Notelitten Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg raegerer også på hvordan det i første post nevnes at det skal være "Gratis Tannlege! Gratis Øyelege! Gratis Terapi." Hvordan skal du finne tannleger, øyeleger og terapeuter som er villige til å jobbe gratis? Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 To ord... Trond Mohn vet ikke hvem det er? prøv wikipedia. gutten har gitt langt over 1 milliard kr til gode formål. Er du bergenser? det finner 10 bergenske filatroper,for som ikke er hementifra. min oppfordring: bli en del av det,eller prøv å forbedre status for andre.. Uanssett: det er enn del mer effektivt ennn å la politikerene styre. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 hvorfor kan ikke staten tenke på sitt eget folk før de tenker på andres? 1 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg raegerer også på hvordan det i første post nevnes at det skal være "Gratis Tannlege! Gratis Øyelege! Gratis Terapi." Hvordan skal du finne tannleger, øyeleger og terapeuter som er villige til å jobbe gratis? Vel sykehusene er da finansiert av staten og at tannleger kunne vært inkludert i det er jeg helt enig i for det er jo helt eksepsjonelt dyrt å ha problemer med kjeften særlig for oss som er student eller arbeidsledig. Ligger du for døden av smerte på kroppen, dra til legen å bli undersøkt som leder til en liten egenandel eller gratis om du blir innlagt på sykehus. Hull i tenner, brekt en tann, rotfylling falt ut og man ligger å vrir seg i smerte, da må man ha mulighet til å åpne lommeboka bredt eller leve med det. Løsning: fiks hullet som gjør at rikingene kan få formuen sin til å vises som 0 og ta skikkelig skatt fra dem og finansiere tannleger, skulle jo bare mangle i "verdens beste land" men igjen de pengene går vel til flybilletter og lommepenger til innvandrere som får tilbudet til å dra hjem igjen. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 hvorfor kan ikke staten tenke på sitt eget folk før de tenker på andres? Fordi det er fetere med en jobb i FN/EU/WHO o.l. enn å være politiker i Norge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Det er det jeg mener. Å samle alt som har med helse å gjøre sammen og gjøre det gratis for alle eller til lave egenander slik som hos legen. Man får det jo gratis på barneskolen å slikt. Tannpleie er minst like viktig når en er voksen også. Det er litt feil å måtte bli steinrik for å kunne dra til tannlegen og samtidlig opprettholde en minimum levestandard i det moderne Norge. Ikke alle kan være høyt belønnede sjefer og assistenter. Noen må være arbeiderne også. Det er nemliog de med det hardeste jobbene som sliter mest. Jeg ville feks bytte til sjef når som helst å sitte på ett kontor å bli høyt belønnet for papirarbeid uten å ødelegge ryggen min eller risikere å få 10 tonn jern over meg. De som trenger mest plaie er desverre også de med de verste jobbene. Endret 30. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg raegerer også på hvordan det i første post nevnes at det skal være "Gratis Tannlege! Gratis Øyelege! Gratis Terapi." Hvordan skal du finne tannleger, øyeleger og terapeuter som er villige til å jobbe gratis? Vel sykehusene er da finansiert av staten og at tannleger kunne vært inkludert i det er jeg helt enig i for det er jo helt eksepsjonelt dyrt å ha problemer med kjeften særlig for oss som er student eller arbeidsledig. Derfor dekkes man under sine foreldres forsikring frem til man er i stand til å skaffe sin egen. Det er på sin plass at foreldre skal betale for sine barn, til de kan forlate redet. Ellers, som du nevner lege er svindyrt, og dette er finansiert av staten (som har monopol på disse skattepengene), monopolet gjør det ineffektivt, og dyrt. Hva er forøvrig forskjellen på å få et "nei, vi kan ikke operere deg, da må du skaffe penger først", og et "joda, vi kan operere deg, vi har en ledig time i 2015"? - Jeg sier ikke at det nødvendigvis er nøyaktig slik, men dette viser i alle fall mitt perspektiv på det. Arbeidsledighet burde ikke være noe problem heller, har man hatt jobb, har man sannsynligvis en god forsikring i mellomtiden, og hvis ikke; har man alltids muligheten til å ta opp et lån, og deretter betale det ned. - Selv et slikt lån vil jo være billigere enn dagens ordning; med mindre man planlegger å "jobbe" som sosialklient hos nav. Ligger du for døden av smerte på kroppen, dra til legen å bli undersøkt som leder til en liten egenandel eller gratis om du blir innlagt på sykehus. Hull i tenner, brekt en tann, rotfylling falt ut og man ligger å vrir seg i smerte, da må man ha mulighet til å åpne lommeboka bredt eller leve med det. Det er ikke gratis å bli innlagt på sykehus; vi skattebetalere betaler for dette. Løsning: fiks hullet som gjør at rikingene kan få formuen sin til å vises som 0 og ta skikkelig skatt fra dem og finansiere tannleger, skulle jo bare mangle i "verdens beste land" løsning på din løsning: la alle rikinger flytte ut av landet, så de slipper å bli forfulgt av griske sosialister. - Så kan sosialistene sitte der med sin 80% skatt (uten rikinger), og ikke være i stand til å føre noe bærekraftig samfunn. Det er det jeg mener. Å samle alt som har med helse å gjøre sammen og gjøre det gratis for alle eller til lave egenander slik som hos legen. Som tidligere nevnt, finnes det ytterst få leger som er villig til å jobbe gratis. Samt at selv utstyret de bruker koster penger. Man får det jo gratis på barneskolen å slikt. Tannpleie er minst like viktig når en er voksen også. Hvis jeg kjøper en burger til deg, er dette en gratis burger? - I såfall ønsker jeg pengene mine tilbake. Det er litt feil å måtte bli steinrik for å kunne dra til tannlegen og samtidlig opprettholde en minimum levestandard i det moderne Norge. Forsikring kan løse dette problemet. 1 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Men jeg syntes ikke at en kjemperik person som tjener mange millioner i året fortjener gratis tannlege. Og om det skulle blitt gratis tannlege, så ville det vel og kun gjeldt offentlige tannleger. Og der er det lett å bestille time om man ikke har vært der før. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Men jeg syntes ikke at en kjemperik person som tjener mange millioner i året fortjener gratis tannlege. Og om det skulle blitt gratis tannlege, så ville det vel og kun gjeldt offentlige tannleger. Og der er det lett å bestille time om man ikke har vært der før. Strengt talt er det meg og deg som ikke fortjener "statsfinanisert" tannlege. Disse rike folkene fortjener jo nærmest gulltenner hele gjengen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Så lenge man betaler skatt fortjener man statsfinansiert tannlege. Synes liksom disse sosialistene til venstre er veldig bleike. De lover sosiale bedringer men gjør ingenting, det er det som irrterer meg. Politikk bør ikke baseres på løgn. Rikinger har råd til private tannleger å slikt, men vi andre bør få ha statsfinansierte. tannlegene jobber da ikke gratis, men får lønn fra staten som alle andre offentlige leger. På skolen hadde vi ganske komisk nok besøk av en skattefut som holdt foredrag. Han hadde regnet ut at hvis alle betalte sin skatt og ikke lurte seg unna ville det vært nok penger til å ha ultramoderne skoler hvor alle elever kunne bli kjørt på skolen med egen limousin. Det sier noe om hvor mange som prøver og greier å unngå skatt her i landet mener jeg. Endret 30. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vær så snill, staten Norge! Jeg vil ha mer prosent i skatt! Ring skatteetaten og si at du har lyst til å bidra mer, så får du sikkert lov. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) No need! Skatten min er allerede økt . Nå krysser jeg fingrene for at de lar NRK få reklame innteker så vi slipper en av Norges mest unødvendige skatter. NRK lisensen! Med raklame inntekter kunne de doblet det de får av NRK lisensen uten selve NRK lisensen. Derfor også ha bedre råd til kulturelle programmer og samtidlig slutte å sende billig britisk møkk. Endret 30. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det du eventuelt betalar for mykje i skatt får du uansett tilbake når sjølvmeldinga kjem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Det du eventuelt betalar for mykje i skatt får du uansett tilbake når sjølvmeldinga kjem. Problemet liggert ikke at man betaler for mange prosenter men at ikke alle betaler skatten de egentlig må ut med og går omveier. Feks Har man milliarder/millioner av kroner kan man da ikke grine over å måtte betale mer også. Desverre råder det så mye egoisme her i landet og politikerne ville jeg når som helst byttet ut med Svenske politikere, de har etter alt å dømme bedre erfaring. Tyskerne er også gode men av historiske grunner ville jeg ikke godtatt tyske politikere i Norge. Selv om de er dritgode i økonomi. Endret 30. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Trusselvurdering Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) No need! Skatten min er allerede økt . Om du ber om å få betale enda litt til så står sikkert Audun Lysbakken klar på Stortingstrappen med klapp på hodet og et solidaritetsmerke du kan feste på ytterjakken. Endret 30. januar 2012 av KEBABavSVIN Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 På skolen hadde vi ganske komisk nok besøk av en skattefut som holdt foredrag. Han hadde regnet ut at hvis alle betalte sin skatt og ikke lurte seg unna ville det vært nok penger til å ha ultramoderne skoler hvor alle elever kunne bli kjørt på skolen med egen limousin. Det sier noe om hvor mange som prøver og greier å unngå skatt her i landet mener jeg. Hvis vi hadde benyttet oss av oljepengene kunne vi også hatt disse godene, kanskje litt til. Hva med å fokusere på å senke lønnen til politikerne? - Regner med at Norge ikke blir noe bedre av at vi skal betale for at statsministeren får en millionlønn. Forresten, har du tenkt over at dersom vi øker skatten nok, kommer de rike til å flykte landet, og kanskje betale skatt et annet sted? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er da virkelig ingen som hindrer deg i å betale mere skatt enn det skattekortet sier. Kan endre prosenten som du vil. Jeg tror du bare troller her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Norway has Trolls. But I'm not one of them. Prøver bare å få til en god diskusjon om skatt og bruk av skatt. Endret 30. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvis jeg vil betale 40% skatt av lønna mi, er jeg i full rett til å endre på skattekortet når jeg leverer det inn. Eller endre senere. Jeg får bare mere igjen i restskatt i juli istedet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Ja da betaler du egentlig for mye skatt. Problemet er de med 0 skatt og skattepolitikken. Om alle betalte skatten sin ville gjennomsnittsprosenten i skatt synket noe ned også. Endret 30. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå