Gå til innhold

Toveis overføring av ratinger på Android

kimare

Anbefalte innlegg

EDIT: Endret overskrift og deler at åpningsinnlegget.

Har i dag en iPhone 3GS som er moden for utskiftning, det enkleste er selvsagt å gå for en ny iPhone, men før jeg gjør det ønsker jeg å sjekke litt rundt Android for å se om det kan være et reelt alternativ for meg.

Jeg er fornøyd med iTunes som musikkbibliotek for iPhone og hvordan det håndterer ratinger/spillelister mm. Det er det viktig at jeg får overført ratinger og cover til nytt bibliotek. Etter å ha prøvd en del forskjellige alternativer (bla. Songbird, WinAmp) som ikke har fungert tilfredstillende har jeg funnet MusicBee som ser veldig lovende ut. Jeg lurer på om det er mulig med toveis overføring av ratinger til MusicBee eller iTunes.

Utrolig nok er det ikke en eneste treff for MusicBee på diskusjon.no, tiltross for en svært positiv anmeldelse på dinside i 2010. Så langt ser det ut til at programmet håndterer platecovere på en utmerket måte, mitt spørsmål er hvordan programmet kommuniserer med Android i forhold til ratinger, synkroniseres disse fram og tilbake. Blir platecovere overført, hvilken spiller brukere dere på telefonen.

Det eneste andre alternativet ser ut til å være iSyncr, jeg har samme spørsmålene i forhold til denne appen.

Endret av kimare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett lite søk på MusicBee sitt eget forum ser ut til å gi svaret. Selvom svaret var gammelt.

http://getmusicbee.com/forum/index.php?topic=1365.0

Men samtidig ser det ut som iSyncr kan gi det jeg er ute etter, men det betinger fortsatt bruk at iTunes. Noe som kanskje er like greit, da jeg vil ha en fluktrute tilbake til iPhone om Andriod ikke faller i smak.

http://jrtstudio.com/iSyncr/iSyncr_FAQ_Basic

Does iSyncr support two-way ratings sync?

iSyncr does support syncing ratings. It does so by the use of a widget, or PlayerPro integration. Check out the ratings widget FAQ for more information.

Får undersøke litt mer rundt dette, før jeg tar en endelig avgjørelse. Fint dersom noen iSyncr brukere kan dele erfaring evt teste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...