Gå til innhold

Er AMD dårli?


Oylud

Anbefalte innlegg

Altså, jeg kjenner en del som sier at AMD kræsjer hele tiden. Det gjør de jo og, hos dem. Er det bare dem eller. Eller er det bare et problem med dårlig hovedkort.

 

f.eks Abit kt7-raid.

 

Har dere forslag til noen gode hovedkort

mvh

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-02-08 20:31 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en kamerat med Abit KT7-RAID, og han har til dels store problemer (Får bl.a. stadige memory-dumpinger pluss han får ikke kjørt XP1800-cpu'en sin på mer enn 1100MHz, selv med nyeste BIOS)

 

Av gode kort kan jeg nevne MSI K7T-266 PRO2B. Dette kortet har jeg brukt i et par pc'er nå (jeg bygger for venner og kjente), og det fungerer svært bra.

 

Selv har jeg en Athlon T-Bird, og på tross av et skikkelig jalla hovedkort (Micro-ATX-sak fra Abit), går den stødig som fjell (iallfall etter at jeg snudde den vifta som var satt inn feil vei :razz:)

Lenke til kommentar

Faktum er det at AMD Athlon XP faktisk produserer

noe MINDRE strøm! Seff må du ha en god vifte men

å få en rolig AMD "maskin" er ikke noe problem bare

man investerer litt.

 

AMD er heller ikke h*** dårlig, grunnen til at

enkelte sier den kræsjer hele tiden er fordi det

er folk som ikke burde skru på en maskin som har

satt det sammen! Det viser seg gang på gang!

 

La noen som har greie på PC kikke på maskinene

til kameratene dine så skal du se!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 15:15, Papirpose skrev:

Jeg har også en kamerat med Abit KT7-RAID, og han har til dels store problemer (Får bl.a. stadige memory-dumpinger pluss han får ikke kjørt XP1800-cpu'en sin på mer enn 1100MHz, selv med nyeste BIOS)


 

Det er jo ikke rart han har problemer. Det hovedkortet støtter ikke mer enn 100MHz FSB. Det nytter ikke uansett hvor mange biosoppdateringer han prøver på. Det er Abit KT7A serien som har støtter for 133MHz FSB.

Lenke til kommentar

90% av de som kræsjer en PC er n00bs =) jeg har på 3 år ikke fått en eneste blue screen verken med win 98/2k eller xp, forrsten finnes blue screen i 2k/xp ?

 

Uansett, PC'n min henger seg ALLDRI!

 

PC'n er jo ikke lagd til å henge seg da, det er som regel brukeren som fixer den saken... oxo ms bugs da

Lenke til kommentar

"Faktum er det at AMD Athlon XP faktisk produserer

noe MINDRE strøm!"

 

Hehe.. Her er det tydligvis en som ikke kan så mye om elektriske kretser:)

 

Antar du tenker du på forbruk? .. Da er det i så fall snakk om effekt, ikke strøm. Strømmen "forbrukes" ikke, den bare går igjennom prosessoren. Det kommer nemlig like mye strøm "ut" av prosessoren som du putter "inn". Hvis ikke, så har du en merkelig krets du bør ta patent på straks. Eller kanskje du skal patentere den prosessoren som PRODUSERER strøm. Da kunne jo alle ha sitt lille prosessor-kraftverk i huset som produserer strøm til de elektriske artiklene i huset.. :grin: Hehehe.. Måtte bare komentere uttalelsen din..

 

Når det er snakk om effekt (målt i Watt), så forbruker en Athlon ca like mye som en Pentium 4. (50-70 W) (Vel, forbruker og forbruker da, egentlig omdanner den bare elektrisk energi til varme-energi med en hastighet på 50-70 Joule/sekund [altså Watt])

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 15:48, Anders20 skrev:

Faktum er det at AMD Athlon XP faktisk produserer

noe MINDRE strøm! Seff må du ha en god vifte men

å få en rolig AMD "maskin" er ikke noe problem bare

man investerer litt.



 

Produserer AMDen din STRØM?!? Vennligst fortell meg hemmeligheten, trenger å redusere strømregningen :wink:

 

:razz:

Lenke til kommentar

HAr abit kt7a-raid versjon 1.1 og er solid som et fjell. Etter bios oppdatering for 2-3 mnd siden har jeg ikke hatt en blå skjerm.

