Rocx Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei. Jeg har en utfordring med å forenkle noen prosedyrer med å overføre data fra ei arbeidsbok til ei annen ved hjelp av makro. Jeg får rådata som ei Excel-fil. Den bearbeider jeg i er arbeidsbok som jeg kaller <R_Data> ved bruk av funksjoner og makro. Dataen havner til slutt i et ark som jeg kaller for «Liste» fra kolonne «B» til «I» fra rad 2 til så langt som nødvendig. Denne listen ønsker jeg få overført til et annet ark som jeg har døpt <Logg>. Det er kun rader som ikke er overført tidligere som skal kopieres og limes inn i første tomme rad i kolonne «B» til «I» fra rad 22. Jeg har ikke erfaring med VBA, men har litt programmering fra skolen for mange år siden. Har søkt rundt for å finne programmer som jeg kan tilpasse mitt behov, men mine kunnskaper strekker ikke til. Er det noen som kan hjelpe meg med å skrive et program som skal gjøre følgende. • Hente siste dato fra <R_Data> ark «Input» • Kopiere kun rader som er nyere enn valgte dato fra <Logg> ark «liste» • Lime disse inn på slutten av listen på <R_Data> ark «Input» Det er ønskelig at makroen skal åpne arbeidsboken <R_Data> På forhånd takk… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå