forglemmegei Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Har i dag lest en spennende artikkel. http://www2.uit.no/ikbViewer/Content/185379/Olga%20Komarova.pdf Spesielt følgende plass har tiltrukket opmerksomheten min: "Men det er ikke alltid like hyggelig å være russisk i Norge. Det forekommer av og til at den norske pressen finner en spesiell glede i å kaste dritt på Russland og russere. Det gjør vondt å lese sånne artikler og forstå at det fins mennesker som er innstilt på å skape et meget negativt bilde av Russland og russere. Det er ikke så ofte man leser noe positivt om Russland eller finner intervjuer med alminnelige mennesker som forteller om sine daglige gleder og problemer. I bladet Kvinner Nr.1 år 2001 skrev Anne Hjort-Larsen om "stigmatiserte russiske damer" i Tromsø. Dette er heldigvis forbi, siden media har sluttet å fokusere på russiske prostituerte, men dette har funnet sted, og dette har vært uhyggelig å oppleve. Mine unge russiske bekjente forteller at det første spørsmålet som blir stilt, er om de er gift i Norge eller jobber her. Er en kvinne gift, da kan hun ofte se et uttrykk i nordmenns øyne som sier: "aha, du er en sånn en". Jeg var skikkelig overrasket når jeg har lest det... For noen uker siden har jeg lest en artikkel på russisk internett, og jeg er helt enig med denne artikkelen. Den handlet om hvorfor kvinner ønsker å gifte seg. Og det var blant annet sagt om samfunnets rolle i livet våres og om forhold samfunnet har til ugifte kvinner. Forhold som er faktisk dårlig. Og det er sant,for eksempel, hvis en dame/jente treffer tilfeldigvis en annen dame/jenta hun kjennner men har ikke sett på en stund, så ser den første spørsmål som regel sånn ut: "Vel, har du giftet deg?" Og hvis ikke, så kan hun ofte se et uttrykk i øyne som sier: " aha, du er en annenrangs menneske". De som er gifte, tenker at de er bedre, flinkere, mer fornuftige, derfor ble de valgt. Og hvis kvinne er ugift, så det er fordi hun er så dårlig at ingen valgt henne... Situasjon forandrer seg nå, men det er fremdeles sant. Folk forandrer seg ikke så fort egentlig. Som generelt kan jeg si at familie betyr veldig mye for oss, russiske. Men det er litt annet tema enn det jeg snakker om nå. Nå snakker jeg faktisk om sosial status! Dere skal ikke blande disse begrepene. Det er fremdeles mange i Russland som mener det er viktig å bli gift (men spiller ikke så sterkt rolle med hvem... :-( Det er fremdeles en overraskelse for meg når de norske medstudentene mine sier at de ønsker ikke å bli gift! Vanskelig for meg å tro på den. Så det er en stor forskjell mellom oss fremdeles. Og jeg tenkte å spørre en gang til: hvorfor ser dere nedlatende på prostituerter som gifter seg med norske menn, men ikke på disse menn? De valgte jo selv prostituerte som kona, ingen tvunget dem til det. Generelt: hvorfor velger dere feil kvinner og etterpå klager på de dere selv var forelsket i og valgt? Endret 29. januar 2012 av forglemmegei 1 Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg er litt nedlatende til russere generelt dessverre... fordi jeg vet mange av dem jukser så det griner etter. Man kan lese om juks på universiteter være en helt normal ting! Det er sånn vi gjør det her liksom... se på skisporten... når vi spiller dataspill... juks, juks... Er det rart Nord-Amerika, Europa generelt hater russere... Nei! 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Jeg er litt nedlatende til russere generelt dessverre... fordi jeg vet mange av dem jukser så det griner etter. Man kan lese om juks på universiteter være en helt normal ting! Det er sånn vi gjør det her liksom... se på skisporten... når vi spiller dataspill... juks, juks... Er det rart Nord-Amerika, Europa generelt hater russere... Nei! Er du seriøs? Noen få russere jukser => alle russere jukser? ... Og jeg tenkte å spørre en gang til: hvorfor ser dere nedlatende på prostituerter som gifter seg med norske menn, men ikke på disse menn? Grunnen er nok at samfunnet i dag får prositituerte til å virke skitne, og fordi prostitusjon er ulovlig i Norge, som videre påvirker synet man får på dem. Videre finnes det også menn som er "besatt" av at jenter skal være "jomfru og helt uskyldig", men det er faktisk veldig få jenter som er slik. 1 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Tror det går på gruppetenkingen som er i samfunnet, og det gjelder ikke bare for russere. Noen utlendinger er kriminelle = Alle utlendinger er kriminelle Noen nordmenn liker å stå på ski og spise appelsiner og kvikklunsj i påsken = Alle nordmenn elsker å stå på ski og gå på lange turer i fjellet. Generaliseringer finner du overalt i samfunnet, det du kan gjøre er å stå frem med som ett godt eksempel på at generaliseringen ikke stemmer. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Videre finnes det også menn som er "besatt" av at jenter skal være "jomfru og helt uskyldig", men det er faktisk veldig få jenter som er slik. "Finnes det også menn"? De fleste menn ønsker helst å stifte faste forhold til kvinner som er jomfru/har ligget med få, grunnen til at hore, tøyte etc blir regnet som en fornæmelse er nettopp fordi det senker en kvinnes sosiale status. Forøvrig er det faktum at det er "veldig få jenter som er slik" grunnen til at flere og flere menn gir faen i faste forhold og unngår ekteskap som pesten. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 "Finnes det også menn"? De fleste menn ønsker helst å stifte faste forhold til kvinner som er jomfru/har ligget med få, grunnen til at hore, tøyte etc blir regnet som en fornæmelse er nettopp fordi det senker en kvinnes sosiale status. Det spørs vel litt om man bryr seg om hva andre tenker om deg? Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Det spørs vel litt om man bryr seg om hva andre tenker om deg? Og den jevne kvinne gjør ikke dette? Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 5. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2012 "Finnes det også menn"? De fleste menn ønsker helst å stifte faste forhold til kvinner som er jomfru/har ligget med få, grunnen til at hore, tøyte etc blir regnet som en fornæmelse er nettopp fordi det senker en kvinnes sosiale status. Forøvrig er det faktum at det er "veldig få jenter som er slik" grunnen til at flere og flere menn gir faen i faste forhold og unngår ekteskap som pesten. Spøker du, Dark Archon? Menn unngår ekteskap som pest fordi: 1) De vil ikke ta på seg ansvar og ha forpliktelser. Ekteskåp er først og fremst ansvar og forpliktelser, det erikke bare underholdning. Det er også hard arbeid - det er nødvendig å innskrenke egen ego hele tid. 2) De fleste menn ønsker å ha forhold med "ærlige prostituerter" - kvinner som er jomfruer/har ligget med få men samtidig er veldig erfarne og flinke i sex og klare for sex på den første daten. Er det ikke sant? Jeg forstår ikke hvor er logikken i dette - tror dere det er mulig? Dere velger jo ikke anstendige kvinner og elsker ikke dem! Jeg ser at veldig mange gode kvinner er enslige, mens tøyter (beklager, det er sikkert dårlig ord) er lykkelige og elskede. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) 1) De vil ikke ta på seg ansvar og ha forpliktelser. Ekteskap er først og fremst ansvar og forpliktelser, det er ikke bare underholdning. Det er også hard arbeid - det er nødvendig å innskrenke eget ego hele tid. Menn er ikke redd for forpliktelser og ansvar, menn ønsker ikke å gi bort 50% av det de eier til sin tidligere kone om de skulle skilles. De vet at ekteskap ikke lønner seg og at kvinner generelt sett ikke er verdt det. 2) De fleste menn ønsker å ha forhold med "ærlige prostituerte" - kvinner som er jomfruer/har ligget med få men samtidig er veldig erfarne og flinke i sex og klare for sex på den første daten. "Erfarne og flinke i sex"? Det er jo kvinner som har problemer med å få orgasme ikke menn, så lenge en kvinne ikke er stygg burde det holde. Angående sex på første date skulle det bare mangle siden de fleste menn betaler for alt (manginaer), mange menn er dritt lei middagshorer tror jeg. Er det ikke sant? Jeg forstår ikke hvor er logikken i dette - tror dere det er mulig? Jeg tror ikke det er mulig å være "erfaren" og "flink i sex" og samtidig være jomfru eller ha ligget med få, nei. Om andre menn tror dette får det være deres problem. Dere velger jo ikke anstendige kvinner og elsker ikke dem! Hva er "anstendige kvinner"? Er de over 30, overvektige, stygge etc? Ingen elsker forøvrig noen, menn og kvinner kan være seksuelt tiltrukket hverandre og kan være "venner" i tillegg, dette er det som feilaktig omtales som "kjærlighet". Jeg ser at veldig mange gode kvinner er enslige, Se over, disse kvinnene har om de ser ok ut fått tilbud fra menn, men disse mennene "har ikke vært gode nok for dem", de kan takke seg selv. mens tøyter (beklager, det er sikkert et dårlig ord) er lykkelige og elskede. Hvordan ser disse tøytene ut? Det fleste klarte sikkert å få noen på kroken pga. at de er attraktive, personlig liker jeg ikke tøyter/tøser/horer etc men smaken er som baken. Endret 8. februar 2012 av Dark Archon 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Jeg kan bare snakke for min tidligere sjef, han henter alle kjerringene sine enten fra Iran eller Thailand. Han begrunnet det med at "Skal du bli sammen med ei norsk jente, så må du først bli kjent med hele familien hennes, så må du bli likt av de, så må du gifte deg med henne før du får ha sex med henne" Han sa noe slikt som dette, at norske kvinner er for hard to get. Og det skjønner jeg jo når jeg ser hvor stygg han er. he-he-he 1 Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg kan bare snakke for min tidligere sjef, han henter alle kjerringene sine enten fra Iran eller Thailand. Han begrunnet det med at "Skal du bli sammen med ei norsk jente, så må du først bli kjent med hele familien hennes, så må du bli likt av de, så må du gifte deg med henne før du får ha sex med henne" Han sa noe slikt som dette, at norske kvinner er for hard to get. Og det skjønner jeg jo når jeg ser hvor stygg han er. he-he-he Jeg kan vel starte med å si at jeg ser nedlatende på både prostutierte og menn som gifter seg med utenlandske damer. Man selger ikke kroppen sin for penger. Så langt ned hadde nok ikke jeg sunket samme hvor fattig jeg hadde vært. Og det finnes nok to forskjellige grunner til at menn velger utenlandske kvinner(thailand,filipinene, russland etc). endten er det fordi han er så stygg at ingen norsk dame ville tatt i han med vernehansker en gang. Eller så må det være fordi han er et gammeldags kvinnesyn. Dvs at han trenger ei som er lik sin mor og steller for han. Ingen norske damer finner seg i å rydde og vaske etter en lat feit mann døgnet rundt! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Jeg liker russere. De vet å sette pris på å drikke, spise og pule, akkurat som meg selv. Om de er prostituerte eller ikke stiller meg jeg likegyldig til. Og hvem bryr seg egentlig hva nordmenn mener? La deg ikke lure; selv om nordmenn har hatt olje noen generasjoner er det ikke så mange som har benyttet muligheten til å skaffe seg noe dannelse eller kulturell kapital, og deres holdninger og uttalelser blir deretter. Ideen om at den eneste grunnen til å gifte seg med utenlandske kvinner er at man ikke kan få tak i en norsk kvinne er bare kremen av trangsynt nasjonalisme. Men, disse holdningene er det ikke noe å gjøre med på kort sikt, og det er bare å smile og bære over med dem enn så lenge. Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Etter min mening kan man ikke synke lavere enn å bli prostutiert! Og selvfølgelig finnes det unntak. De som gifter seg av ekte kjærlighet. Men helt klart så gifter de fleste seg fordi de ikke ønsker eller kan finne seg ei norsk dame. Slik som onkelen min, han er utrolig stygg forholdsvis lavt lønnet(bilmekaniker), aldri vært i forhold. Fant seg ei nettside der han kunne skrive inn ønsket høyde, vekt, hårfarge osv. Og noen tusen kroner senere satt dama på fly på vei til han. Beklager, men det er virkelig lavmål fra begge sider! Eller disse mennene som reiser på ferie til Thailand i håp om å få med seg ei dame hjem. De betaler for å ta med seg damer på "date". Står å sikler over ei alt for ung å pen jente(dette har jeg selv vært vitne til mens jeg har vært på familie ferie der). Dette har virkelig ingenting med trangsynthet å gjøre bare ren sannhet! Desverre har enkelte norske menn sunket så lavt at de må betale for å få seg ei dame som vil(må) leve med dem. Skjønner virkelig ikke hvordan det går an å ha så lite selvrespekt! Er jo helt skammelig!! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Hvorfor er penger et mindre legitimt grunnlag for et forhold enn følelser, fysisk tiltrekning, felles interesser osv.? Jeg kan ikke se noen rasjonell grunn til det. Kvinner vil ha menn med penger og menn vil ha vakre kvinner, så her er det et helt naturlig interessefellesskap. Jeg kan ikke se for meg at jeg som gammel mann plutselig synes gamle damer er vakre eller at yngre jenter synes jeg er spesielt tiltrekkende, og da er det fint å ha muligheten til å fortsatt nyte unge, vakre jenter fordi man har penger. Forøvrig er det en god tommelfingerregel å bry seg minst mulig om hvorfor andre inngår forhold. 4 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 (endret) Etter min mening kan man ikke synke lavere enn å bli prostutiert! Og selvfølgelig finnes det unntak. De som gifter seg av ekte kjærlighet. Men helt klart så gifter de fleste seg fordi de ikke ønsker eller kan finne seg ei norsk dame. Slik som onkelen min, han er utrolig stygg forholdsvis lavt lønnet(bilmekaniker), aldri vært i forhold. Fant seg ei nettside der han kunne skrive inn ønsket høyde, vekt, hårfarge osv. Og noen tusen kroner senere satt dama på fly på vei til han. Beklager, men det er virkelig lavmål fra begge sider! Eller disse mennene som reiser på ferie til Thailand i håp om å få med seg ei dame hjem. De betaler for å ta med seg damer på "date". Står å sikler over ei alt for ung å pen jente(dette har jeg selv vært vitne til mens jeg har vært på familie ferie der). Dette har virkelig ingenting med trangsynthet å gjøre bare ren sannhet! Desverre har enkelte norske menn sunket så lavt at de må betale for å få seg ei dame som vil(må) leve med dem. Skjønner virkelig ikke hvordan det går an å ha så lite selvrespekt! Er jo helt skammelig!! du er jo helt på bærtur, kjenner flere som er sammen med thai damer som LETT kunne finne seg 7-8/10 Norske damer. Og at prostituerte er laveste man kommer? Vet du hva en Norsk prostituert tjener? opp til 15000 dagen lett. Vet du også at i de fleste land finnes ikke NAV ,STIPEND, OSV? så en jente selger seg i 5-6mnd tjener nok til å utdanne seg som lege osv i sitt hjemland.. Ikke døm før du faktisk har noe kunnskap på tema, ikke alle har det så lett som oss i Norge.. Er en grunn til at det er verdens eldste yrker.. Endret 10. februar 2012 av Dani46 3 Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Man bygger ikke et forhold på penger. Et forhold skal bestå av kjærlighet og gjensidig respekt! Men jeg kan godt skjønne at penger spiller en liten rolle, jeg kunne ikke vært sammen med en mann som tjener mindre enn meg selv heller ikke en som er "dummere" enn meg. Men dette handler igjen om interesser, for med en med mindre penger enn meg ville ting blitt litt mer begrenset. Huslån, ferier, restaurant besøk etc. Og fordi prostutisjon er et av verden eldste yrker vil det ikke si at det er respektabelt å drive me det fordi. Men har man så lite respekt for seg selv at man sprer beina bare man finner en med nok penger så vil jeg helst se at den personen ikke ender opp som min lege hvertfall! Kommer nok heller ikke til å synes gamle menn er spesielt tiltrekkende når jeg blir gammel selv, men det er vel det indre som teller:) Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Man bygger ikke et forhold på penger. Et forhold skal bestå av kjærlighet og gjensidig respekt! Jo, man bygger forhold på penger. Mange gjør det og det er blitt gjort gjennom menneskehetens historie. Dette er virkeligheten og det man må forholde seg til. At noen mener at det ikke burde være sånn spiller ingen rolle når det er sånn, det alltid er vært sånn og vil fortsette å være sånn i all overskuelig fremtid. Aksepter det eller slåss mot virkeligheten resten av ditt liv. 2 Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Jada, det vil nok alltid være sånn så lenge det finnes gamle griser med penger der ute. Men fordi om mange gjør det, vil det ikke si at det blir akseptert i samfunnet fordi. Og jeg kan ikke noe for at jeg ser ned på de som betaler for "kjærlighet" og de som tar seg betalt. 1 Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 20. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2012 (endret) Menn er ikke redd for forpliktelser og ansvar, menn ønsker ikke å gi bort 50% av det de eier til sin tidligere kone om de skulle skilles. De vet at ekteskap ikke lønner seg og at kvinner generelt sett ikke er verdt det. Det finnes jo ekteskapskontrakt for slike tilfeller. Er det greit hvis jeg vil si at det er menn som generelt sett ikke verdt det? Det tror jeg ikke. Det kalles på norsk å dra alle over en kam, hvis jeg forstår riktig. Kanskje er det nok å skille på kvinner hele tid og er på tide å se på seg? Hvor mange av dere er alkoholiker, narkomaner, kriminelle, bortskjemte mammas gutter som selv ikke vet hva de ønsker i livet og venter på prinsesse? mange menn er dritt lei middagshorer tror jeg. Finn seg en som ikke er middagshore, hva er problemet? Er de over 30, overvektige, stygge etc? Alle vil passere 30 en gang. Og hva? Slutter livet etter 30? Unnskyld, men hvor gammelt er du selv, hvis det er ikke hemmelig? Og hva skla man gjøre med de over 30, overvektige, stygge? Skyte som unødvendige? Se over, disse kvinnene har om de ser ok ut fått tilbud fra menn, Er du sikkert? men disse mennene "har ikke vært gode nok for dem", de kan takke seg selv. Og hva? Skulle de takke ja til hvem som helst - alkoholik, narkoman, agressiv egoistisk idiot som klarer å tenke bare på seg selv, voksen mammas gutt, for eksempel? Ja, det ligner mye på hvordan mange tenker og oppfører seg i mitt land. Å gifte seg med hvem som helst bare for å ha mann! Ikke for å fornærme deg, men om du har ikke vært god nok til noen, så bør du kanskje tenke hvorfor? Og ikke skylde på penger og at "hun ville ha en rik en", vi kvinner kan si "du er ikkr rik nok" men tenke egentlig "du er dumt og totalt uattraktiv". Men det er jo normalt, mange sier jo ikke hva de egentlig tenker rett i ansikt. Endret 20. februar 2012 av forglemmegei Lenke til kommentar
forglemmegei Skrevet 21. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2012 Og at prostituerte er laveste man kommer? Vet du hva en Norsk prostituert tjener? opp til 15000 dagen lett. Vet du også at i de fleste land finnes ikke NAV ,STIPEND, OSV? så en jente selger seg i 5-6mnd tjener nok til å utdanne seg som lege osv i sitt hjemland.. Ikke døm før du faktisk har noe kunnskap på tema, ikke alle har det så lett som oss i Norge.. Er en grunn til at det er verdens eldste yrker.. Ikke helt enig med deg. Vi har det i Russland også ikke så lett som dere her i Norge. Men i uansett er det langt ikke alle som vil bli prostituerter, selv om de tjener mye. Mange vil heller bli fattige, men ikke vil selge seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå