Gå til innhold

Har behov for å gjøre et engangsinnkjøp av blekkpatroner til miin HP printer. Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har da en HP photosmart 309 g m -all in one printer, som trenger blekk. Jeg har ikke skiftet ut blekkpatroner, siden jeg kjøpte den ny.

Ettersom jeg er ny på innkjøp av blekk over nettet, lurer jeg på om noen vet om noen billige tilbydere av blekkpatroner. Er det f.eks. noen rimeligere utenlandske nettbutikker, som er trygge og raske å kjøpe fra?

Disse er de billigste alternativene jeg har funnet fra norske nettbutikker:

1. http://www.inky.no/print/HP_PhotoSmart_C309g/10443

2. http://www.inkclub.com/ProductList.aspx?CtryNo=578&LangNo=47&Group=inkjet&Brand=hp&Model=PhotoSmart+C309g-m+all-in-one+printer

3. http://yaha.no/?modell=50074065

Etter å ha lest diverse tråder, forstår jeg det slik at det lønner seg å kjøpe orginale blekkpatroner, da kopiene ofte kan skape trøbbel. Stemmer dette? I så fall er yaha.no rimeligst av de overnevnte.

En annen ting jeg lurer på er om det er noen forskjell på å bestille vanlig blekkpatron vs. blekkpatron foto? Er det slik at blekkpatronen for foto, både kan skrive ut på vanlig papir og fotopapir, mens den normale kun fungerer for vanlig papir?

I tillegg lurer jeg på om jeg bør kjøpe en XL-blekkpatron, slik at den varer en stund, fremfor å kjøpe flere ganger ofte mtp. fraktkostnader?

Jeg bruker printeren primært til utskrifter i jobbsammenheng, men ettersom printeren skriver ut ganske fine fotoutskrifter, vurderer jeg å kjøpe inn farger også. Igjen lurer jeg da på om jeg må kjøpe egne foto-blekkpatroner fremfor vanlige?

Jeg leste i en tråd her på forumet at noen mente Elkjøp, Expert og Binders er rimelige fysiske forhandlere som tilbyr blekkpatroner. Kan vanskelig se at dette kan stemme? Spesielt at de skal ha inne blekkpatroner til alle printermodeller på markedet. Noen meninger?

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det denne skriveren ?

Sjekket litt raskt rundt og så ingen som hadde den på lager, og det bruker ofte å være dårlig tegn.

Mtp blekk om den brukes i jobb sammenheng så hvorfor ikke spørre IT ansvarlige på jobben om de kan skaffe tilveie blekk?

Stort sett alle steder jeg har jobbet så har vi løst slikt via jobb sålenge det er "jobb utskrifter" (og nogå attåt) ...

Ellers ville jeg kontaktet de som solgte skriveren, sett hva de evt kan fikse av blekk.

Du kan jo også vurdere HP direkte.

Antar dette er produkt informasjon og som da har riktig kode for aktuelle blekkpatroner osv.

Sånn liten tanke, det står i headeren til denne posten " Har behov for å gjøre et engangsinnkjøp " ... Engangsinnkjøp ? Spiller det da noen rolle om du sparer 50-100kr ? Mtp tid er penger osv :-)

Lenke til kommentar

Uoriginale blekkpatroner kan lekke, bli tette eller rapportere feil nivå til printer. Uoriginalt blekk kan ha dårlige/blasse farger, dårlig levetid på farger og feil tørketid(noe som resulterer i at blekket ikke er tørket når det kommer ut og lager masse griseri).

Men du kan også være heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...