Gå til innhold

Ola Nordmann plagiat, eller..?

Rimtusse

Anbefalte innlegg

Det er ganske mange som syns

(som forøvrig er Plumbos bidrag i mgp 2012) ligner på en eller annen irsk folkevise blanda med Kaptein Sabeltann og
, jeg (og en del andre) syns den ligner altfor mye på hele to av LSK's klubbsanger, den ene kalt
og den andre kalt "Flisbyens Kvinner og Menn" lagd av Egil Hjorteset, Egil sjøl syns den ligner utrolig mye på hans egen låt og syns dette bare er gøy, men at LSK fansen får ta en bit av kreditten dersom Plumbo skulle vinne hele greia.

Min mening er at hvis Plumbo må ta turen ned til Azerbaijan kan vi like gjerne bare sende ned LSK fansen, for den låta som Plumbo har "lagd" finnes allerede og vi trenger ikke å sende ned en plagiat av den. Da jeg jobbet for NRK på ESC 2010 ble vi alle ganske så overraska over at de fleste produsentene visste at den

var en utrolig lik kopi av
, men at dem ikke fjerna den fra konkurransen, litt dårlig at dem ikke gjorde det, men jaja.. Hva kan man gjøre da, når all musikk er så og si lagd, artister i dag blir jo inspirert av ditten og datten og til slutt blir man tatt for plagiat, ekke lett å lage sanger i dag nei.

Jeg har linka til både klubbsangene til LSK og låta til plumbo i teksten over så da gjennstår det bare å få vite hva dere syns, sammenlign låtene og skriv deres meninger :)

Hvis dere har noen andre plagiater på hjernen kan dere gjerne skrive litt om dem også!

Endret av Rimtusse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...