Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utenlandske vs norske kvinner. En gang til om forskjell...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man bygger ikke et forhold på penger. Et forhold skal bestå av kjærlighet og gjensidig respekt!

Jo, man bygger forhold på penger.

Man kan bygge forhold på hva som helst, men man må huske at forhold vil fungere bare hvis begge forstår at nøkkelord har er forhold i uansett, ikke penger eller skjonhet. Begge skal huske at de bygger forhold med menneske, ikke med lommeboka/vakkert dukke. Men det er ikke så mange som forstår det. Det er kanskje en av årsakene hvorfor så mange forhold går galt...

Lenke til kommentar

En tidligere kollega av meg var sammen med en russisk dame. En av frynsegodene med det, sa han, var at det hendte hun ventet på ham med en helflaske vodka. Slå den, norske skolefrøkner.

Mener du det var positivt? Ja, der finnes også slike blant oss. De som liker vodka. Men det betyr ikke at det er mange. De fleste av lei av drukkenskap... 88 % av skilsmissser i Russland skjer pga det, og i de fleste tilfeller er det menn som drikker.

Som generelt er det veldig viktig for oss å ha familie, stabile, trygge forhold. Derfor var jeg så overrasket at norske damer har ikke de samme verdiene som vi.

Lenke til kommentar

Den største forskjellen er vel at de norske damene er "mennene" i huset når det gjelder regler, og ja herser/bestemmer over alt. Mannen blir slaven i huset og må høre på all sytingen av kjerringa og godta alt hun sier. Det er det tragiske, kanskje derfor de fleste nordmennene sier det ordet "kjerringa" om kjæresten sin istedenfor kona/dama mi, for det er jo kjerring de blir når man bestemmer overalt, snakker bullshit 24/7, og klager over alt.

Damer fra Asia har vel det fra kulturen at det er mannen som bestemmer, det er jo slik det skal være! Så er det så lett å få dem til å le, varme og gode. Vet ikke åssen det er med damer fra øst-europa, det må nesten noen andre uttale seg om.. =)

• Liker 4
Lenke til kommentar

Den største forskjellen er vel at de norske damene er "mennene" i huset når det gjelder regler, og ja herser/bestemmer over alt. Mannen blir slaven i huset og må høre på all sytingen av kjerringa og godta alt hun sier. Det er det tragiske, kanskje derfor de fleste nordmennene sier det ordet "kjerringa" om kjæresten sin istedenfor kona/dama mi, for det er jo kjerring de blir når man bestemmer overalt, snakker bullshit 24/7, og klager over alt.

Damer fra Asia har vel det fra kulturen at det er mannen som bestemmer, det er jo slik det skal være! Så er det så lett å få dem til å le, varme og gode. Vet ikke åssen det er med damer fra øst-europa, det må nesten noen andre uttale seg om.. =)

Skjønner at du har et forvrengt kvinnesyn. Vet ikke hvor du har fått disse oppfatningene fra. Om de er egen erfart eller om det bare er noe du tror. Men slike forhold sier litt mer om akkurat de personene enn om hvordan det fungerer i resten av samfunnets forhold.

Samfunnet har heldigvis forandret seg og kvinner har mye mer å si nå enn før, men kan ikke se noe galt i det. Samfunnet har jo bare blitt bedre og mer demokratisk!

Og skjønner det slik at enkelte menn ønsker seg tilbake til 1800-tallets kvinnesyn.

Lenke til kommentar

Problemet i dag er at på hjemmefronten har likestillingen snudd der det er kvinnene som bestemmer mest.

Jeg selv er gift på ellefte året med ei russisk dame og er meget fornøyd.

Hjemme forsøker vi å ha likevekt i forholde og prate ut om problemene, for det å være gift med utenlandsk dame kommer med et eget sett problemer som ikke de norska damene har.

Uansett er det værdt det og jeg angrer ikke.

Var på besøk hos naboen med dominant kone der vi holdt på med noe elektronikk over en pils.

Plutselig spør dama i sofaen om ikke manne hennes kan hente henne en brus.

Tengte bare om ikke hun kunne lette den feite rævva si ut av sofaen og hente den selv når mannen var opptatt og ungene sover.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir feil om et forhold skal domineres av noen. Et forhold bør bygges på gjensidig respekt, tilitt og interesser.

Derfor er det nok best om partene er like sinnede dvs omtrent lik lønn, like "smart" og har omtrent samme ønsker de vil oppnå i løpet av livet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er litt nedlatende til russere generelt dessverre... fordi jeg vet mange av dem jukser så det griner etter. Man kan lese om juks på universiteter være en helt normal ting! Det er sånn vi gjør det her liksom... se på skisporten... når vi spiller dataspill... juks, juks...

Er det rart Nord-Amerika, Europa generelt hater russere... Nei!

Tviler på om flertallet av nordmenn, hater russere! Men at noe få skriker høyt om det, er jeg klar over. Mange av disse er nationalistiske og hater "utlendinger".

Det finnes juks og fanteri, i alle land. B.l.a. annet på norske høyskoler og univeiteter!

Men jeg har vært skepisk til idrettsutøvere, fra tidligere Østblokken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Den største forskjellen er vel at de norske damene er "mennene" i huset når det gjelder regler, og ja herser/bestemmer over alt.

Helt enig, Norske kvinner har dradd kvinnekampen allt for langt. kjønnsroller er en naturlig del i et parforhold. ellers så er det bare å sette hardt mot hardt. skal jeg vaske hus så får hun bidra til snømåking, ved arbeid, bli, sløye fisk osv :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for min tidligere sjef, han henter alle kjerringene sine enten fra Iran eller Thailand. Han begrunnet det med at "Skal du bli sammen med ei norsk jente, så må du først bli kjent med hele familien hennes, så må du bli likt av de, så må du gifte deg med henne før du får ha sex med henne"

Han sa noe slikt som dette, at norske kvinner er for hard to get. Og det skjønner jeg jo når jeg ser hvor stygg han er. he-he-he

Jeg kan vel starte med å si at jeg ser nedlatende på både prostutierte og menn som gifter seg med utenlandske damer.

Man selger ikke kroppen sin for penger. Så langt ned hadde nok ikke jeg sunket samme hvor fattig jeg hadde vært.

Og det finnes nok to forskjellige grunner til at menn velger utenlandske kvinner(thailand,filipinene, russland etc).

endten er det fordi han er så stygg at ingen norsk dame ville tatt i han med vernehansker en gang.

Eller så må det være fordi han er et gammeldags kvinnesyn. Dvs at han trenger ei som er lik sin mor og steller for han. Ingen norske damer finner seg i å rydde og vaske etter en lat feit mann døgnet rundt!

At du er imot prostitusjon er greit. Men du virker som en naiv og bortskjemt jente, uten livserfaring. Selger ikke kroppen for penger! For det første, det er ikke bare penger som er prostitusjon! Alle økonomiske fordeler (eks. gaver, middager, drinker, reiser, o.l.), er også prostitusjon! Og de damer som søker ektefeller med mye penger/eiendom, høy sosial status og eller eventuell makt, er vel i samme katogeri! Så da er det vel ganske mange norske damer som også er prostituerte. Kanskje også du!

Tviler på om du, som ei ungjente (og hunkjønn), vet hvorfor menn velger utenlandske damer. Lytt heller til hva men sier og hvorfor de gjør det! Men noe stikkord kan være. Bortskjemte, kravstore, feite og lite atraktive, m.m. Men, det kan også være tilfeldigheter, som avgjør valget.

Hvis du ikke hadde jobb (eller jobb, som ga nok utkomme), så du ikke hadde penger til mat og klær, regner jeg med at også du hadde tatt imot penger for å livnære deg.

Når det gjelder vask/rydding, for en lat og feit mann. Selvfølgelig skal ingen av partene, "stå på pinne", for den andre. Ja til likestilling, respekt og likeverd. Og når det gjelder husarbeid og matlaging, er det likevell få i din aldersgruppe (under 25 - 30 år), som kan noe om det! Det er heller ikke mindre overvekt og latskap, blandet jenter/damer.

Endret av geco5
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner at du har et forvrengt kvinnesyn. Vet ikke hvor du har fått disse oppfatningene fra. Om de er egen erfart eller om det bare er noe du tror. Men slike forhold sier litt mer om akkurat de personene enn om hvordan det fungerer i resten av samfunnets forhold.

Samfunnet har heldigvis forandret seg og kvinner har mye mer å si nå enn før, men kan ikke se noe galt i det. Samfunnet har jo bare blitt bedre og mer demokratisk!

Og skjønner det slik at enkelte menn ønsker seg tilbake til 1800-tallets kvinnesyn.

Det er nok svært mange menn, som er enig med Icemann i det meste, av det han skriver her. Men tviler på at flertallet av dagens norske menn mener, at mannen skal bestemme! Så hans kvinnesyn er nok ikke fra 1800-tallet, men fra dagens Norge. Det er vel heller du, som har et naivt rødstrømpesyn på dette.

Lenke til kommentar

Ser jo ein heil del mannfolk som henter kvinner frå forskjellige land i Asia (Snakka med ein som var å henta si andre dame der feks). Eg seier ikkje at dette gjelder alle, men det virker i mange tilfelle som om det er mannfolk som har blitt banket ned av kvinner heile livet. Som har blirr lei av at dei føler at dei har mista manndommen. Fleire av dei som har Asia kvinner i "byen" min, har hatt hersete kvinnfolk til koner tidlegare. Og alle er no veldig fornøgd med si nye kone som dei sjølv meiner at oppføre seg sånn som ei kone skal.

Konene tar veldig godt vare på dei, so skjønner jo at det kan virke fristande.

Men er det kun eg som føler at det blir litt som slavehandel? Spesielt når fleire av mannfolka slår konene om dei ikkje gjer som dei får beskjed om ?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Er ikke det typisk.

Sutre og klage over slemme norske kvinner mens man selv er den dominate som tyr til vold.

Enkelte er noen psykopatiske jævler og skulle vært alene eller hatt en svært dominant kone/samboer.

Men jeg tror neppe noen norske hvinner hadde funnet seg å bli slått.

Lenke til kommentar

Er ikke det typisk.

Sutre og klage over slemme norske kvinner mens man selv er den dominate som tyr til vold.

Enkelte er noen psykopatiske jævler og skulle vært alene eller hatt en svært dominant kone/samboer.

vold i hjemmet er nok mer utbredt enn de fleste av oss aner, også hjem med norsle kvinner.

Det er desverre veldig tabubelagt enda.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg kan bare snakke for min tidligere sjef, han henter alle kjerringene sine enten fra Iran eller Thailand. Han begrunnet det med at "Skal du bli sammen med ei norsk jente, så må du først bli kjent med hele familien hennes, så må du bli likt av de, så må du gifte deg med henne før du får ha sex med henne"

Han sa noe slikt som dette, at norske kvinner er for hard to get. Og det skjønner jeg jo når jeg ser hvor stygg han er. he-he-he

Jeg kan vel starte med å si at jeg ser nedlatende på både prostutierte og menn som gifter seg med utenlandske damer.

Man selger ikke kroppen sin for penger. Så langt ned hadde nok ikke jeg sunket samme hvor fattig jeg hadde vært.

Og det finnes nok to forskjellige grunner til at menn velger utenlandske kvinner(thailand,filipinene, russland etc).

endten er det fordi han er så stygg at ingen norsk dame ville tatt i han med vernehansker en gang.

Eller så må det være fordi han er et gammeldags kvinnesyn. Dvs at han trenger ei som er lik sin mor og steller for han. Ingen norske damer finner seg i å rydde og vaske etter en lat feit mann døgnet rundt!

At du er imot prostitusjon er greit. Men du virker som en naiv og bortskjemt jente, uten livserfaring. Selger ikke kroppen for penger! For det første, det er ikke bare penger som er prostitusjon! Alle økonomiske fordeler (eks. gaver, middager, drinker, reiser, o.l.), er også prostitusjon! Og de damer som søker ektefeller med mye penger/eiendom, høy sosial status og eller eventuell makt, er vel i samme katogeri! Så da er det vel ganske mange norske damer som også er prostituerte. Kanskje også du!

