Tuddelidu Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Har vært med ei jente i snart 6 måneder og jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Hun sliter psykisk å har prøvd å tatt selvmord før vi møttes. Etter vi ble sammen så har forholdet vært så opp og ned hele tiden. En dag kan hun være glad, men hun blir som regel litt nedfor på kvelden. Neste dag kan alt være galt, hun blir sur på meg fordi jeg og hun fks satt med vennene våre og vi alle bråkte og hun fikk vondt i hodet. Hun blir sur om jeg ikke vil kose, om jeg sier nei til at hun skal liggeover eller om jeg vil henge med vennene mine og hun vil bare være med meg. Altså jeg elsker henne og liker å være med henne, men jeg føler at hun kontrollerer meg for mye, føler at jeg ikke har egne meninger eller at jeg kan gjøre ting selv. Vi bor veldig nærme hverandre så vi er sammen hver dag. Hun sliter med å være alene fordi hun ikke greier det, men det er vanskelig for meg å ikke være med venner eller gjøre noe sosialt enn å bare være med henne. Hun blir som regel sur for ingenting og det gjør meg sliten. Hun kan bli sur om jeg sier at jeg vil fks spille kort med vennene mine, også sier hun bare: ja, gå da, du kan gjøre hva du vil. Det som er at hun sier det med en sånn tone at hun mener egentlig at om jeg drar så blir hun sur og da får jeg garantert en sms om å komme til henne eller noe. Hun har fortsatt kontakt med eksen sin og det irriterer meg noe grenseløst. Hun skriver meldinger med han hele tiden og han liker henne fortsatt. Så jeg spør henne om hvorfor hun ikke har sagt noe til han om at vi er sammen, da sier hun bare at hun ikke vil såre han. Hun tenker jo ikke på om at hun sårer meg med å "holde meg hemmelig". Likevel så vil hun at vi skal snakke om planene for framtiden sammen, om at vi skal bo sammen osv osv. Hun har ikke engang sagt det til foreldrene sine fordi hun mener at de kommer til å tenke at hun er løs pga at hun har funnet en kjæreste bare et halvt år etter den andre. Imens alle mine venner, bekjente og familie vet at jeg har kjæreste. Vi var på fylla for noen uker siden og da fikk hun et sammenbrudd, hun kunne ikke være sammen med meg lengre fordi hun trodde jeg var bifil. Det kunne ikke hun tolerere siden jeg da hadde tilgang til 100% av verdens befolkning og ikke bare 50%. Når dette skjedde så hadde jeg så lyst til å gjøre det slutt dagen etterpå, men da unnskyldte hun seg og at hun var så drita at hun ikke husket noe og angret noe fælt på det hun sa og gjorde etter jeg hadde fortalt henne hva som skjedde. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, elsker jo henne, men føler at jeg blir så kontrollert, føler meg innesperret og at jeg ikke har noe for meg selv lengre. Føler nesten at jeg begynner å bli psykisk sliten av alt dette. Men slår jeg opp, så vet jeg ikke hva som kommer til å skje, hun kan få et stort sammenbrudd og problemet er at vi har samme vennekrets og vi var venner før vi ble sammen også. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Får hun hjelp i hele tatt? Virker nesten ut som at hun trenger det. Slik jeg ser det, så vil hun aldri komme til å gjøre deg lykkelig uansett hvor mye du elsker henne. Det gjelder så lenge hun ikke forandrer seg altså. Men jeg vil ikke råde deg til det ene eller det andre. Det er et valg du selv må ta. Det virker ikke ut som at å snakke sammen, vil hjelpe noe særlig heller? Hun trenger helt sikkert en som er der for å støtte henne, uansett om hun er glad eller trist. Jeg personlig ville gitt henne noen krav som måtte holdes, for å forsatt være sammen ihvertfall. Hun trenger hjelp, og om hun ikke får det i dag, så er det smart å råde henne til å få det. Det vil og være viktig å skvære opp med eksen. Hun lever nærmest et dobbeltspill jo. Her var det sikkert ikke mange gode råd, så gjør det som du føler er riktig. Lykke til ihvertfall! Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Kom deg unna. Hun manipulerer og misbruker deg. Du kommer til å gå gjennom et skyldfølelseshelvete og selvmordstrusler om du prøver å gjøre det slutt, men skyldfølelsen er bare manipulasjon og selvmordstruslene er falske. Ikke la deg knekke, kom deg til helvete unna! Du kommer til å bli ødelagt om du ikke gjør det. Psykisk sliten etter 6 måneder sier du? Det kommer til å bli værre. Denne jenta må gå hos psykolog, du kan ikke gjøre noe for henne. Hun kommer til å tære på deg til hun ikke trenger deg mer, og når hun ikke trenger deg mer vil hun dumpe deg på dagen. Endret 30. januar 2012 av ikkespisgress 5 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Kakemot sa det. Har sett dette skje før med andre kamerater. Hvor gammel er jenta? Ikke bare høres hun veldig manipulerende og kontrollerende ut, men jeg vil tippe at hun er relativt ung også tilegg? Hun er ikke ditt ansvar, så ikke la henne true deg, og ikke vær redd om hva som kan skje etter at du har slått opp. Hun er sitt eget ansvar, tar hun livet av seg fremfor å gå til psykolog så er det hennes valg. Hun vet garantert hvordan man hun skal bruke din samvittighet til å manipulere deg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Det virker som om denne jenta trenger terapi hos en psykolog eller en prest. Sånn som det er nå så ser det ut som om hun bruker deg som en terapeut. Det går ikke for da vil du bli utslitt. Hun trenger faglig hjelp... Om hun er negativ til å ta imot hjelp nå så kan hun i hvert fall ikke klandre deg siden. Og du blir dermed ikke klandret for å ikke har foreslått hjelp til henne. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 Gjør det slutt først som sist.. For, Jeg vedder begge ballesteinene mine på at det en gang tar slutt, og da kan du like så godt spare deg for problemene med en gang.. Lenke til kommentar
Danh0y Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 Etter å ha lest og fått et lite innblikk i adferden hennes, så var dette det første som dukket opp i hodet mitt: RUN FOREST RUN!... Kakemot har helt rett, dette er rett og slett manipulering. Lenke til kommentar
NoxRy Skrevet 7. februar 2012 Del Skrevet 7. februar 2012 (endret) Har vært borti noe lignende, ikke fullt så alvorlig, men lignende. Kan ikke si noe annet enn det som allerede er sagt, kom deg videre! Dette kommer til å knekke deg psykisk til slutt! Og hun må skaffe seg proffesjonell hjelp! Endret 7. februar 2012 av NoxRy Lenke til kommentar
fiohaug Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) . Endret 26. februar 2013 av lillepus1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå