Gå til innhold

Er AMD dårli?


Oylud

Anbefalte innlegg

AMD krasjer ja, prossessoren i seg selv er tragisk, men hovedproblemet ligger i dårlig kompabilitet med mange hovedkort...

 

Hva du enn kjøper av hovedkort, ikke gidd å kast penger bort på IDE RAID. Det er RÆV dårlig. Skal du ha RAID, kjøp scsi RAID tilleggskort (om du har råd :smile:

 

3 gode grunner til P4:

 

For det første:

Intel er "original and best"

 

For det andre:

Hadde det ikke vært for at Intel ble tvunget til å publisere en del av teknologien sin for lenge siden pga monopol problemer hadde ikke AMD levd idag.

 

For det tredje:

Intel sin p4 prossessor klokker seg selv ned og stanser hvis viften ryker til, men AMD derimot brenner opp... eller blir ødelagt om du vil.

 

Noen vil muligens påstå at noen av disse innleggene er preget av AMD og Pentium4 FAN's, men det er bare vås :smile:

 

Homofile mennesker og nerder kjøper AMD og tror de er så kule, de har NULL peiling på AMD's historie, men synes at AMD XP 1800 Turbo ultra hyper pro høres så fett ut at det bare MÅ være bra.

 

Så noen quotes:

"Hail AMD"

- Da må du dø

 

"Har ikke hatt en eneste blue screen på 3 år"

- Da har ikke du hatt PC'en din på på 3 år.

 

Kjører du WinME eller 98 (ikke SE) så får du blue screen enten du vil eller ikke....

 

Dårligste OS noensinne er forsåvidt WinME og Win95 selvfølgelig.

 

Lurer litt på om dette ble så langt at ingen gidder lese det...

 

Ingen Tvil :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


On 2002-02-08 15:04, Oylud skrev:

Altså, jeg kjenner en del som sier at AMD kræsjer hele tiden. Det gjør de jo og, hos dem. Er det bare dem eller. Eller er det bare et problem med dårlig hovedkort.


f.eks Abit kt7-raid.


Har dere forslag til noen gode hovedkort

mvh





<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-02-08 20:31 ]</font>


Jeg syntes abit kt7a raid hovedkortet er veldig bra! selv har jeg det, og en duron 600@800! Har aldri hatt noe problemer! Bortsett fra for lenge siden ville den ikke starte opp på første forsøk, men det er fiksa på en eller annen mirakoløs måte :grin:
Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 01:30, ingen tvil skrev:


For det tredje:

Intel sin p4 prossessor klokker seg selv ned og stanser hvis viften ryker til, men AMD derimot brenner opp... eller blir ødelagt om du vil.



 

 

Brenner opp? Da har du kjøpt feil HK. De nye kommer med monitorering på bl.a. CPU temp.

 

Quote:



Så noen quotes:


"Har ikke hatt en eneste blue screen på 3 år"

- Da har ikke du hatt PC'en din på på 3 år.


Kjører du WinME eller 98 (ikke SE) så får du blue screen enten du vil eller ikke....


Dårligste OS noensinne er forsåvidt WinME og Win95 selvfølgelig.


Lurer litt på om dette ble så langt at ingen gidder lese det...


Ingen Tvil :smile:



 

 

BSOD? Om man plages med dette må det være fordi man har lite peil på hva man driver med. Programmer kan kræsje innimellom men skjer det oftere en max 1 gang hver 3de måned er det for ofte.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-02-12 13:16 ]

Lenke til kommentar

Dollar:

Quote:

Tror de fleste vil være enig i at fremtid bør sees i lys av historie.


Forsiktig der, Dollar... :wink: Har hatt litt for mange skjeve og opphetede diskusjoner (med utspring i diverse uskyldige sterke drikker) over temaet historieforskning med historie-studentene på nabobygget... Slett ingen problemfri metode, men kanskje litt off topic her så...

Lenke til kommentar

Hva for noen data noobs er det som sier at AMD krasjer hele tiden,jeg har AMD (1,4GHz) selv og har aldri hatt problemer med at maskinen krasjer.

Det er heller ingen problemr selv om maskinen står på flere dager i strekk (feks. Dataparty).

Jeg driver og arrangerer Data party og kjører min maskin som FTP server, det vil si at den står på 3 døgn i strekk med kopiering hele tiden. Samtidig som jeg spiller CS (seff).

Har og 4 kamerater som har AMD og di har heller ingen problemer (så vidt eg vet)

 

Mine specs er: HK Asus A7M-266

512 DDR-apacer orginal

30GIG Seagate

60GIG Quantum

2X 120GIG Western Dig. (raid 0)

Voodoo5 5500

AMD 1.4GHz Athlon

OSV

Lenke til kommentar

helt enig der, kjører athlon XP 1799+ den har nå stått på i 3 uker og 2 dager uten ett eneste problem, var morro og prøve, og jeg slår ikke av maskinen nå :smile: spiller endel og prøver a lage noen animerte brett til max payne, alt er i orden her... :smile:

kjører foresten asus A7M266 256 ddr og gf3 ti200 og win2k

kjempefornøyd jeg nå, bare venter på neste strømbrudd...

Lenke til kommentar

Når det gjelder historie så er vel ikke Intel på helt trygg grunn heller...

286-prossessoren ble vel for ikke så lenge siden kåret til en av tidenes største ITkalkuner.

 

Selv Bill Gates hadde kalt den Hjernedød... Og han skulle jo i teorien være forsiktig med sånne utbrudd. :lol:

 

Såvidt jeg husker var vel Intel's 186 CPU helt i teten den også.

 

Altså teten besto av WinME, Intel 286 og Intel 186... Intel menger seg med de beste.... :grin:

 

Kan ikke se at Intel er spesielt hemmet av historien, slik som AMD ikke er det...

 

Ellers... Har duron 700@884 på et VIA KT133 svinstabilt!!!.

 

Har hatt XP pro siden 14 SEPT 2001, har enda ikke låst seg. :smile:

Hadde mye mer problem med den forrige maskinen min.. P3 500 slot1 på et MSI kort. Bare faanskap...dvs kunne ikke klokke det :sad:

Win98 hadde vel en del av skylden også.. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...