bonaqua Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Hei. veit at dette er på kanten av å strekke dette emnet til bildebehandling, men det er mulig at bilde må klippes og limes for å få ein strekkode ut av det..men mitt egentlige spørsmål... er dette ein strekkode, og kva står det i den? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Dette ser ut som en såkalt QR-kode. Hvis du har en således litt nyere mobil, så kan du laste ned et program for lese av de. Da blir man gjerne videreført til en internettlink. Prøvde med mobilen min, men jeg får det ikke til å fungere. Ser ut som om det er fire QR-koder der. Endret 29. januar 2012 av Quote Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det er QR-koder, du må ha en smarttelefon for og avlese de. Lenke til kommentar
Sportive. Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Strekkode på en måte, or reader på smart telefon fikser biffen. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 QR kode har 3 små firkanter i hjørnene... derfor mistenke eg det ikkje er QR QR kode har 3 små firkanter i hjørnene... derfor mistenke eg det ikkje er QR... samtidig som eg mistenke det er ein form for QR. har forsøkt med QR kode leser på mobilen, samt googles uten resultat Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Det er nok en forgjenger til QR kodene. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Koden på bildet i første post ser ut til å være uleselig. Telefonen min (Samsung Galaxy S2) klarer det i hvert fall ikke. Koden skal ha en slags svart firkant i tre av hjørnene, mens den på bildet har det ikke. Men dette kan jo være en eldre form for QR, eller en type som ikke følger vanlige standarder. Jeg har programmet QR Droid, lastet ned fra Android Market. Endret 29. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 hmmm.... kanskje det må pusles sammen før det blir ein QR kode. Prøvde å printe og klippe det ut og lime sammen men blei fortsatt ikkje QR kode av det.. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Prøver du å lage QR-koder selv? Hvorfor? DEt finnes mange nettsider som lar deg gjøre det automatisk. Denne, for eksempel: http://www.qrstuff.com/ Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 er vel meir for å løse denne oppgaven: http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC2KCXX Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Siden du linket til er kun synlig for premium-medlemmer. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Ok, men det er da ei oppgave som kun viser til dette bilde, og thats it. men den skal inneholde ein GPS posisjon. Men det er ingen forklaringer på noko som helst viss kossen dette skal løses. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Jeg er ingen ekspert. Men en QR-kode burde ha tre svarte firkanter, en i hvert av tre hjørner. Har den ikke det, er den såvidt jeg har forstått det, ikke lesbar. Omtrent sånn burde den se ut: Endret 29. januar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 (endret) Exit informasjonen sier "Baseline DCT, Huffman coding", så da er det bare å fyre opp de små grå. Sorry litt feil tankegang, er bildeinformasjonen som er dtc-koding basert på huffman. Endret 29. januar 2012 av Nautica Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Strekkoden er trolig av typen "Data Matrix" : Wiki Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Strekkoden er trolig av typen "Data Matrix" : Wiki Tar man det videre til telefonen får man en semacode. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 har fått eit hint nå¨, om at bildene kan legges oppåkvarandre for å oppnå ein QR kode... Men eg har ingen gode kunnskaper om bilderedigering... Er det nokon her som tar utfordringen? Lenke til kommentar
baarsk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Strekkoden er trolig av typen "Data Matrix" : Wiki Ser ut som om du har rett der! Så forresten denne type strekkode, på en pakke fra det Svenske postvesen i dag. Edit: Litt mer info: Data Matrix Versus QR Barcodes Data Matrix and QR code are both 2D barcode formats available as open standards. Data Matrix was designed in 1989, and standardized by many organizations including NASA, US DoD and major industries such as electronics, pharma and postal marking. The QR code was created by Japanese corporation Densowave in 1994. The "QR" is derived from "Quick Response", as the creator intended the barcode to allow its contents to be decoded at high speed! (Wikipedia). Add pictures of QR and Data Matrix codes . http://www.i-nigma.com/CreateBarcodes.html Endret 30. januar 2012 av baarsk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå