perpyro Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hva vet du om hvor jeg eller forglemmegei har eller ikke har bodd? Og hvorfor i huleste er noens bopel noenlunde relevant for manglende evne til å definere et begrep man introduserer i en diskusjon? Du gir klart inntrykk i måten du diskuterer på at du ikke har bodd i verdens største land der du kun har linker fra det andre har skrevet på nett uten å i det hele tatt har egne erfaringer å vise til. Forglemmegei derimot ser jeg meget lett kommer derfra på grunn av de skrivefeil hun gjør og ut fra hennes egne utsagn tar jeg det som god fisk at hun kommer fra Russland. Hah, så hvis jeg nå hevder å være født og oppvokst i Sovjetunionen (og senere Russland), så skal det ad magisk vis plutselig gjøre argumentene mine mer tungtveiende? *sheesh* Håper virkelig du tenkte nøye gjennom det utsagnet for argumenter fra folk som står midt oppi det har faktisk litt mere vekt en folk som står på sidelinjen og kaster sitater på hverandre. Men selvsagt selv om Adolf Hitler skulle gjennoppstår og fortalte at det ikke var han som skjøt seg selv men hans kone ville sikkert en hel haug med folk bestride dette for historien bøkene sier at Hitler skjøt seg selv. Endret 12. mars 2012 av perpyro 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hva vet du om hvor jeg eller forglemmegei har eller ikke har bodd? Og hvorfor i huleste er noens bopel noenlunde relevant for manglende evne til å definere et begrep man introduserer i en diskusjon? Du gir klart inntrykk i måten du diskuterer på at du ikke har bodd i verdens største land Jeg gir klart inntrykk? At det var... ? Vel, siden min opprinnelse må absolutt dras inn i dette, så kan jeg herved opplyse at jeg er født og oppvokst i "verdens største land". Я, безусловно, не могу это подтвердить ничем иным, чем знаниями русского языка (т.к. показывать здесь факсимиле паспорта бессмысленно), хоть и ошибки в правописании могут поставить происхождение под сомнение (beklager språkavsporingen, men dette er nok den enkleste måten å tilbakevise det absolutte vrøvlet av en slutning som perpyro nettopp serverte). (...) der du kun har linker fra det andre har skrevet på nett uten å i det hele tatt har egne erfaringer å vise til. Jeg lider ikke av megalomaniske anfall som får meg til å tro at mine statistisk insignifikante livserfaringer gir et tilstrekkelig grunnlag for å plassere alle kvinner av en viss nasjonalitet i en bås. Ej heller kan jeg gjøre det uten at noen forklarer meg hva det å befinne seg i den båsen betyr. Forglemmegei derimot ser jeg meget lett kommer derfra på grunn av de skrivefeil hun gjør Ahahahahaha... virkelig? Manglende rettskrivingsferdigheter er nå et tilstrekkelig tegn på opprinnelse? Jeg vet ikke om jeg skal grine eller le. og ut fra hennes egne utsagn tar jeg det som god fisk at hun kommer fra Russland. Les denne setningen en gang til og tenk nøye over hva du nettopp har sagt (hint: jeg kan hevde at jeg er en grønn marsboer -- tar du det for en god fisk?) Hah, så hvis jeg nå hevder å være født og oppvokst i Sovjetunionen (og senere Russland), så skal det ad magisk vis plutselig gjøre argumentene mine mer tungtveiende? *sheesh* Håper virkelig du tenkte nøye gjennom det utsagnet Ja. Har du? La meg presisere: argumentets verdi bestemmes ikke av en persons opprinnelse, rase, alder, kroppsvekt eller andre karakteristika. Argumentets vekt/verdi bestemmes utelukkende av argumentet selv; en påstand underbygget av et resonnement basert på allmennaksepterte fakta og/eller premisser vil alltid stå sterkere enn en påstand begrunnet i nasjonalitet. En påstand om samfunnsstruktur vil stå mye sterkere, når det er et statistisk signifikant grunnlag under denne påstanden. Hva passet til ytreren måtte inneholde av informasjon er irrelevant. Det spiller ingen rolle hvor jeg eller forglemmegei kommer fra. Det eneste som spiller en rolle er hva argumentet hviler på. At du tilskriver en påstand mer troverdighet basert på skrivefeil er hinsides komisk. (...) for argumenter fra folk som står midt oppi det har faktisk litt mere vekt en folk som står på sidelinjen og kaster sitater på hverandre. Det feilaktige premisset du opererer med er at den grunnløse og sinnsvake generaliseringen til forglemmegei bærer vekt fordi h*n angivelig kommer fra Sovjet/Russland. Endret 12. mars 2012 av zotbar1234 1 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg lider ikke av megalomaniske anfall som får meg til å tro at mine statistisk insignifikante livserfaringer gir et tilstrekkelig grunnlag for å plassere alle kvinner av en viss nasjonalitet i en bås. Ej heller kan jeg gjøre det uten at noen forklarer meg hva det å befinne seg i den båsen betyr. Men du åpenbart lider av agressivitet. Jeg vil ikke bli overrasket hvis du er en mann (det skrev du selv i en av trodene). Og at du hater kvinner - det er blant annet derfor vi prøver å få seg en mann i de andre land - for å unngå å ha kontakt med slike hatere. Det finnes en del av dere som kan bare hate og klage at alle kvinner er dårlige. Vi er lei av deres ruhet, som du viser akkurat her. Det er familie og kjærlighet mange av oss vil ha, ikke rikdommer. Men hvor mange av dere bare klager at alle kvinner er merkantile? Langt ikke alle er merkantile. Hvis du mislyktes med familie - det betyr ikke at alle er dårlige og du kan hate hele verden. Dine innlegg er veldig agressive. Hvis du ønsker referanser - det kan du lett finne selv på mange steder i Internett. Skriv på kvinnersforum, for eksempel. Endret 12. mars 2012 av forglemmegei 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg lider ikke av megalomaniske anfall som får meg til å tro at mine statistisk insignifikante livserfaringer gir et tilstrekkelig grunnlag for å plassere alle kvinner av en viss nasjonalitet i en bås. Ej heller kan jeg gjøre det uten at noen forklarer meg hva det å befinne seg i den båsen betyr. Men du åpenbart lider av agressivitet. Ah, så du er gått vekk fra å omtale sak til å omtale person og stille diagnoser. Og deretter snakker du om agressivitet? "Her så det ut, sa grisen" er et relevant ordtak. Og at du hater kvinner Før du begynner med ytterligere diagnoser på et enda mer sviktende grunnlag, hva med å svare på det jeg faktisk spurte om: 1) Hva betyr "familievennlig" 2) Har du noe som helst statistisk signifikant grunnlag for å innlemme 70+ millioner mennesker i en slik bås? (Som bonusspørsmål kan du prøve å forklare påstandene dine om den demografiske krisen, sett at hverken dårlig økonomi eller krigshandlinger har hindret kvinner i andre land i å føde barn). Det finnes en del av dere som kan bare hate og klage at alle kvinner er dårlige. Kutt ut tøyset ditt. Jeg har aldri påstått at "alle kvinner er dårlige". Du er faktisk den eneste som nedverdiget deg selv i denne debatten med slike karakteristikker. Alt jeg etterspurte var grunnlaget for dine sinnsvake generaliseringer. Hvis du ønsker referanser - det kan du lett finne selv på mange steder i Internett. Når du har kommet med en påstand og det stilles spørsmål ved den, er det nettopp opp til deg å begrunne den. Så, er det slik å forstå at du fremdeles hverken evner til å definere din karakteristikk av 70+ millioner kvinner eller til å supplere en tilstrekkelig troverdig kilde for en slik generalisering? Hvis du mislyktes med familie - det betyr ikke at alle er dårlige og du kan hate hele verden. Takk for diagnosen, Dr Phil. Nå, kan du vende tilbake til saken og ta dine personlige problemer med meg et annet sted (blogg, PM, hva-som-nå-enn-passer)? Dine innlegg er veldig agressive. Dine innlegg er en herlig kombinasjon av påståelighet og fraværende grunnlag. Imidlertid tillater jeg ikke meg selv å uttale meg om ditt forhold til alle verdens kvinner og/eller menn (ja, dette er ment som et tips). Nå, kan du være så snill og vende tilbake til saken? Endret 12. mars 2012 av zotbar1234 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Nå, kan du være så snill og vende tilbake til saken? Med slik intonasjon vil jeg ikke fortsette å snakke, zotbar1234. Lær deg å ikke bare hate. Og ha en god natt. 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Med slik intonasjon vil jeg ikke fortsette å snakke, zotbar1234. Ah, så du evner ikke å diskutere sak og stiller mye heller diagnoser. Takk for deltagelse. Ta med argumentene neste gang. Endret 12. mars 2012 av zotbar1234 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 forglemmegei lær deg å diskuter sak og ikke person. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Med slik intonasjon vil jeg ikke fortsette å snakke, zotbar1234. Ah, så du evner ikke å diskutere sak og stiller mye heller diagnoser. Takk for deltagelse. Ta med argumentene neste gang. forglemmegei lær deg å diskuter sak og ikke person. Zotbar, blåbær, begge to, jeg vet ikke hvilke argumenter er bra nok for dere. Jeg skriver her ut ifra mine egne erfaringer, følelser, meninger. Om det er ikke nok verdifult for dere betyr det ikke at det er forbudt å snakke om det her. Vi er ikke på eksamen, ikke på domstol heller. Vi er på frivillig Internett side. http://www.grani.ru/Society/m.49336.html http://lady.mail.ru/poll/3982/ http://psy.passion.ru/l.php/muzhchina-kak-atribut-schastya_77.htm http://ulady.ru/content/view/571/88888897/ De er alle på russisk, dessverre, men zotbar klarer å lese dem og andre ikke spurte om referanser. Vet ikke om det er bra nok for zotbar. lær deg å diskuter sak Jeg ser at det er nesten ingen her som har lest og forstått min første innlegg. Det var egentlig sak jeg startet å diskutere og ikke noe annet. Endret 13. mars 2012 av forglemmegei 1 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Eg vil minne om kva som står som første punkt i våre retningslinjer.Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende: Flaming og andre former for personangrep er forbudt. Trolling er forbudt. Provokasjoner vurderes ellers ut fra formål. Her har fleire brukarar bidratt til dårleg stemning og tendensar til skitkasting og personangrep. Om det ikkje blir slutt på vil det kunne få konsekvensar. 2 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 Zotbar, blåbær, begge to, jeg vet ikke hvilke argumenter er bra nok for dere. Dette har allerede blitt nevnt. Vil å gjenta eksakt det samme har bedre effekt denne gangen? Jeg skriver her ut ifra mine egne erfaringer, følelser, meninger. Alle disse er komplett verdiløse, da de ikke er statistisk signifikante. Om det er ikke nok verdifult for dere betyr det ikke at det er forbudt å snakke om det her. Skjerp deg. Ingen har nevnt ordet "forbud" før du har dratt det inn. http://www.grani.ru/...ty/m.49336.html http://lady.mail.ru/poll/3982/ http://psy.passion.r...schastya_77.htm http://ulady.ru/cont...w/571/88888897/ De er alle på russisk, dessverre, men zotbar klarer å lese dem og andre ikke spurte om referanser. De er fullstendig ubrukelige da de ikke besvarer 2 enkle ting som innvendingen min begynte med. La meg gjenta: 1) Eksakt hva betyr "familiefokuserte"? 2) Kan du begrunne "de fleste"-biten? En statistisk undersøkelse fra en uavhengig tredjepart ville ha gjort seg her. Vet ikke om det er bra nok for zotbar. Nei, det er ikke det. lær deg å diskuter sak Jeg ser at det er nesten ingen her som har lest og forstått min første innlegg. Det endrer ikke Blåbær sitt råd -- gi blaffen i å stille diagnoser du ikke er kvalifisert til å stille og fokuser på sak. At to så enkle spørsmål kan være til de grader utfordrende er ikke mindre enn forbløffende. Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 http://www.gks.ru/free_doc/2010/family.htm Kanskje det er mer interesant statistisk. Men det er også på russisk, beklager har ikke tid å oversette. 1 Lenke til kommentar
zotbar1234 Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 http://www.gks.ru/fr...2010/family.htm Kanskje det er mer interesant statistisk. Men det er også på russisk, beklager har ikke tid å oversette. Det at du spytter ut statistikker på løpende bånd endrer ikke et veldig enkelt faktum -- du har satt en merkelapp på over 70 millioner kvinner og etter alle dine innlegg i denne tråden har du jaggu meg ikke engang greid å definere hva du legger i denne merkingen. Hvorfor i alle dager skal man da legge noe som helst vekt på uttalelsen din " De fleste kvinner er fremdeles familiefokuserte." -- du greier ikke engang å uttrykke selv hva du mener (om du ikke greier eller ikke gidder har jeg ingen anledning til å ta stilling til; men det er egentlig lite relevant). *shrug* 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå