Gjest Slettet+513 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Vær så snill, staten Norge! Jeg vil ha mer prosent i skatt! Så mennesker som lider her i landet, får det bedre. Gratis Tannlege! Gratis Øyelege! Gratis Terapi. Jeg er glad jeg har det bra, men jeg ser sammfunnets skjulte lidelser. Jeg føler meg så egoistisk som har det så bra. Takk for meg! Endret 29. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Du trenger ikke å betale mer skatt, bare send pengene dine til meg så skal jeg få brukt de opp. 1 Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg har ikke råd til å betale forsikringa til motorsykkelen min. Jeg tar veldig gjerne imot bidrag. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Tenk om alle var glade for å batale mer skatt! Ville gjort Norge bedre. Feks svenskene betaler mer skatt enn det vi gjør. Men har du ikke råd til å betale forsikringen til motorsykkelen din burde du vel nesten tenkt på det før du kjøpte den. Det å ha kjøretøy her i landet er svindyrt fordi regjeringen og staten fremmdeles anser det som luksusgoder. Noe de har gjort i 60 år Endret 29. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Troll? Nei jeg mener virkelig at skatten i Norge er for lav, særlig for de som har mye. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hurr durr... Bedre og mer effektiv bruk av DAGENS skattepenger > mer skatt 6 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Troll? Nei jeg mener virkelig at skatten i Norge er for lav, særlig for de som har mye. Vel, hva med å heller sørge for at skattepengene rett og slett blir forvaltet bedre? Som f.eks å drite i all utenlandskrigingen og den slags? De vil bare blåse spenna dine på annet tull uansett. Det er jo ingenting som hindrer deg i å gjøre veledige formål for ditt lokalmiljø. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Klasseforskjellene i Norge bør minke sier jeg. I Helheten blir alle bedre av det. Det bør ikke være fattige i norge. Jeg ser for meg bare TO klasser. Høy Midddelklasse og de Rike. De rødgrønne skrøt av å fjerne det med pennestrøk. Men de har ikke ført strøket ennå. De vet ikke hvordan, men de vet heller ikke nei, at de er dårlige på å forvalte skattepengene, slik flere her kanskje mener. Skatten er også ganske lav. Endret 29. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
RoaldN Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Personlig så mener jeg at det er deprimerende å tenke på at store deler av befolkningen gir minst en tredjedel av sitt arbeid til staten for å så benytte store deler av det resterende på å betjene lån slik at de skal opprettholde en minimal levestandard. Mulig jeg er egoistisk ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Personlig så mener jeg at det er deprimerende å tenke på at store deler av befolkningen gir minst en tredjedel av sitt arbeid til staten for å så benytte store deler av det resterende på å betjene lån slik at de skal opprettholde en minimal levestandard. Mulig jeg er egoistisk ? Det du sier der er sannheten om vårt samfunn. Endret 29. januar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Men husk at desto rikere man blir, desto gjerrigere vil man og bli. Det er ikke rart at samfunnet har blitt delt opp i tapere og vinnere. Jeg personlig hadde ikke hatt noe imot å betalt litt mer, så lenge de ble brukt til mer rettferdige formål. Men egentlig så har jo staten nok av penger. Uansett så har vi det faktisk veldig godt her i Norge, i forhold til mange andre land. Men selvsagt, man vil alltid ha det bedre. Lenke til kommentar
RickyRon Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Vær så snill, staten Norge! Jeg vil ha mer prosent i skatt! Så mennesker som lider her i landet, får det bedre. Om du går til din lokale skattefut kan du sikkert avtale noe med h*n. Regn derimot ikke at din ekstra skatt vil vise på likningen, så du ender i praksis med å stikke penger under bordet til skattefutens nye Mercedes. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Tenk om alle var glade for å batale mer skatt! Ville gjort Norge bedre. Feks svenskene betaler mer skatt enn det vi gjør. Vennligst tenk igjennom hva du sier her, du har mer en nok penger, og føler deg egoistisk fordi du har en slik overflod, derfor ønsker du å betale mer; men ikke nok med det, du skal prakke det ned halsen på oss som ikke har samme overfloden som deg? Men har du ikke råd til å betale forsikringen til motorsykkelen din burde du vel nesten tenkt på det før du kjøpte den. Det å ha kjøretøy her i landet er svindyrt fordi regjeringen og staten fremmdeles anser det som luksusgoder. Noe de har gjort i 60 år Ja for guds skyld, tving oss til å betale så mye skatt at vi til slutt alle havner hos NAV, fordi alt skal være "lususgoder". Jeg skal betale for meg selv, og ingen andre; har jeg overflod med penger, gir jeg til veldedighet, ikke til staten. 3 Lenke til kommentar
Aapnopp Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 60-70% er mer enn tilstrekkelig. Hadde vi ikke gitt bort 450 milliarder til gamblerne i banken, så kanskje vi kunne fiksa litt på veiene. Lenke til kommentar
mofomofo Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Klasseforskjellene i Norge bør minke sier jeg. I Helheten blir alle bedre av det. Det bør ikke være fattige i norge. Jeg ser for meg bare TO klasser. Høy Midddelklasse og de Rike. De rødgrønne skrøt av å fjerne det med pennestrøk. Men de har ikke ført strøket ennå. De vet ikke hvordan, men de vet heller ikke nei, at de er dårlige på å forvalte skattepengene, slik flere her kanskje mener. Skatten er også ganske lav. De klassene du refererer til er relative begrep ergo gir ikke dette mening. Hvis minstelønnen var 1mill i året ville jeg havnet i kategorien "fattig", fordi jeg var blant de som tjente minst i samfunnet. Regner med at du mener at alle som ikke er styrtrike burde ha nok penger til å klare seg greit Jeg sitter med et inntrykk av dagens politikere at de er der de er og gjør det de gjør fordi det er bare en jobb for dem. Ingen som brenner for noe, alt handler om makt, status, penger. Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Få fler til å betale skatt så vi andre kan slutte å betale for snylterne Lenke til kommentar
Arne Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Klasseforskjellene i Norge bør minke sier jeg. I Helheten blir alle bedre av det. Det bør ikke være fattige i norge. Jeg ser for meg bare TO klasser. Høy Midddelklasse og de Rike. De rødgrønne skrøt av å fjerne det med pennestrøk. Men de har ikke ført strøket ennå. De vet ikke hvordan, men de vet heller ikke nei, at de er dårlige på å forvalte skattepengene, slik flere her kanskje mener. Skatten er også ganske lav. Det blir ikke mer penger av å betale mer i skatt, derimot blir det omfordeling og ressursbruk og byråkrati fordi vi må kreve inn og omfordele så mye penger. Og tror du ikke at en velferdsstat der man får dekket alt fra basisgoder til - som en påpekte over - motorsykkel, vil sy puter under armene på folk? Da får man jo i praksis et samfunn der det er greit å underprestere fordi man likevel blir støttet av staten til alt mulig. 1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vær så snill, staten Norge! Jeg vil ha mer prosent i skatt! Så mennesker som lider her i landet, får det bedre. Gratis Tannlege! Gratis Øyelege! Gratis Terapi. Jeg er glad jeg har det bra, men jeg ser sammfunnets skjulte lidelser. Jeg føler meg så egoistisk som har det så bra. Takk for meg! Hvis dette ikke bare er tomme ord, og det du egentlig vil er å kreve at andre skal betale høyere skatt. Så gir du penger til veldedighet. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Vær så snill, staten Norge! Jeg vil ha mer prosent i skatt! Så mennesker som lider her i landet, får det bedre. Gratis Tannlege! Gratis Øyelege! Gratis Terapi. Jeg er glad jeg har det bra, men jeg ser sammfunnets skjulte lidelser. Jeg føler meg så egoistisk som har det så bra. Takk for meg! I følge dine tidligere innlegg så vil jeg tro at du er imot skatter og avgifter.Jeg antar dette er et forsøk på humoristisk mobbing av skattesystemet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå