knopflerbruce Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Som tittelen antyder lurer jeg på om BenQ GL2750HM gir mye skjerm for pengene Trenger en ny skjerm, men må tenke budsjett, og er også avhengig av å ha 3 kontakter bak (denne har visst VGA, DVI og HDMI). Lenke til kommentar
Nator Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Til sin pris er den helt ypperlig! Er du bare ute etter en 27" til vanlig bruk så er det ingen grunn til å bruke mer penger. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 En ting til jeg lurte på, det er 3 ulike uttak på den , men det fins en knapp på skjermen man kan bruke til å bytte hvilken som vises på skjermen, sant? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jepp. Enten egen knapp eller valg i menyen. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Har GL2750 selv og til prisen er den ypperlig. De forhåndsjusterte modusene for spill, foto etc. ser ikke videre bra ut, men med manuell justering blir det riktig så bra i mine øyne. Man ser jo i enkelte sammenhenger at dette ikke er noen superskjerm, men til vanlig bruk som spill og film er den god. Når jeg bruker HDMI tilkoblet PC blir dog bildet matt og dårlig. DVI funker derimot helt fint. Lenke til kommentar
Sinusn Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Har GL2750 selv og til prisen er den ypperlig. De forhåndsjusterte modusene for spill, foto etc. ser ikke videre bra ut, men med manuell justering blir det riktig så bra i mine øyne. Man ser jo i enkelte sammenhenger at dette ikke er noen superskjerm, men til vanlig bruk som spill og film er den god. Når jeg bruker HDMI tilkoblet PC blir dog bildet matt og dårlig. DVI funker derimot helt fint. Instillinger og farger var ganske horible ut av boksen, men etter litt justering blei dei ganske bra. Topp skjerm til 1500 kr. kan ikkje forlange meir til denne prisen. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Har GL2750 selv og til prisen er den ypperlig. De forhåndsjusterte modusene for spill, foto etc. ser ikke videre bra ut, men med manuell justering blir det riktig så bra i mine øyne. Man ser jo i enkelte sammenhenger at dette ikke er noen superskjerm, men til vanlig bruk som spill og film er den god. Når jeg bruker HDMI tilkoblet PC blir dog bildet matt og dårlig. DVI funker derimot helt fint. Instillinger og farger var ganske horible ut av boksen, men etter litt justering blei dei ganske bra. Topp skjerm til 1500 kr. kan ikkje forlange meir til denne prisen. Har dere noen tips om fargejusteringer da? Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 (endret) Bare å prøve seg frem egentlig. Den eneste modusen jeg bruker er standard-modus der verdiene er justert som følger: Lysstyrke: 95 Kontrast: 49 Gamma: 5 Skarphet: 2 Fargetemperatur: Normal Dette synes jeg ser best ut mtp. mine bruksområder, men mange vil nok synes det er for lyst. Endret 31. januar 2012 av Komakino Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå