jeg får den da :p

Jeg lever enda i håper jeg får min telefonlinje på Tirsdag da. Grrrr. eller blir den utsatt igjen tru? :p

Lenke til kommentar
Jeg tror policyen til Telenor er endret for dere som sitter på små undersentraler. Om det er teknisk mulig kjører de utjevningskabel.

Hvor har du hørt eller lest dette? Det ville jo isåfall være som å oppnå Nirvana for min del som har sittet på et 56k-modem og misunt kompisen i 1. etasje sin ADSL-linje i 2 år snart.

Når man i tillegg er delvis internett-addict blir det ganske mye penger i telefonregning.

Står det noe offisiellt hos Telenor?

Og nei, kompisen min deler ikke på linja si siden han har 30GB-lokk og laster ned minst 30GB i mnd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg har nå ringt til Telenor sikkert 20 ganger (litt overdrevet men :p) Jeg finner faktisk ikke noen andre som legger inn linja.. Legge inn er litt drastisk sagt da det er bare å kontakte oss til resten av huset og tilkoblingsboksen står maksimalt 3 meter fra datamaskinene våre. Kunne gjort det selv, men det liker selvfølgelig ikke Telenor.

Så nå sitter jeg her og venter. Fikk 500 avslag pga problemet, men skifter over når de har trukker dette på neste faktura vil jeg tru.

ADSL kunne visstnok ikke bestilles uten linjeopplysninger. Bare telenor klarte å søke på nummeret mitt, men ingen andre. Anyways

ser det ut til søk på adressen gikk fint og jeg har nå bestilt 2mbit linje for 690,- mnd. Fornøyd nok om jeg får den da :p

Jeg lever enda i håper jeg får min telefonlinje på Tirsdag da. Grrrr. eller blir den utsatt igjen tru? :p

2mbit linje for 690 ? hvem hva hvor ?

Lenke til kommentar

Hvor har du hørt eller lest dette?

Ehh, øhhh.. ?!?**

...Jo det var i siste Pcworld det stod en artikkel om dette...

Edit:

Kan legge til at dette med utjevningskabel også gjelder alle de andre leverandørene som bruker Telenors nett og utstyr. Dette betyr stort sett hele røkla utenom NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...