Ustabile systemer på dette kortet kan skyldes dårlig kvalitet på minne. Live! i feil pci spor og svak strømforsyning.

Har selv 512 mb apacher ram. Før jeg kjøpte dette hadde jeg en noname 128 mb brikke og da ville ikke maskinen starte opp engang.

 

Se på abit fack for mer info om dette kortet. Er somregel bra.

Ps. noen som kjører xp på versjon 1.1 av dette kortet?

Lenke til kommentar

Hvis du hadde brukt hodet litt hadde du sikkert forstått at jeg mente varme å ikke strøm. les hele

innlegget ordentlig! Så alt i alt så sier vel det

mer om din kapasitet til logisk tankegang he-he.

 

Så sånn er det med den saken ja...

 

 

 

----

Hail AMD!

----

 

_________________

AMD Athlon XP1800+

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

512 DDR RAM

IN-Win S506 300W Kabinett

Titan CPU Cooler <29DB

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-02-08 22:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 15:52, house skrev:

90% av de som kræsjer en PC er n00bs =) jeg har på 3 år ikke fått en eneste blue screen verken med win 98/2k eller xp, forrsten finnes blue screen i 2k/xp ?


Uansett, PC'n min henger seg ALLDRI!


PC'n er jo ikke lagd til å henge seg da, det er som regel brukeren som fixer den saken... oxo ms bugs da




 

Jeg tør å påstå at 99% av de som kræsjer en PC, er de som overklokker.

 

AMD-systemene er selvsagt produsert for god stabilitet uten overklokking på samme måte som intel, cyrix osv osv....

 

Sveinl

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 15:04, Oylud skrev:

Altså, jeg kjenner en del som sier at AMD kræsjer hele tiden. Det gjør de jo og, hos dem. Er det bare dem eller. Eller er det bare et problem med dårlig hovedkort.


f.eks Abit kt7-raid.


 

Ikke mobb Kt7a!!!! :lol: jeg her selv det kortet. og det er stabilt som et fjell!!! og ikek kom å si at jeg ikke kjører maskinen min hardt nok!! den står på 24/7 med download, ripping av DVD, og en del annet

 

AMD er stablit så lenge du bruker WinME, Win2k eller WinXP. og for all del rydd i syetemet!!!

_________________

Abit KT7A

1.4 Ghz Tordenfugl

256 SDRAM :sad:

Asus v7700 GF2 Ti 64 DDR

40g WD HD 7200 rpm

Floppy :grin:

vork_today.jpg

Kule bilder!! :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: norpheus på 2002-02-11 23:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-08 21:32, Stonescream skrev:

HAr abit kt7a-raid versjon 1.1 og er solid som et fjell. Etter bios oppdatering for 2-3 mnd siden har jeg ikke hatt en blå skjerm.

Ustabile systemer på dette kortet kan skyldes dårlig kvalitet på minne. Live! i feil pci spor og svak strømforsyning.

Har selv 512 mb apacher ram. Før jeg kjøpte dette hadde jeg en noname 128 mb brikke og da ville ikke maskinen starte opp engang.


Se på abit fack for mer info om dette kortet. Er somregel bra.

Ps. noen som kjører xp på versjon 1.1 av dette kortet?



 

Er ikke sikker på om hvilken versjon jeg har, men jeg var nok en av de første som kjøpte det fra komplett. Kjører WinXP Pro, stabilt som bare det.....helt konge rett og slett.

Lenke til kommentar

Jeg har som dere kan se på signaturen ett Microstar Turbo II og en XP 1500 cpu og kjører win 2000, og det har jeg gjort nå i flere mnd og aldri hatt noen som helst feil.

Er bare SÅÅÅ fornøyd :smile:

Ja jeg vil påstå att dette systemet er det mest stabile jeg har hatt siden Pentium 100 "dagene"

og jeg har hatt 8-10 maskinoppsett siden de dagene.

 

Så jeg er enkel så lenge 2 merker er like bra, noe jeg har erfart med AMD og INTEL ,da går jeg får det billigste.

Derfår har jeg AMD :smile:

Men men hadde jeg drette (driti) penger hadde jeg selvfølgelig kjøpt meg INTEL , men jeg driter bare

vanlig dritt jeg. hehehehehehhehe

 

 

_________________

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

 

 

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-12 00:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...