Tviler på om du, som ei ungjente (og hunkjønn), vet hvorfor menn velger utenlandske damer. Lytt heller til hva men sier og hvorfor de gjør det! Men noe stikkord kan være. Bortskjemte, kravstore, feite og lite atraktive, m.m. Men, det kan også være tilfeldigheter, som avgjør valget.

Hvis du ikke hadde jobb (eller jobb, som ga nok utkomme), så du ikke hadde penger til mat og klær, regner jeg med at også du hadde tatt imot penger for å livnære deg.

Når det gjelder vask/rydding, for en lat og feit mann. Selvfølgelig skal ingen av partene, "stå på pinne", for den andre. Ja til likestilling, respekt og likeverd. Og når det gjelder husarbeid og matlaging, er det likevell få i din aldersgruppe (under 25 - 30 år), som kan noe om det! Det er heller ikke mindre overvekt og latskap, blandet jenter/damer.

Jeg kan vel innrømme det at jeg tok litt hardt i da jeg skrev det var kun to grunner. Men jeg står fortsatt på poenget mitt men velger å si "de fleste" i stedenfor.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke alltid har hatt det så fint som jeg har det nå.

Jeg har gått skole og jobbet helg/kveld og samboeren jobbet for minstelønn med ett lite barn å forsørge. Det har vært så ille til tider at vi har måtte velge mellom å betale barnehage- eller strømregning. Så ikke kom her å kall meg bortskjemt. Jeg har nok også mer livserfaring enn de fleste på min alder!

Og prostutisjon har ALDRI vært i mine tanker!

Og om du siktet til meg når du skrev at damer som søker ektefeller med mye penger/eiendom etc. stiller likt med prostutierte. Jeg vil bare ha en som er lik meg og ikke begrenser mine ønsker og opplevelser. Jeg vil ha en som har mulighet til å ha samme livstil som meg når jeg er ferdig med høgskole utdanningen min.

Og jeg skal virkelig ikke nekte for at det finnes late damer/jenter der ute som er både feite, stygge og late som verken vet hva husarbeid er eller kan lage noe annet en toro og fjorland.

Lenke til kommentar

Er ikke det typisk.

Den type menn (det siktes til her), slår alle kjærester/koner, også norske. Og de burde puttes i fengsel. Men det pratetes ennå mindre om voldelige kvinner, de er ikke noe bedre. Ca 45 % av de som slår i et forhold, er kvinner. Dette har ikke med nationalitet å gjøre. Dette går på holdninger, eller syke personer!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan vel innrømme det at jeg tok litt hardt i da jeg skrev det var kun to grunner. Men jeg står fortsatt på poenget mitt men velger å si "de fleste" i stedenfor.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke alltid har hatt det så fint som jeg har det nå.

Jeg har gått skole og jobbet helg/kveld og samboeren jobbet for minstelønn med ett lite barn å forsørge. Det har vært så ille til tider at vi har måtte velge mellom å betale barnehage- eller strømregning. Så ikke kom her å kall meg bortskjemt. Jeg har nok også mer livserfaring enn de fleste på min alder!

Og prostutisjon har ALDRI vært i mine tanker!

Og om du siktet til meg når du skrev at damer som søker ektefeller med mye penger/eiendom etc. stiller likt med prostutierte. Jeg vil bare ha en som er lik meg og ikke begrenser mine ønsker og opplevelser. Jeg vil ha en som har mulighet til å ha samme livstil som meg når jeg er ferdig med høgskole utdanningen min.

Når jeg siktet til det med "lite penger", så mente jeg ingen penger, eller langt under "fattigdomsgrensa"! Det du beskriver, med valg av hva en må/kan betale, er ikke fattigdom. Da er du bare i en situasjon som folk flest har vært i. Det virker da som om du hadde tak over hodet, hadde barn i barnehage, hadde muliget til å gå på skole og hadde sikkert mat også. Selv i Norge finnes dem, som ikke har så bra med penger. Og det er vel ikke alle prostituerte i Norge, som er så privilgerte som oss norske. Så for noen, er det en dyd av nødvedighet.

Jeg siktet til alle damer, som er i sammen med en kjæreste/ektefelle fordi de får, har fått, (eller forventer å få) økonomiske (eller andre) fordeler. Om du er en av dem, vet ikke jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...