Gå til innhold

Alienware X51 eller bygge selv?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg gamer pc til konfirmasjonen min, og da har jeg vurdert Alienware X51 eller å bygge selv. Jeg synes X51 har et sinnsykt tøft kabinett, som jeg har velldig lyst på. Men så er det specsn da. Allt så bra ut, helt til jeg så grafikk kortet. GeForce 555? Jeg kommer til og kjøpe den dyreste av disse http://www.dell.com/no/p/alienware-x51/fs dersom jeg skal ha Alienware.

Takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke gå for Alienware, det er bare overprisa (fikk veldig lyst til å skrive overprisa skrap, men da får jeg garantert noen stygge kommentarer tilbake)

regner med at budsjettet ditt er på 9500kr?

vel uansett, GTX555 er ikke ett kraftig grafikkort i forhold til andre grafikkort man kan få i denne prisklassen, enten så har ikke aleinware (dell) kontroll på hva de skriver, eller så mener de at den er til bruk med en oppløsning på 1366x768 (HD) (1920x1080 er full HD)

vil på det sterkeste anbefale deg å bygge selv

Lenke til kommentar

ikke gå for Alienware, det er bare overprisa (fikk veldig lyst til å skrive overprisa skrap, men da får jeg garantert noen stygge kommentarer tilbake)

regner med at budsjettet ditt er på 9500kr?

vel uansett, GTX555 er ikke ett kraftig grafikkort i forhold til andre grafikkort man kan få i denne prisklassen, enten så har ikke aleinware (dell) kontroll på hva de skriver, eller så mener de at den er til bruk med en oppløsning på 1366x768 (HD) (1920x1080 er full HD)

vil på det sterkeste anbefale deg å bygge selv

Budsjettet ligger på 10-10500K.

Lenke til kommentar

Ville ikke gått for phantom pga byggekvalitet, det er nesten bare plast og det knirker.

Angående deler:

En i5 2500k, Et Z68 hovedkort, 8 GB RAM (kanskje kingston hyperx/corsair vengance), en OCZ ZT 750w strømforsyning, en SSD (Kingston hyperx, Corsair Force GT, Samsung 830), en lagringsdisk med den kapasiteten du trenger, og vips så har du en fin gaming maskin. :)

Lenke til kommentar

Ville ikke gått for phantom pga byggekvalitet, det er nesten bare plast og det knirker.

Hva mener du egentlig med knirker? et kabinett står da som ofest i ro, eller har du for vane å drive å vri og tafse på kabinettet ditt?

Selv har jeg Phantom og kan varmt anbefale det!

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...